INTERACTION DESIGN Week 6.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Wat moeten we verder doen?
INTERACTION DESIGN Week 3.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
De relatie tussen logistiek en veiligheid
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Inleiding politieke sensitiviteit
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
onhygiënisch werken en de gevolgen
Interaction Design Core mechanics. Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA.
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
INTERACTION DESIGN Week 8.
INTERACTION DESIGN Week 4.
INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
INTERACTION DESIGN introductie. VANDAAG Even voorstellen Aansluiting Wat ga je leren 3 toetsmomenten? Q & A.
College 22 Interaction College MCI-2 Jacobijn Sandberg 18 januari 2001.
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Hoofdstuk 2 Socialisatie.
coaching Geschiedenis u ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: ‘ coche ’ vanuit 16-de eeuw: –koets; koetsen koets; koetsenkoets; koetsen.
Carrousel, een schat aan hulpverleningsmogelijkheden
3T Nask2 4 nieuwe stoffen maken
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Volksuniversiteit Zwolle
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Valkuilen bij het ontwerpen volgens 4C/ID
Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis
Hoe maak je een account aan via CMD (opdrachtprompt) © Robin Uters.
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Methodiek: Plancyclus
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Niets is wat het lijkt.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Infoavond groep 7 en Agenda Welkom Hoe werken wij in groep 6, 7 en 8? Wie ondersteunen? Methodes zijn straks vrij in te zien. Vragen?
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Peter Roozendaal TestNet Voorjaarsevenement 11 mei 2016.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Spel Politiek Nederland
Hoofdstuk 1 jongens en meisjes
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Psychologie Les 1: Introductie.
Vragen 1.15 – Waarom dienen productontwikkelaars ergonomisch inzicht te hebben? 1.27 – Ergonomisch goede en slechte ontwerpen?
Vandaag: BCT en CORSA Opbouw en afbakening cursus
Vmbo 2 economie Goede producten?
Is testen een project op zich?
Wat de leerling doet Wat de docent doet
En natuurlijk wat opdrachten uit het huiswerk
Transcript van de presentatie:

INTERACTION DESIGN Week 6

VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A

WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Afgelopen week hebben we ons verdiept in het maken van core mechanics

WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Belangrijk daarbij was: Dat je goed moet scheiden wat features en core mechanics zijn. Core mechanics gaan altijd over “bedieningsgerelateerde” elementen.

SOORTEN GEDRAG Aangeleerd gedrag: Varierend van “normen en waarden” tot regels om te kunnen lezen en schrijven. Impulsief gedrag: Onbewuste actie of reactie. Vaak gebeurt dit bij onverwachte situaties

Modellen Mentale modellen geven inzicht in hoe gebruikers vaak denken of wat ze verwachten op specifieke momenten.

F-shape model

Norman’s model of emotional design IAM - HvA

HOE MENSEN VAAK DENKEN Mensen gaan meestal niet voor het optimale resultaat, maar voor het eerste resultaat dat “werkt” Mensen willen weten wat het oplevert, niet hoe het systeem werkt Mensen willen bevestigt en beloond worden. (doe ik het goed zo?) Mensen lezen vaak niet, maar scannen; beeld houd de aandacht dus sneller vast dan tekst

USER INTERFACE Cognitief: Affectief: Begrijpelijk, voorspelbaar en controleerbaar Affectief: Meesterschap, bevrediging en verantwoordelijkheid Niet! Verward, gefrustreerd en spijt IAM - HvA

USER INTERFACE Definieer eerst wat het product moet doen, voordat je bedenkt hoe het product het gaat doen Als je begint met ontwerpen, doe dan net alsof de interface magisch is Goed ontworpen interfaces zijn transparant Less is dus More Baseer het op het mentale model, niet het implementatie model IAM - HvA

DEZE WEEK Gaan we aan de gang met coremechanics actief te koppelen aan mentale modellen. We gaan nadenken over wat de gebruiker verwacht wanneer hij een actie onderneemt Het huiswerk wordt: het leren van de hoofdstukken 8 t/m 10 van desiging for interaction

Wat willen jullie nog weten? Q & A Wat willen jullie nog weten?

BEDANKT!