18/11/2008 Interpreteren van studietijd- resultaten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementatie van IPS in Nederland: is het uitvoerbaar?
Advertisements

KLOKLEZEN Wat wil je oefenen ? Klik op jouw keuze UUR HALF UUR
Overzicht Sessie 1 Inleiding
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
Geld verdienen met trends
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
voor de zomervakantie tot
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 WELKOM! CCOCOP11R2 Communicatieonderzoek planning 11.
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
Resultaten enquête tuchtwet
Les 20 Hoekgrootte.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © Onbekend 1/5 STA ‘S EVEN OP (Onbekend) Sta 's even op als je Jezus lief hebt Sta 's even op.
Sta ’s even op als je Jezus lief hebt
Les 26 Eeuwen, jaren, seizoenen , maanden, weken, dagen, uren, minuten, seconden,…. tijd kan gemeten worden. Dit noemen we “ TIJDMETING.” We gebruiken.
18 november 2008 Inleiding Studietijdmetingen: een verplicht nummertje of een zinvolle investering?
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
18 november 2008 Studietijd meten eEen inleiding tot…
18 november 2008 Aan de slag met een OPO. 18 november 2008 Onderwijsondersteuning: NETwerk in ontwikkeling Aan de slag met een OPO 2 1. Zelfinschatting.
17 & 18 november '08 Bouwen aan een opleiding CConceptueel kader en onderwijskundig referentiekader.
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Wim Schramme - febr Tutoringproject
Een fundamentele inleiding in de inductieve statistiek
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Wetenschappelijke methode
Ernstige geurhinder in Nederland; ruimtelijke impact en beleid Piet Lagas (PBL), Frank van Rijn (PBL) 28 oktober 2008.
Jongleren met het Ledenonderzoek Uitkomsten en Acties Bathmen, 13 december 2007.
Au choc des idées, jaillit la lumière!
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
CKZ workshop Privacyrichtlijnen t.b.v. CQI metingen.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
E-participatie Leren werken met de nieuwe site
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Peiling 20-weken echo Resultaten landelijke enquête
Resultaten BPV-evaluatie
Programmahervorming semester 3 van burg ir.. waarom programmahervormingen kwaliteitscultuur –rekening houden met onderwijslandschap en decreten bv bachelor/master.
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
ENQUETE ORA.
17 oktober Typ hier de titel 2 In jaarplan 2010 We nemen deel aan acties en initiatieven die op provinciaal niveau worden opgezet rond het Europese.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Een schoolplein dat past
KIJK! Observeren Registreren en Handelen
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen STAND VAN ZAKEN BETREFFENDE MKZ Philippe Houdart Stafdienst crisispreventie en crisisbeheer.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Hoe maak ik mijn kinderopvang borstvoedingsvriendelijk?
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
Studietijdmetingen: een doel of een middel? Steven Huyghe K.U.Leuven
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 4
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 2
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Evaluatieonderzoek VVTO Engels Kees de Bot Sieneke Goorhuis BCN/RUG.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Studietijdmeting met KronosMetis Pedagogische wetenschappen Educatieve studies Onderwijskunde Educational studies SLO gedragswetenschappen Verantwoordelijke.
Resultaten studietijdmeting schakelprogramma komische wetenschappen 1 e semester academiejaar
Laaggeletterdheid en de BPV
Les 22 De tweede hand + Honneur op Honneur
DEEL DRIE Evaluatie van de activiteiten uit het beroepsleven
Transcript van de presentatie:

18/11/2008 Interpreteren van studietijd- resultaten

18/11/2008 Studietijd gemeten, en nu? Wat was de aanleiding, ‘onderzoeksvraag’? Herkenbaarheid / correctheid van resultaten? Interpretatie en contextualisering? Nood aan bijkomende analyses? Plannen i.v.m. opvolging? Ga even rustig zitten … en dan kan het échte werk beginnen

18/11/2008 Casus 1e ba Wetenschapsfilosofie Aanleiding Advies visitatiecommissie Meting Schatten achteraf (papieren vragenlijst) Bevraging tijdens les (februari, oktober 2007) OPO’s van truncus communis Resultaten Rapporten 1ste + 2de semester

18/11/2008 Interpretatie resultaten Eén Twee Drie Vier Vijf

18/11/2008 Interpretatie resultaten

18/11/2008 ▪ Schatting i.p.v. meting ▪ Wanneer te hoog of te laag? ▪ Responsgraad / representativiteit OK? ▪ Decreet: uur studietijd / studiepunt. Interpretatie: vuistregels ▪ Interpreteer met intervallen: 95% betrouwbaarheidsinterval rond het gemiddelde overlap = aanvaardbaar geen overlap = problematisch

18/11/2008 ▪ Afwijkingen zijn niet noodzakelijk slecht en vice versa ▪ Een goed opgezet OPO kan een afwijkende studietijd hebben ▪ Een OPO met een studietijd binnen de grenzen is niet altijd een goed opgezet OPO Interpretatie: vuistregels

18/11/2008 Oefening 1 - Interpreteren van STM resultaten (35’) ▪ Analyseer en interpreteer in je groep de resultaten van de zonet voorgestelde studietijdmeting. ▪ Welk van de volgende conclusies trekken jullie in jullie groep: o Eenzelfde trend over alle OPO’s / OPL heen o Afwijkende OPO’s houden elkaar in evenwicht o Enkele OPO’s die eruit springen o Andere  Welke actie zouden jullie ondernemen om de studietijdmeting resultaten op te volgen: o Aanpak op OPO-niveau o Aanpak op OPL-niveau o Evaluatie van studiepuntenverdeling o Andere aanpak