HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
een didactiek voor opleiden op school
Digitale middelen ter ondersteuning van het leren schrijven
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Sollicitatiegesprek.
Consultatiemoment 2 27 maart 2009 De Pianofabriek Fortstraat Brussel (Sint-Gilis)
Studieloopbaancoaching
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Een kind inschrijven in een kleuterschool of lagere school in Antwerpen Het centraal aanmeldingsregister.
Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 1 Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Workshop ‘Competenties’
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
V1 stage - Blok 4.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
Doelstelling van vandaag
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Docent medmec = Wil Adolfs
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Ho 8: Portfolio.
Ouderavond klas 2 25 maart 2014 PTA en examenregelingen
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Workshop Fondsen werven
Voorlichtingsbijeenkomst Studeren in het buitenland Studenten Duits Maaike van Gerven, student mobility coordinator Faculteit der Letteren Donderdag.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop “Beoordelen”
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Nieuwe kwalificatiestructuur MBO
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Gewoontes / verslaving
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Pemprl.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Praktijkervaring & Reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Hannah Wielenga januari 2017
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
department Educational studies
Transcript van de presentatie:

HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD 14 JANUARI 2014

Wat gaan we doen? Online poll: wat weten we al over het V2 assessment? Filmpje Wat is het V2 assessment? Procedure: van inschrijven tot advies Eisen geschreven document + bewijslast Het assessment gesprek: opbouw en tips Welke vragen kan je verwachten? Vragen?

1. poll Quizz assessments Quizz competenties Ga op je mobiel naar m.socrative.com Type roomnumber : 738040.

2. filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-lSxet0dvdA

3. WAT IS HET V2 ASSESSMENT? Een individueel gesprek waarin de competentieontwikkeling van jou als student centraal staat. Dit is verplicht: je ontvangt hiervoor 1 stp. Het V2-assessment wordt uitgevoerd met twee getrainde assessoren. Tijdens het assessment toetsen wij in hoeverre jij aan de opleidingscompetenties op afstudeerniveau voldoet. Ter afsluiting krijg je een persoonlijk advies dat dient als uitgangspunt voor je verdere ontwikkeling in je afstudeerfase.

4. PROCEDURE Stap 1 Studenten worden ingeroosterd: je hoeft je dus niet zelf in te schrijven. Het assessment rooster wordt 15 januari online gezet op intranet (onder V2/SLC-Assessment). Tot 22 januari kan je bij onderwijsbureau aangeven als dag of tijdstip niet schikt. Vanaf 24 januari is het rooster definitief en kan je niets meer wijzigen. Let op: niet komen opdagen, ziek of andere reden: herkansen in blok 1 2014/15!

4. PROCEDURE Stap 2 inleveren zelfbeoordeling Ingedeeld in blok 3: uiterste inleverdatum : 31 januari Ingedeeld in blok 4: uiterste inleverdatum : 28 maart Inleveren via info-cmd@hva.nl Niet op tijd binnen = geen gesprek = herkansen in B1 volgend schooljaar

4. PROCEDURE Stap 3 Assessment gesprek (zie verder) Stap 4 Assessoren werken geschreven advies uit met hierin een oordeel over je competentie-ontwikkeling en tips voor verbetering. Dit ontvang je binnen 2 weken na het gesprek via het onderwijsbureau.

5. EISEN GESCHREVEN DOCUMENT Houd het format van intranet aan. Neem de tijd: vul het zo volledig mogelijk in. Zo concreet mogelijk. In correct Nederlands (spelling en stijl). Onderbouw door middel van bewijsvoering (geen links). Maak gebruik van CMD terminologie. Voorbeeld document

bEWIJSLAST QUIZZ BEWIJSLAST GA NAAR M.SOCRATIVE.COM ROOMNUMBER 738040 . beroepsproducten, gedrag, ervaringsverslagen, beoordelingen

Bewijslast uitgewerkt Criteria aan bewijslast: Authenticiteit Actualiteitswaarde Relevantie Kwantiteit Variatie in contexten START als hulpmiddel bij beschrijven van bewijsmateriaal Diversiteit in bewijslast: Beroepsproducten Feedback Beoordelingen Beroepsgerichte situaties en handelingen Ervaringsverslagen/reflecties

6. HET GESPREK Kom op tijd. Het gesprek duurt 50 minuten: 5 minuten voorstellen en introductie. 30 minuten gesprek: assessoren stellen vragen n.a.v. het geschreven document. Hierbij worden de verschillende competenties afgelopen. 5 minuten onderling assessoren overleg. 10 minuten feedback en ruimte voor vragen. Kom op tijd.

6. HET GESPREK Tips: Wees authentiek: doe je niet anders voor dan je bent. Wees eerlijk: alleen dan kunnen de assessoren een goede inschatting maken van je competentie-ontwikkeling. Kom met actuele bewijsvoering. Bereid je goed voor: denk na over mogelijke vragen. Antwoord kort en bondig. Geef antwoord op de vraag. Als je hem niet begrijpt, geef dit aan. Niets is goed of fout: je kan niet zakken of slagen!

7. Assessmentvragen In het assessmentgesprek vragen de assessoren door op de competenties, er wordt o.a. ingegaan op: de aanpak die je hanteert bij de uitvoering van taken en werkzaamheden; de problemen die je daarbij signaleert en hoe je daarmee bent omgegaan (onderzoek); de kennis en vaardigheden die je daarbij nodig hebt; hoe je omgaat met 'niet‐standaard' situaties; de resultaten die je hebt bereikt; hoe je terugkijkt op de wijze waarop je taken en werkzaamheden uitvoert: wat kun je goed, wat zou je verder kunnen ontwikkelen?

8. Nog vragen?