Presentatie van drie voorbeelden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Reflectie-portfolio beoordelen
KENNIS IN PRAKTIJKHANDELEN
Loopbaanontwikkeling
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Inhoud Ebou leigh Stage werk Intake Hku Seminars
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Academische vaardigheden als competentie binnen een bachelor programma. Hobbels en valkuilen van een op het 4C-ID model gebaseerd traject. Dr. H.Roebertsen.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
E-atelier een samenwerking Wisper -decreet sociaal-cultureel werk Actieve kunstebschouwing en kunstbeoefening Kunstwerk[t] -decreet amateurkunsten Ondersteuning.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
VERLEIDEN TOT LEREN Velon 2007
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Het ontwikkelen van een basiscursus door: Susan Aasman Martina Roepke.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Portfolio
©HAN.
WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Evaluatie Leerlijnen.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Pedagogische theorieën
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Verpleegkundig redeneren
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Expertise-ontwikkeling Els Boshuizen. Onderwerpen Definitiekwesties: Wat is een expert? Van beginner naar expert: Hoe verloopt dat proces? De opleiding.
Pré-NLT-module 3D-printen
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Innovatie in het onderwijs
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Leeractiviteit: kennisverwerving
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Toetsing Vakdidactiek 2.
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Transcript van de presentatie:

Presentatie van drie voorbeelden Komt dat zien! Presentatie van drie voorbeelden

Mediastudies: practica Bestuderen AV-beeldtaal Doel practica: Inzicht in productieproces film en televisie Toegepast research Vertaling conceptuele naar perceptuele informatie Redactie Middel Practica: Documentaires en/of televisieprogramma’s maken over film/tv-wetenschappelijk onderwerp Oefening & feedback. Accent op analyse & research Bronnen: research, reportages & found footage van producenten via archief NIBG

Research & redactie: doel (Toegepast research) (Redactie) (Vertaling conceptuele naar perceptuele informatie) Doelen (m.b.t. streaming): Reflectie op beeldresearch bevorderen Relatie theorie – praktijk herdefiniëren Gebruiksvormen streaming volgen en evalueren

Research & redactie: middelen Onderwerpkeuze: constructie –Producent Hoe is het beeld van Indië geconstrueerd? –Medium Hoe verloopt de mediumspecifieke constructie? –Recipiënt Hoe is het kind als kijker geconstrueerd? Selectie theoretisch kader > representatie (Stuart Hall) AV-bronnen NIBG Eindproduct: storyboard / virtueel museum

Research & redactie: fasering 3 blokken: 1) Gezamenlijke theoretische voorbereiding 2) themawerkgroepen in redactievorm 3) presentatie, redactie en evaluatie Inzet: flexibel bijstellingen onderweg 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Research & redactie: fasering Gezamenlijke voorbereiding: Hoorcolleges + instructies Kennismaking toepassing: museum Instructies Kennismaking AV-materiaal: necrologie + achterhalen selectiecriteria docenten Tentamen Logboeken om streaminggebruik te volgen Inzet: flexibel bijstellingen onderweg

Bevindingen Geduld Toegankelijkheid bronnen bevorderd Eindelijk werken vanuit object studie Opbouw repertoirekennis Mogelijkheid reflectie verbeterd: makkelijk afspeelbaar en herhaalbaar Vertaling van percept naar concept uitdagend: ander onderzoeksperspectief:

Bevindingen Integratie in Blackboard: studenten kunnen elkaars werk bekijken becommentariëren. Integratie met andere presentatiemiddelen Toegankelijkheid resultaten bevorderd: work in progress Gevaar exclusief internetgebruik blijft aanwezig

Bevindingen specifiek voor werkgroep dans Van vraaggestuurde illustratie naar aanbodgestuurde vraagstelling. Ontwikkelen eigen zoekstrategieën. MAAR: Bekendheid en fascinatie onderwerp in plaats van mediumspecifieke kennis Erg in beschrijving: tekort aan analytische instrumenten Andere tijdsplanning

Surfnet: materiaal NIBG en zelf toegevoegd materiaal.

Virtuele snijmachine

Voorbeeld Bb site Research & Redactiemodule.

Voorbeeld Fora

Voorbeeld eindpresentatie