E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003. Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Business mapping Business model canvas.
WEB toepassingen. Wat is een WEB toepassing of applicatie t.t.z... een WEB applicatie is een applicatieprogramma welke je via internet kunt gebruiken,
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Welkom bij de 4e workshop over:
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Wat is interactieve marketing?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Hoe kan het jou veranderen?
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Een dialoog met klanten opbouwen
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media.
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Business Marketing Management
Communicatieplan.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
4. Online strategie Internet scorecard
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Iedereen gebruikt social media.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Informatie management HC2
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Database: Lust en Last? 26 augustus 2009 Over marketingmogelijkheden en privacyaspecten na 1 oktober
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Een goed product maken is niet genoeg …
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Direct 5. Juridische aspecten
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Juridische aspecten
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003

Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier van e-marketing 3. Pionier van e-marketing 4. Basis van e-marketing 4. Basis van e-marketing 5. Waarom e-marketing 5. Waarom e-marketing 6. Hoe beginnen met e-marketing? 6. Hoe beginnen met e-marketing? 7. Effectieve tips voor e-marketing 7. Effectieve tips voor e-marketing 8. E-marketing is geen spam 8. E-marketing is geen spam

25 november 2003Cenens Iris3 Inleiding Marketing = onderdeel van strategisch management, creëren van duurzame relaties met afnemers Marketing = onderdeel van strategisch management, creëren van duurzame relaties met afnemers Internet als marketinginstrument = nieuwe discipline in de marketing, vraagt een nieuwe manier van denken en handelen Internet als marketinginstrument = nieuwe discipline in de marketing, vraagt een nieuwe manier van denken en handelen One – to – one marketing is nu echt mogelijk One – to – one marketing is nu echt mogelijk

25 november 2003Cenens Iris4 Inleiding Adverteren op de juiste plekken op het web  direct doelgroep bereiken en feedback krijgen Adverteren op de juiste plekken op het web  direct doelgroep bereiken en feedback krijgen Passief afwachten, ≠ de juiste houding Passief afwachten, ≠ de juiste houding

25 november 2003Cenens Iris5 Wat is e-marketing? E-marketing is enerzijds gebaseerd op de klassieke databasemarketing, en anderzijds heeft deze strategie een duidelijke voet in de direct marketing. E-marketing is enerzijds gebaseerd op de klassieke databasemarketing, en anderzijds heeft deze strategie een duidelijke voet in de direct marketing. Toepassing in een breed scala van technieken: Toepassing in een breed scala van technieken: * digitale nieuwsbrieven * gedragsanalyse adhv statistische software software

25 november 2003Cenens Iris6 Wat is e-marketing? * effectieve digitale communicatie op de website * aanmelding bij zoveel mogelijk zoekmachines zoekmachines * onderzoek via website * “linking” van uw site bij relevante portalen en directories portalen en directories

25 november 2003Cenens Iris7 Poinier van de e- marketing Pionier = Jim Sterne Pionier = Jim Sterne 1994 : ‘s werelds 1ste conferentie 1994 : ‘s werelds 1ste conferentie Boek : “ marketing. Using to reach your target audience and build customer relationships.”, basis voor marketeers die op zoek zijn e- mail strategieën en tactische tips. Boek : “ marketing. Using to reach your target audience and build customer relationships.”, basis voor marketeers die op zoek zijn e- mail strategieën en tactische tips.

25 november 2003Cenens Iris8 Basis van e-marketing Basis = uitgebreide kennis over uw doelgroep Basis = uitgebreide kennis over uw doelgroep 1ste stap naar een one-to-one marketing strategie is, je klanten één voor één kunnen identificeren. 1ste stap naar een one-to-one marketing strategie is, je klanten één voor één kunnen identificeren. Hiervoor kan je een klantcontactcyclus Hiervoor kan je een klantcontactcyclus als leidraad gebruiken. als leidraad gebruiken.

25 november 2003Cenens Iris9 Basis van e-marketing De volgende stap is “Differentiatie” De volgende stap is “Differentiatie” Klanten kopen producten/diensten om Klanten kopen producten/diensten om uiteenlopende redenen. uiteenlopende redenen. Elke klant heeft ook een andere waarde voor uw bedrijf. Elke klant heeft ook een andere waarde voor uw bedrijf. Welke klant heeft de meeste (potentiële) waarde ? Welke klant heeft de meeste (potentiële) waarde ?

25 november 2003Cenens Iris10 Basis van e-marketing 3de stap is de “Interactie” 3de stap is de “Interactie” Hoe komt men te weten welke behoeften het product/dienst vervult voor de klant? Hoe komt men te weten welke behoeften het product/dienst vervult voor de klant? Beloon uw klant als hij antwoordt, hou rekening met zijn antwoorden. Beloon uw klant als hij antwoordt, hou rekening met zijn antwoorden. Boodschap is om permanent contact te houden met uw klanten. Boodschap is om permanent contact te houden met uw klanten.

25 november 2003Cenens Iris11 Basis van e-marketing De laatste stap is “customization” De laatste stap is “customization” Klanten krijgen de zekerheid dat ze belangrijk zijn voor de onderneming en dat de onderneming bereid is op hun wensen in te gaan. Klanten krijgen de zekerheid dat ze belangrijk zijn voor de onderneming en dat de onderneming bereid is op hun wensen in te gaan.

25 november 2003Cenens Iris12 Waarom e-marketing? E-marketing leent zich uitstekend voor het voeren van een continue dialoog en het opbouwen van een (klant)relatie. E-marketing leent zich uitstekend voor het voeren van een continue dialoog en het opbouwen van een (klant)relatie.

25 november 2003Cenens Iris13 Hoe beginnen met e- marketing Breed gamma van toepassingen Breed gamma van toepassingen Shareware (gratis te downloaden software van internet) Shareware (gratis te downloaden software van internet) Outlook Outlook Deze zijn voor veel bedrijven ruim voldoende en bieden heel wat functies Deze zijn voor veel bedrijven ruim voldoende en bieden heel wat functies

25 november 2003Cenens Iris14 Hoe beginnen met e- marketing Voor grotere volumes (1000+) kan je best een andere oplossing zoeken. Je kan dan overwegen om zelf software te ontwikkelen of om software te kopen of huren Voor grotere volumes (1000+) kan je best een andere oplossing zoeken. Je kan dan overwegen om zelf software te ontwikkelen of om software te kopen of huren Markt van aanbieders = zeer divers Markt van aanbieders = zeer divers Siebel of Kana  paketten zijn vrij duur voor bedrijven met kleine databanken Siebel of Kana  paketten zijn vrij duur voor bedrijven met kleine databanken

25 november 2003Cenens Iris15 Hoe beginnen met e- marketing Kleinschaligere oplossingen: vroegere internetbedrijven, die begonnen met websites en internettoepassingen, breiden dit uit naar marketing. Kleinschaligere oplossingen: vroegere internetbedrijven, die begonnen met websites en internettoepassingen, breiden dit uit naar marketing. ASP-model (Application Service Provider)  er wordt bij u als klant niets geïnstalleerd, de programmatuur draait bij de aanbieder. Alles verloopt via het web. ASP-model (Application Service Provider)  er wordt bij u als klant niets geïnstalleerd, de programmatuur draait bij de aanbieder. Alles verloopt via het web.

25 november 2003Cenens Iris16 Hoe beginnen met e- marketing De meeste spelers bieden ook diensten aan op het vlak van marketing  e-marketing is meer dan enkel software die elektronische berichtjes verstuurt en opvolgt. De meeste spelers bieden ook diensten aan op het vlak van marketing  e-marketing is meer dan enkel software die elektronische berichtjes verstuurt en opvolgt.

25 november 2003Cenens Iris17 Effectieve tips voor e- marketing Met het hebben van een site, ben je er nog niet. Je moet vooral bezoekers (blijven) genereren. Met het hebben van een site, ben je er nog niet. Je moet vooral bezoekers (blijven) genereren. Gimmicks en gadgets Gimmicks en gadgets Originaliteit scoort hoog, zorg dat bezoekers zich op de site niet vervelen en wees snel en doeltreffend wanneer het gaat om informatieverstrekking. Originaliteit scoort hoog, zorg dat bezoekers zich op de site niet vervelen en wees snel en doeltreffend wanneer het gaat om informatieverstrekking. Een slechte site is slechte publiciteit voor je bedrijf Een slechte site is slechte publiciteit voor je bedrijf

25 november 2003Cenens Iris18 Effectieve tips voor e- marketing Hoe wordt een site een veelbezochte bookmark? Hoe wordt een site een veelbezochte bookmark? – Bedenk keywords – Creëer een buzz – Gebruik nieuwsgroepen – Webvertise ! – Gebruik ook oude media – Werk aan loyaliteit

25 november 2003Cenens Iris19 Effectieve tips voor e- marketing - Gebruik e-zines - Check en beantwoord uw - Update regelmatig - Wees kritisch op de interface

25 november 2003Cenens Iris20 E-marketing is geen spam Dat e-marketing in de lift zit komt mede door het feit dat het gebruik ervan vrij makkelijk is en dat de respons rate vrij hoog is. Dat e-marketing in de lift zit komt mede door het feit dat het gebruik ervan vrij makkelijk is en dat de respons rate vrij hoog is. Web = one-to-many, =one-to- one  de internetgebruiker wordt veel persoonlijker benaderd Web = one-to-many, =one-to- one  de internetgebruiker wordt veel persoonlijker benaderd

25 november 2003Cenens Iris21 E-marketing is geen spam E-marketing lijkt een beetje slachtoffer te worden van het eigen succes, want het aantal reclamebrieven in onze mailbox neemt alsmaar toe. E-marketing lijkt een beetje slachtoffer te worden van het eigen succes, want het aantal reclamebrieven in onze mailbox neemt alsmaar toe. In de Belgische wet staat dat men geen reclame s mag versturen zonder voorafgaande toestemming. In de Belgische wet staat dat men geen reclame s mag versturen zonder voorafgaande toestemming.

25 november 2003Cenens Iris22 E-marketing is geen spam Maar in een koninklijk besluit staan er 2 uitzonderingen op deze wet: Maar in een koninklijk besluit staan er 2 uitzonderingen op deze wet: nl. elektronische berichten van bedrijven aan eigen klanten en aan rechtspersonen nl. elektronische berichten van bedrijven aan eigen klanten en aan rechtspersonen Mits voldaan aan enkele voorwaarden (vb.mogelijkheid tot uitschrijven), kan ongevraagde dus wel Mits voldaan aan enkele voorwaarden (vb.mogelijkheid tot uitschrijven), kan ongevraagde dus wel

25 november 2003Cenens Iris23 E-marketing is geen spam Spam mag dus niet gelijk gesteld worden met ongevraagde reclame via . Spam mag dus niet gelijk gesteld worden met ongevraagde reclame via .

25 november 2003Cenens Iris24 BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT ! BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT !