§ 5.2 Door Bart, Noah, Pieter, Judith, Margriet & Colette
Doelmatigheid Criteria: ▫Eindresultaat ▫Effectiviteit ▫Efficiency ▫Neveneffecten Voorbeeld: het jeugdcentrum
Wat er mis is met de doelmatigheid Voor grootste deel in orde Rekenkamer Beleid: ▫Weinig meetbare resultaten ▫effectiviteit, efficiency en neveneffecten onbekend
Waarom het moeilijk is 100% te voldoen Onvoorspelbaar gedrag Externe omstandigheden Internationale omstandigheden ministers Verkeerde beleidstheorie Anders uitgevoerd dan bedoeld Bureaucratische cultuur Samenhang ministeries
Onderwijsbeleid 1998, veranderen Keuze uit: ▫Leerdomeinen maken, heel zelfstandig ▫Een aantal zelfstandige uren in de week ▫Geheel klassikaal blijven lesgeven
Het overheidsbeleid efficiënter Verschillende maatregelen: ▫Zakenkabinet van ervaren mensen buiten de politiek ▫Klein kabinet van 5 of 6 ministers ▫Fracties in het kabinet moeten politieker optreden.
Einde Dit was de presentatie over 5.2 Vragen?