22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderwijsbeleidsplan
Advertisements

SAMENVATTING WORKSHOP: ”DE KANSEN VAN FOCUS OP VAKMANSCHAP” Workshop op Themadag FD ROC van Twente Almelo, 15 november 2013.
Edushock leerfestival
Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
een didactiek voor opleiden op school
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Taalbeleid aan de UGent : Effect en evaluatie Sibo Kanobana Cel Diversiteit & Gender, UGent.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Energieke doelgerichte regionale aanpak
CENTRAAL ONTWIKKELDE EXAMENS T & R (pre-)pilots 2012 Jan Paul de Vries
Taal en Rekenen in DC 2010 – 2014 Titel in kapitalen met onderlijn, lettertype Arial Size 24 Bold, indien aanwezig lettertype Monitor Bold nemen.
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
28 mei - Ad-Manifestatie Ad en Flexibilisering Hans Daale Leido.
VTB Technasium Vakcollege
Longitudinaal cohort onderzoek naar rendementsverandering
Structuur secundair onderwijs
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
18 november 2008 Aan de slag met een OPO. 18 november 2008 Onderwijsondersteuning: NETwerk in ontwikkeling Aan de slag met een OPO 2 1. Zelfinschatting.
18/11/2008 Interpreteren van studietijd- resultaten.
0 Centrum WeST: Het Centrum voor Werken en Studeren.
17 & 18 november '08 Bouwen aan een opleiding CConceptueel kader en onderwijskundig referentiekader.
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
Masterprogramma Taal, Mens en Maatschappij
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Markten 1 H1.
Good practice Didactiek voor talentontwikkeling
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Voorlichting lio 7 april Agenda 1. Welkom en opening 2. Routes en sollicitatietraining 3. Lint of fulltime? 4. Wanneer ‘op lio’? 5. Sollicitatieprocedure.
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Master Sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakeljaar 24 september 2007.
Samen werken aan een gezonde regio!
Maatschappijwetenschappen
Studienamiddag “Learning Outcomes” VLIR - VLHORA STUURGROEP Johan Cloet.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 7 april 2010.
Stagecoördinatie op De Rank
“In Vlaanderen werken mensen in de verschillende onderdelen van de zorgsector. Tegen 2014 zijn werkkrachten nodig. Als er niets verandert.
Hard/t voor IS Het PI: Een actor in ontwikkeling 13 oktober 2008 Delft Sara Kinsbergen.
De lerarenopleider gepositioneerd
Project Proceshuis Road show
Uitwerking van Argumenteren – H1 – Opdracht 12 – p. 132
De arbeidsmarkt voor MBO techniek in Haaglanden Peter Louter Den Haag, 23 januari
Servicecentrum Studie en Beroep Jenny Marijnissen Peggy Brocatus
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
L ³ is ook: levenslang flexibel werken Financiële en andere maatregelen voor de werkende die een opleiding wil volgen Miek Rijsbosch 4 oktober 2010.
Erasmus bevraging Drempels en motivatoren 19 dec – 1 april 2013 Bijlage 2 bij het verslag POC LO&BW 06/11/2013.
Onderwijs- en examen-reglement
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Nood aan een nieuwe democratiseringsgolf.
Met Minder Meer en Beter
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
Gelijke onderwijskansen via taalbeleid :
Masterclass voor lerarenopleiders
Transparantie over Toegang master
De deelname aan het hoger onderwijs is in Nederland hoog
Transcript van de presentatie:

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 2 Kadering ▪ Waarom  actueel thema, samenbrengen opleidingen ▪ Wat  optimalisatie van het onderwijs voor werkstudenten ▪ Hoe  (1)uitwerken visie OPL niveau (2) 2 OPO’s herwerken (blended) ▪ Wie  criminologie, sociaal werk, verpleeg- en vroedkunde en godgeleerdheid

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 3 Kadering ▪ Belangrijk = meenemen context opleiding + profiel werkstudenten ▪ Inspelen op wat haalbaar is voor opleiding en docenten en wat de noden zijn van de werkstudenten ▪ 4 uiteen liggende opleidingen  4 verschillende verhalen

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 4 Verhaal Verpleeg- en vroedkunde

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 5 Context ▪ Grote instroom werkstudenten  zowel in schakel- (10- 15%) als in masterprogramma (30%) ▪ Definitie: elke werkende die studeert ▪ Profiel: verpleeg- en vroedkundigen (vnl werkzaam in zorgsector, slechts enkelen in onderwijs) ▪ Verschillende combinaties: fulltime werk + vol/deeltijdse studie, parttime werk + vol/deeltijdse studie

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 6 Context ▪ Reguliere studenten en werkstudenten zitten samen ▪ Belangrijke leermomenten: inbrengen praktijkervaring ▪ Onderwijsaanbod voor werkstudenten geldt ook voor de reguliere studenten

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 7 Aanbod - faciliteiten ▪ Elke werkstudent wordt geregistreerd + studentensecretariaat ▪ Lessen geconcentreerd op 3 dagen ▪ Docenten bereid om inspanningen te doen ▪ Vroege bekendmaking examendata (begin nov) ▪ Spreiding examens

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 8 Herwerken OPO ▪ Pilootproject: aantal lessen via video- opnames verspreiden op Toledo ▪ Inhoud = basiskennis en wordt normaal via traditioneel hoorcollege gedoceerd (geen tot weinig interactie) ▪ Terugkommoment: 1 hoorcollege zal besteed worden aan vragen die studenten hebben bij de lessen ▪ Ook voor reguliere studenten

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 9 Visie ▪ Doel: aan het einde van de rit elke student = werkstudent ▪ Analoog aan de LIO-banen bij SLO  betaalde stage + terugkoppeling naar OPL

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 10 Stavaza AMF-project ▪ Criminologie: Visie op OPL niveau (recent een hearing afgenomen van de kerndocenten) ▪ Godgeleerheid: Uitwerken visietekst OPL niveau en optimaliseren van de zelfstudiepakketten ▪ Sociaal Werk: OPO’s herwerken

22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten 11 Knelpunten - uitdagingen ▪ Registratiesysteem ▪ Definitie – faciliteiten ▪ Beleid  richtinggevend kader voor de docenten ▪ Creëren verkeerde verwachtingen ▪ Hoe docenten meekrijgen