Presentatie van drie voorbeelden Komt dat zien! Presentatie van drie voorbeelden
Mediastudies: practica Bestuderen AV-beeldtaal Doel practica: Inzicht in productieproces film en televisie Toegepast research Vertaling conceptuele naar perceptuele informatie Redactie Middel Practica: Documentaires en/of televisieprogramma’s maken over film/tv-wetenschappelijk onderwerp Oefening & feedback. Accent op analyse & research Bronnen: research, reportages & found footage van producenten via archief NIBG
Research & redactie: doel (Toegepast research) (Redactie) (Vertaling conceptuele naar perceptuele informatie) Doelen (m.b.t. streaming): Reflectie op beeldresearch bevorderen Relatie theorie – praktijk herdefiniëren Gebruiksvormen streaming volgen en evalueren
Research & redactie: middelen Onderwerpkeuze: constructie –Producent Hoe is het beeld van Indië geconstrueerd? –Medium Hoe verloopt de mediumspecifieke constructie? –Recipiënt Hoe is het kind als kijker geconstrueerd? Selectie theoretisch kader > representatie (Stuart Hall) AV-bronnen NIBG Eindproduct: storyboard / virtueel museum
Research & redactie: fasering 3 blokken: 1) Gezamenlijke theoretische voorbereiding 2) themawerkgroepen in redactievorm 3) presentatie, redactie en evaluatie Inzet: flexibel bijstellingen onderweg 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Research & redactie: fasering Gezamenlijke voorbereiding: Hoorcolleges + instructies Kennismaking toepassing: museum Instructies Kennismaking AV-materiaal: necrologie + achterhalen selectiecriteria docenten Tentamen Logboeken om streaminggebruik te volgen Inzet: flexibel bijstellingen onderweg
Bevindingen Geduld Toegankelijkheid bronnen bevorderd Eindelijk werken vanuit object studie Opbouw repertoirekennis Mogelijkheid reflectie verbeterd: makkelijk afspeelbaar en herhaalbaar Vertaling van percept naar concept uitdagend: ander onderzoeksperspectief:
Bevindingen Integratie in Blackboard: studenten kunnen elkaars werk bekijken becommentariëren. Integratie met andere presentatiemiddelen Toegankelijkheid resultaten bevorderd: work in progress Gevaar exclusief internetgebruik blijft aanwezig
Bevindingen specifiek voor werkgroep dans Van vraaggestuurde illustratie naar aanbodgestuurde vraagstelling. Ontwikkelen eigen zoekstrategieën. MAAR: Bekendheid en fascinatie onderwerp in plaats van mediumspecifieke kennis Erg in beschrijving: tekort aan analytische instrumenten Andere tijdsplanning
Surfnet: materiaal NIBG en zelf toegevoegd materiaal.
Virtuele snijmachine
Voorbeeld Bb site Research & Redactiemodule.
Voorbeeld Fora
Voorbeeld eindpresentatie