Stagebegeleiding bijeenkomst 2
Planning voor vandaag Doelen Leerwerktaken bestuderen Register praktijkleren Voorbereiden op formuleren van leerdoelen Schrijven van je stageplan Afronding
Doelen De student kan: omgaan met het register praktijk leren. het register praktijk leren gebruiken bij het maken van opdrachten. een overwogen keuze maken uit het aanbod suggesties uit het register praktijk leren. uitleggen wat een leerdoel is en aan welke eisen een leerdoel moet voldoen. verschillende beheersingsvormen en – niveaus aangeven.
Leerwerktaak 1:orienteren op beroep verplichte opdrachten: jezelf voorstellen aan een klas jezelf voorstellen aan het team een dag meelopen met een docent een dag meelopen met een klas observeren (on)opvallende leerling huiswerkbegeleiding begeleidingsgesprek observeren
te gebruiken bronnen register praktijkleren: hierin staan allerlei voorbeelden van opdrachten schoolgids van de stageschool website van de stageschool
Leerwerktaak 2: assisteren in de klas Verplichte opdrachten: vier lesopeningen vier lesfragmenten drie hele lessen Keuze-opdrachten voor 12 uur
Register praktijkleren http://portal3.rdmc.ou.nl/prsoss/app/preregister.jsp
SMART S M A R T
SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden
De student moet: kunnen + werkwoord
Richtlijnen voor het maken van een stageplan Opbouw van een stageplan: Voorblad met je naam, studentnummer, stagebegeleider en de gegevens van je stageschool. Inleiding: Je vertelt iets over jezelf en over de school waar je stage gaat lopen. Planning wanneer je aan welke opdracht gaat werken. Uitwerking van de opdrachten: Titel opdracht Leerdoelen uit het register en persoonlijke leerdoelen Jouw aanpak: wie, wat, waar, wanneer en hoe Bewijslast: Hoe ga je verslag doen van deze opdracht in je portfolio? Lay-out: Netjes verzorgd. Correct taalgebruik Lettertype 11 of 12 Regelafstand 1,5 Totale omvang tussen de 6 -10 A4.
Voor volgende week Neem mee: Het lesvoorbereidingsformulier wat je bij vakdidactiek gebruikt.