7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stagemarkt en Bron Ellen Bominaar 25 september 2009.
Advertisements

Een oog voor voetbal.  Je bent jong en je bent minstens 15 jaar  Je bent niet meer zo jong …  Maar het voetbalmilieu blijft je aanspreken SCHEIDSRECHTER.
Inschrijvingsprocedure schooljaar Basisscholen Sint-Pieters-Leeuw
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Standpunt van de OCMW's in het automatiseringsproces van de sociale zekerheid Huidige toestand, vastgelegde projecten en perspectieven Sante Broccolo Chef.
HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN HET RIJKSREGISTER MET HET BESTAND VAN DE AFGEVOERDEN GEHOUDEN DOOR DE KRUISPUNTBANK VAN DE SOCIALE ZEKERHEID ADVIES.
GEZINSHERENIGING met subsidiair beschermden
Project Vreemdelingentitels met biometrie 2 en 4 juli 2013.
De stand van zaken in Enkele cijfers - verneveling Rond de flesjes per jaar verstrekt aan alle deelnemers …….en even zoveel naalden, spuiten.
Comité Gennep Vrienden van de Hartstichting Maart 2008.
Capelo Carrière publique électronique – Elektronische loopbaan overheid 18 mei 2010.
LST Kuurne 14 maart 2011 Evaluatie “nieuwe” toelagen en diensten Sociaal Huis.
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
1 Financiering … een stand van zaken 1) heffingen 2) retributies.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Digitaal indienen van een milieuvergunningsaanvraag via het eMIL-loket 15 september 2010.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
TOEGANG TOT HET RIJKSREGISTER WETTELIJKE VERPLICHTING VAN TRANSPARANTIE Toegang tot het Rijksregister.- Identificatie van de personen die de transacties.
Studeren met een functiebeperking op Universiteit Antwerpen
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
7 december 2011 Evolutie van de projecten: de webservices, de toepassing RRNADMIN en de evolutie van het RR naar een relationele databank.
Rotary International Vrede goodwill en verstandhouding bevorderen.
7 december 2011 Verkiezingen E-learning – Aanstipping eID Comité van de Gebruikers –
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
De elektronische identiteitskaart
Wat is Certipost?.
Benchmark Grondbedrijven 2010 “Een kijkje in andermans keuken…”
Informatiesessie Impact van de nieuwe richtlijn « stocks » voor de aangevers van aardolie 13 maart 2012.
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid November 2009.
Projecten van het Rijksregister
FAMIPEDIA, kennis on line
Daniel PEDOUX Evolutie van het Rijksregister met het oog op de aflevering van XML-documenten.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
Impact van het 'Almunia-pakket' voor de actoren van de sociale economie Denis Stokkink Brussel, 8 december 2011.
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
Algemene inleiding Wabo
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Het centraal examen voor kandidaat-energiedeskundigen type A en type C
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
Presentatie resultaten handelspandenbeleid Turnhout Mechelen 22 november 2007 Suzy Maes, schepen lokale economie.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Speerpunt veehouderij en Luchtkwaliteit Stand van zaken: Brabantbrede toezichtsaanpak voor luchtwassers 31 mei 2012.
Pgb in de AWBZ en Wmo nieuws en ontwikkelingen
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN ANTWERPEN SeaRail – 23 mei 2008
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Het E-loket ® burgerzaken
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De wet op continuïteit van ondernemingen een statistische stand van zaken Persconferentie VBO-FEB 30 maart 2011 Eric Van den Broele Dep. Sr. Manager Research.
Informatiesessie Ateliers voor het Actief Zoeken naar Werk (AAZW) Projectoproep
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
In samenwerking met De nieuwe Electronische Identiteitskaart (EIK)Diepenbeek 15 Maart 2005.
TAX-ON-WEB & My Minfin 2010.
22 oktober 2014 Wet van 15 december 2013 houdende diverse bepalingen inzake administratieve vereenvoudiging Deel “Rijksregister”
Dienst Belastingen - 21 juni 2012 Belasting op motoren Overzicht
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
G. Hublau Mijn Dossier en toegang tot de certificaten voor de burgers 21 oktober 2015.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
PROJECT ZOET ZWANGER RESULTATEN OP 1/10/ TUSSENTIJDSE RESULTATEN Aantal registraties Zes jaar na start tellen we registraties (±1.000 per.
Peter Grouwels Communicatiedienst
Elektronische kennisgeving van geboorte
Inkomenstarief Stand van zaken.
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Transcript van de presentatie:

7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011

7 december Overzicht Context Ontstaan van het project Voordelen voor de burger Stand van zaken bij de gemeenten Stand van zaken bij de firma’s Hoe wordt een gemeente geactiveerd voor de toepassing AAW? Aantal transacties

7 december Context De burger die verhuist moet aangifte doen van de adreswijziging in de nieuwe gemeente Hij moet zich een tweede keer aanbieden bij de nieuwe gemeente om de adresverandering uit te voeren Het Rijksregister wordt vervolgens bijgewerkt, evenals de documenten voor de burger, zoals de eID en het rijbewijs Over 15 jaar worden gemiddeld zowat aangiften van adresverandering geregistreerd (voornamelijk in Antwerpen, Luik, Brussel)

7 december Ontstaan van het project Op vraag van de Dienst Administratieve Vereenvoudiging werd in 2010 een pilootproject opgestart met de gemeenten Alken, Sint-Pieters-Woluwe en Affligem Het project laat toe om de adresverandering aan te geven via Internet In de praktijk werd deze functionaliteit geïntegreerd in de toepassing Mijndossier, die voor iedere burger toegankelijk is

7 december Voordelen voor de burger De burger moet zich niet meer verplaatsen om een adresverandering door te voeren. Dit heeft eveneens een gunstig effect op het milieu. Gevaar voor fouten wordt verlaagd door de ingebouwde controles (stratenlijst, …) De burger kan op elk moment het statuut van de aanvraag nagaan (ontvangen door de gemeente, geregistreerd, aanvaard, geweigerd)

7 december Stand van zaken bij de gemeenten Op 31/10/2011 hadden 208 gemeenten hun deelname aan het project toegezegd Redenen voor niet-deelname: -De functionaliteit bestaat reeds op gemeentelijk e-portaal -Kostprijs (aanpassing software bevolkingstoepassing) -Andere (prioriteiten, kennis e-wereld, …) Operationeel: 48 gemeenten, of zowat 25%

7 december Stand van zaken bij de firma’s Voor de zes erkende informaticafirma’s: Werd een module aangepast en is de toepassing actief bij CEVI, Remmicom, Schaubroeck en Stesud Werd een module aangepast en zijn er aanvragen in behandeling voor Adehis Wordt een aanpassing van een module voorzien, in functie van de aanvragen, voor CIPAL

7 december Hoe wordt een gemeente geactiveerd voor de toepassing AAW? De gemeente contacteert haar informaticafirma (Bevolking) en de Dienst Externe Relaties van het RR De informaticafirma installeert de module AAW. De toepassing “Bevolking” moet vooraf omgeschakeld zijn naar de webservices. Het RR definieert de gemeente als actief voor AAW. Zij wordt nu opgenomen als gemeente van bestemming (uitrolmenu) in de toepassing “mijn dossier”

7 december Aantal transacties Sedert juni 2011 worden ongeveer 30 aangiften van adresverandering ingediend per maand Het cijfer zal geleidelijk oplopen dankzij: -Progressieve indienststelling van de gemeenten (75% blijft over) -Communicatie naar de gemeenten -Communicatie naar de burger Evolutie van de toepassing “Mijn Dossier”: -2007: minder dan transacties/maand -2010: ±

25 september Dank voor uw aandacht!