The new Amazon is cloudy Groep 2 Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Advertisements

Inleiding tot inhoudsopgaven j Druk dan op F5 of klik op Diavoorstelling> Vanaf begin om de cursus te starten. Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen.
MAAK JE EIGEN STARTPAGINA MET DEZE WEB 2.0 TOEPASSING Netvibes.
Communicatie & Presentatie
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Module: Delicious • Verzameling ‘favorieten of bookmarks’ • Eenvoudig om eigen bookmarks bij te houden • Je kan er overal aan (waar internet is) • Gebruikt.
Kopen en verkopen les 74.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Nog NL tekst. Bug als je nu eerst op een job klikt en dan jezelf registreert, lukt dit niet omdat men ook de voorwaarden moet accepteren die er niet staan!
Benzineprijs Hallo, Ik heb gehoord, dat de benzineprijs binnenkort kan komen op Euro 2,00.
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
thema's weinig over puur “onderwerpsontsluiting” onderwerpsontsluiting full-text zoeken user / looser generated content catalogiseren / titelbeschrijven.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Wouter van der Zwan Lezing Draaitabellen Wouter van der Zwan
muzikale bewerking van
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Groep5: CHImazon Christof Derwael, Birgen Geelen, Jasper Boncquet, Jelle Ghys en testpersonen.
The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly.
Muziek : Engelbert Humperdink Am I That Easy To forget
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Klik met de muis.
Les Informatica 02/03/2004 Yperman Hans
Versie 1: 1306; v2: 1308 ….
Informatie architectuur Opdracht 1 & 2 Sven Vening Student Nr Klas: V1CC2.
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Project Management Fails
Aan de slag met de BETERapp
EhBIB Search Eenvoudig en geavanceerd zoeken Zoekresultaten weergeven.
Het opbouwen van een data base
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel Demo Nyenrode bibliotheek.
Toptaken: Je website is niet het probleem, je organisatie is het probleem Meetup #1 – Digitale Steden Agenda Michiel Duijsings Adviseur Nieuwe Media.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Welkom bij de cursus SketchUp 2014
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Seizoenen van het leven Het seizoen van wachten.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
M NECRAFT PLAATJES TUTORIAL #5 BANNERCRAFT.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Mercy Publishing 1/4 DRAW ME CLOSE TO YOU (Kelly Carpenter) Draw me close to You Trek.
Prototyping Week 7 // Tweenlite & API. TweenMax Snel mooie en effectieve animatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Over Gods navigatieplan met ons leven Jeugddienst1|11|2015 PreekMenu.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Delicious Social Bookmarking Katarina Bencova September 2008.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Nu even niet misschien later wel.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SharePoint Versiebeheer
Zoeken en filteren Handleiding
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel
Zoeken en filteren Handleiding
OneNote gebruiken als digitaal notitieboekje
Transcript van de presentatie:

The new Amazon is cloudy Groep 2 Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly

Key Word Search Eenvoudig Intuïtief B.v. Google

Facetted Search Gerichter zoeken Zoekresultaten verfijnen “Categorieën” Ervaren gebruikers

Gevaren Uit eerste think alouds [2dehands.be] : Facetted search soms handig Vaak onduidelijk voor nieuwe gebruiker Facetted search aanbieden op zo’n manier dat: Een nieuwe gebruiker zich niet zo voelt

Te vermijden

Een nieuwe Amazon Doelpubliek = ? Amazon.com –verkoopt alles –en aan iedereen => 2 grote groepen klanten

Groep 1: Weten wat ze willen weten meestal zelfs perfect wat ze willen vlugste zoekmethode: keyword search eventueel later verfijnen –op basis van categorieën –op basis van related tags

Groep 2: Iets/niets kopen misschien iets kopen, maar wat? deze mensen helpen zodat ze toch iets kopen bij ons zoeken d.m.v. –“categorieën” –trefwoorden (tags) willen vooral : –geen overweldigende indruk –geen massa’s opties

Dus niet:

Brainstorm Tag Based Search

Tag based search geen strikte categorieën / indelingen elk item heeft beschrijvende tags –Vb. DVD van 300: DVD, 300, war, Frank Miller, … geef meer populaire tags groter weer meerdere manieren om zelfde item te vinden tag cloud

Last.fm bij elke band hoort aantal tags visueel voorgesteld als een “tag cloud”

Last.fm tag ‘trip hop’ aangeklikt nieuwe tag cloud met tags die iets te maken hebben met trip hop

Tag cloud search van tag cloud naar tag cloud browsen nieuwe cloud bestaat uit –populairste tags –geassocieerd met de reeds geselecteerde tags stuurt mensen (die niet weten wat ze willen) in bepaalde richting

Wie weet wat hij wil … wordt niet vergeten zoekbox centraal

¿ Tags: Que es ? niet iedereen kent –tags –tag clouds maar, niet nodig –op onze site wordt ‘tag’ nergens vermeld mensen klikken graag op blauwe tekst

Proces Schermtransitiediagram 2 papieren prototypes 1 digitale versie

Schermtransitiediagram

Papieren prototype v1

Papieren prototype v2

Digitale prototype Even geduld…

Lessons learned Paper prototyping Web browsing behaviour –Back-button –“View” tab No fancy effects People are lazy Banner blindness

Paper prototyping + –voor eerste evaluatie(s) –snel, geen PC nodig –testbaar op PC-leken - –sommige types problemen blijven onopgemerkt Bv. persoon die PC speelt legt stukken bij / neemt stukken weg => vestigt aandacht gebruiker => op echte site: onopgemerkte verandering aan pagina

Back-button Op Search-tab klikken = ? –Wij dachten: vorige cloud, met geselecteerde tags –Gebruikers verwachtten: nieuwe search, begin-cloud Terug naar vorige cloud? back-button

View tab Oorspronkelijk 4 tabs –Search –View –Cart –MyAmazon View verwijderd –door niemand gebruikt –door niemand gemist

No fancy effects Om tag te verwijderen uit zoekopdracht –Oorspronkelijk idee: o hover met muis over tag o tag verandert van kleur en wordt doorstreept o op tag klikken == tag verwijderen

No fancy effects Aangepast, want te verwarrend: –vervangen door eenvoudig kruisje –op kruisje klikken == tag verwijderen –op tag klikken == enkel op die tag zoeken

People are lazy Testpersonen –verkiezen klikken boven typen Geen probleem, resultaat wordt gevonden –want “databank” heel klein Ervaren gebruikers : sneller typen

Banner Blindness = users never fixate their eyes on anything that looks like a banner ad due to shape or position on the page  Op openingsscherm geen “resultaten” o want door sommigen aanzien als reclame  Resultaatpagina heel basic gehouden “People ignore anything that looks like an advertisement” Jakob Nielsen

Demo