Bestrijd een vooroordeel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Project ERASPOP Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Eindwerk zesde jaar.
Kan ik ICT op een leuke en zinvolle manier inzetten in mijn klas ? Ik wil de computer gebruiken bij mijn biologielessen ! Kunnen mijn kleuters zich ook.
Diederik Schönau Cultuurdag voor onderwijs 8 november 2012
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Integrale opdrachten STW
Op weg naar de projectproducten
Probleem gestuurd onderwijs
Verandering & Weerstand
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Hoofdstuk 12 Je projectverslag schrijven en presenteren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Al doende leren training docenten
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Onderzoek doen een methodische aanpak
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Handelingsplannen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Evaluatie Leerlijnen.
Leerlijnen in de geschiedenisles
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Theorielessen in projectmatig werken
Workshop evalueren Dcp
Presenteren en communiceren
Betogende spreekbeurt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Presentatie Startbekwaam assessment
Wjk.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
PTA VOORLICHTING KLAS 3BB / KB. PR0GRAMMA MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN RONDOM.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
What will you do to change the
Bram De Bie Initiatie Webquests.
Presentatie bedrijfsplan
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Bijeenkomsten vakdidactiek
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
E health, Domotica en E-learning
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Bestrijd een vooroordeel

ORIËNTEREN: Les 1 klasgesprek video over een campagne tegen racisme (storyboard)

Oriënteren: Les 2 (ict) Vorm groepen van drie leerlingen. Kies een vooroordeel. Leg dat (met verantwoording) voor aan de leraar. Zoek informatie over dit vooroordeel (omschrijving, oorzaken, gevolgen voor slachtoffers…) (http://users.pandora.be/johan.hulsbosch/skillslab/links.htm) Breng hierover mondeling verslag uit in de klas (peerevaluatie). Bepaal eerst met de hele klas welke de vijf belangrijkste voorwaarden zijn waaraan een goede presentatie moet voldoen. Geef ook een kort schriftelijk verslag aan de leraar en vermeld je bronnen (evaluatie door leerkracht, eventueel bijsturing). Bepaal jullie strategie. Kies een medium. Stel een taakverdeling op met een timing.

VOORBEREIDEN (+ UITVOEREN) Les 3 (ict) Presenteer jullie groepswerk over het vooroordeel dat jullie willen bestrijden en lever jullie schriftelijke verslag in. Geef een kopie van jullie taakverdeling en timing af. Zoek informatie over reclame (http://users.pandora.be/johan.hulsbosch/skillslab/links.htm). Bereid een mondelinge presentatie voor van de vijf reclametechnieken die je leraar je opgeeft… en van een rampenplan met vijf tips om een reclame te doen mislukken. Kies een doelgroep (leeftijd, geslacht, sociale klasse, interesses…) Bestudeer de kracht van een efficiënte slogan.

UITVOEREN (+ VOORBEREIDEN): Les 4-6 (ict) Presenteer jullie reclametechnieken en jullie rampenplan (tussenevaluatie – coöperatief leren). Neem notitie van de andere reclametechnieken. Deze technieken maken deel uit van de leerstof voor het volgende examen. Je presentatie wordt nu door andere leerlingen beoordeeld op basis van jullie criteria, waar de klas er nog twee aan toevoegt. Werk jullie reclamecampagne uit volgens je taakverdeling en de instructies op de website.

UITVOEREN + REFLECTEREN: Les 7 Presenteer jullie reclamecampagne. Evaluaties: Groepswerk: zelfevaluatie en co-assessment Product en presentatie: peer- en leerkrachtevaluatie

schriftelijk verslag (les 3) groep: 1 vorm (lengte, getypt, volledige zinnen, alinea’s) 1 2 3 2 inhoud (overtuigende argumenten, juiste informatie, besluit) 3 zinsbouw (helder, verbindingswoorden, correcte spelling) 4 TOTAAL 10 suggesties:

peerevaluatie presentatie van reclametechnieken en het rampenplan (les 4) groep: beoordeeld door: criteria: g v m onv 1. 1.5 1 0.5 2. 3. 4. 5. 6. 7. TOTAAL 10 suggesties:

zelfevaluatie van het groepswerk (les 7) naam: Heeft elk lid van de groep gedaan wat gepland was in les 2? Eventueel waarom niet? Hoe werd dit opgelost? Ben je erin geslaagd om de timing te respecteren? Hoe hebben jullie dit opgelost? Welke stappen hebben (welke) moeilijkheden opgeleverd? Vind je jullie plan nog altijd een goed plan? Waar zou je het aanpassen? Hoe? Geef jezelf een cijfer op 10 punten.

co-assessment van het groepswerk (les 7) Beoordeel het aandeel van de anderen in het groepswerk. naam: beoordeeld door: bijdrage zeer groot groot gemiddeld klein geen hinder 1 inzet +2 +1 -1 -2 -3 2 ideeën 3 organisatie en leiding 4 bereidheid tot samenwerken 5 inzicht

presentatie van campagne tegen een vooroordeel Peerevaluatie (les 7) presentatie van campagne tegen een vooroordeel groep: beoordeeld door: criteria: taal / vorm / inhoud zg g m onv 1. 2 1.5 1 0.5 2. 3. 4. 5. TOTAAL 10 suggesties:

Leerkrachtenevaluatie (les 7) presentatie van campagne tegen een vooroordeel criteria: zg g m onv 1. 2 1.5 1 0.5 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. TOTAAL 30 suggesties: