COMMUNICATIEMIX van een onderneming

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Marketing Communicatie Strategie
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Uw persoonlijke creatieveling:
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Een startersgids voor innovatie
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing presentatie
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Basisboek marketingcommunicatie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Energie ....
Identiteit en imago openbaar onderwijs
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
Social Media Door Dyonne en Yanthe
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Media en de massa.
Visie & Strategie.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid en recht
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Een goed product maken is niet genoeg …
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Internetmarketing en oefentoets
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
over verbouw en nieuwbouw
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Customer service & Relatiemanagement
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

COMMUNICATIEMIX van een onderneming Isabelle Bolluyt 2011

F Y I Mobiel internet verandert communicatiegedrag jongeren Van de jongeren zegt 95% hun telefoon bijna altijd of altijd aan te hebben staan. Tevens geven ze aan hoe belangrijk het is om ‘always connected’ te zijn. 9 op de 10 geeft aan altijd mobiel bereikbaar te willen zijn voor vrienden, en maakt zich wel eens zorgen als vrienden niet reageren.

MOOI….. Of? http://www.adformatie.nl/campagne/bericht /81419

COMMUNICATIE Dichotomie Maatschappij GENERATIE EINSTEIN

MANIPULATIE http://www.youtube.com/watch?v=33hlXZ8K YpU

MERKIMAGO Het beeld dat consumenten van een merk, dienst en of persoon hebben. Zowel uit eigen ervaring als uit de MCM opgemaakt. MERK: Onderscheid Continuiteit Hogere prijs Betere productintroductie Meer onafhankelijkheid van de detailhandel.

CONSUMENT Onderscheid Herkenning Gemak Psychosociale functies

STERKE MERKEN …2010

COMMUNICATIE binnen een onderneming

Corporate en Marketingcommunicatie Communicatie is altijd gericht op het beïnvloeden van kennis, de attitude of gedrag van personen in deze doelgroepen Moet een onderscheid worden gemaakt tussen corporate én marketingcommunicatie

Corporate Gaat het om de onderneming of organisatie als geheel MISSIE & VISIE Corporate communicatie of bedrijfscommunicatie overkoepelt drie hoofdvormen van communicatie: - managementcommunicatie - marketingcommunicatie - organisatiecommunicatie

MISSIE van bekende merken LEGO APPLE TOYOTA IKEA Door CC kunnen meningen worden gevormd die af kunnen wijken van de identiteit Verschillende doelgroepen kunnen ook verschillende meningen hebben

: Managementcommunicatie Managementcommunicatie is letterlijk communicatie door managers. Managers zijn leidinggevenden in alle lagen van een bedrijf of organisatie. Ze plannen, organiseren, leiden en controleren. In elk van die stappen is het uitermate belangrijk dat medewerkers impliciet of expliciet op de hoogte worden gebracht van de strategie en het doel.  

Marketingcommunicatie Marketingcommunicatie wordt vaak gescheiden van corporate communicatie, omdat het bij marketingcommunicatie om merken op product- en dienstenniveau gaat. Daarbij zie je vaak een onderscheid tussen 'above' en 'below the line'. Above heeft betrekking op print, tv en radio (reclame). Below heeft te maken met direct mail, sales promotion, sponsoring, ...  

Organisatiecommunicatie Organisatiecommunicatie is de verzamelterm voor heel wat disciplines. Het gaat om communicatie naar verschillende doelgroepen: public relations (pers), public affairs (overheid), investor relations (investeerders), arbeidsmarktcommunicatie (toekomstige werknemers), corporate advertising (alle stakeholders), milieucommunicatie (overheid en maatschappij) en interne communicatie (werknemers).

DOEL Vertrouwen kweken Het bedrijf achter het merk profileren MCM beinvloedt wel de corporate communicatie Neem NIKE Sterk concurrentiewapen Wanneer concurrentie oprukt, is corporate communicatie wat het verschil kan maken

CREATIEVE ONTWIKKELING Na het kiezen van de juiste strategie Start de Creatieve Ontwikkeling Er is een keuze gemaakt tussen een informationele dan wel transformationele positionering En hieruit volgt de propositie.

PROPOSITIE WAT beloven we de consument? Impliciet of expliciet? WAT is het onderscheidende voordeel? WAAROM zou een consument ons product of merk kopen? WAT wordt de klant er beter van? WELKE waarden willen we met ons merk associeren? Hierbij wordt wel al een comunnicatieadviesbureau ingeschakeld.

COMMUNICATIE advies? Een mediabureau is een adviesbureau dat bedrijven adviseert op het gebied van communicatie, media en middelen, om hen te helpen in contact te komen met (potentiële) klanten ofdoelgroepen. "Het aanbod van zowel media als reclame is de afgelopen decennia enorm gegroeid, wat er toe heeft geleid dat de consument ruim vier keer zoveel reclame krijgt aangeboden als tien jaar geleden. Deze groei in aanbod gaat echter niet gepaard met een evenredige groei in mediaconsumptie." (Olsthoorn, 2003) Hierdoor wordt gerichte communicatie met de consument steeds moeilijker. Omdat een mediabureau vaak wordt afgerekend op het effectief en efficiënt bereiken van de doelgroep, van de adverteerder, is het mediabureau specialist geworden op dit gebied. Om de adverteerder te helpen om de doelgroep te bereiken is het voor een mediabureau nodig om een inzicht te hebben in het merk, de marketing, communicatie en doelgroepen van deze adverteerder. Vervolgens kan er op basis van deze inzichten een communicatie/mediastrategie ontwikkeld worden. Een professioneel mediabureau is in staat om breder te adviseren dan de traditionele media alleen, en is ook deskundig op gebieden als public relations (PR), evenementen en sponsoring, interactieve reclame, mond tot mond reclame en direct mail.

SWITCH https://docs.google.com/present/edit?id=dc 9s2z29_12d4pp9gd5

IJKPERSOON