Voordelen van elektronische facturering Marcel Spoelstra Accountantskantoor Spoelstra & Scherer 12 april 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

voor financiële rapportages
Tips en praktijk opstellen businesscase
- Administratie - Analyse - Actie -
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Stappenplan implementatie XBRL/SBR
KPMG MKB De transformatie van analoog naar digitaal 10 oktober 2012.
Van boekhouder naar BoekMeester!
Programma 10u: Deel 1 – Praktische tips door Ninnin Michaël
Belastingdienst en administratieve software Actualiteiten
E-Factureren en boekhoudsoftware
Document Management Silicon.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
EHerkenning in de praktijk S.U Kuzay M.R.Y. Merhai.
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
Zaakgericht Werken.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Financial Systems 2014.
SBR: een toekomstvaste aanpak De kern van SBR  SBR vermindert rapportage- en administratiewerk  SBR biedt efficiencyvoordelen: eenmalig inrichten,
voor financiële rapportages
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
XBRL in Perspectief - internationaal - Belastingdienst
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Inleiding SBR, doelstelling en verplichtstelling SBR SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Wat is Certipost?.
Risico’s SEPA implementatie bij Dyade Dienstverlening Onderwijs
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Procesintegratie staat voorop!
Sneeuwschuivers en leren sneeuwschuiven myResearch Portal en het belang van workflow data analyse Richard L. Zijdeman DAI: info:eu-repo/dai/nl/
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
1 voor BedrijvenNr. 1 XBRL Elektronische financiële verantwoordingsinformatie bij de Rabobank via XBRL Directoraat Bedrijven Productmanagement Guust Jutte,
Presentatie 20/20 vision Elektronische factuurverwerking.
Digitaal aanmelden en verder
SBR: een toekomstvaste aanpak
2011 Instant reporting | pagina 1 van x eHerkenning Stephanie Kamkes.
Excel Oplossingen MAATWERK voor alle diensten en organisaties die betaalbare oplossingen zoeken voor hun administratieve afhandeling.
Samenhang taxonomie XBRL-NL met Auditfile en Winstaangifte
Enterprise Document Management Fase
SBR en administratieve software 11 februari 2010.
De Digitale Handtekening & Certipost
voor iedere ondernemer
Van boekhouder naar BoekMeester!
Visie informatievoorziening
Programma OvRAN Symposium Toekomst Accountant WELKOM uur buffet uur Huub Wieleman, Geert Koster en Corneel Spil, “Verloren vertrouwen.
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Van harte welkom!. Financiële administratie 22 januari 2015 Leon te Brake.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
Presentatie van Q-track voor leden van de VEA
Vooroeververdediging Afsluitdijk
Platform voor Digitaal Ondertekenen
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
Kluwer The end of Publishing
Referentie GrootboekSchema
Transcript van de presentatie:

Voordelen van elektronische facturering Marcel Spoelstra Accountantskantoor Spoelstra & Scherer 12 april 2011

Digitale kantooromgeving 1. Introductie 2. eHerkenning 3. eFactuur 4. eDossier 5. eJaarrekening 6. eHandtekening

1. Het digitale accountantskantoor De processen zijn gedigitaliseerd inclusief de primaire registraties. De producten zijn gedigitaliseerd en niet langer tastbare documenten Noodzaak om digitale vastlegging en communicatie

Visie iedere medewerker, onafhankelijk van tijd en plaats, kan werken aan iedere klant en toegang heeft tot de voor hem relevante informatiebronnen Klanten participeren in processen en hebben toegang tot de voor hen relevante informatie

Workflow Efficiënt elektronisch administratieve proces inrichten Financiële data administreren samenstellen Fiscale aangifte Efficiënt elektronisch administratieve proces inrichten Hoe: gebruik internet accountantsportaal

Digitale Omgeving SOFTWARE DOCUMENTS Facturen Nota’s Salarisstroken Portaal Client Accountant SOFTWARE DOCUMENTS Facturen Nota’s Salarisstroken Etc. Fiscaal Administratie Salaris

2. eHerkenning Op eenvoudige en betrouwbare wijze toegang krijgen tot de digitale diensten van de overheid. eHerkenning regelt dat een gebruiker die een dienst wil afnemen bij een dienstverlener, wordt 'herkend’ efficiënte én betrouwbare dienst die de digitale herkenning van zakelijke afnemers van overheidsdiensten eenvoudig regelt. Een eenvoudige manier van inloggen met één middel voor alle overheidsdiensten.

Video

Weet u ? Uw client overheid communicatie al aan u uitbesteed 63% neemt OB-aangifte via de site van de fiscus 21% doet OB-aangifterechtstreeks via software pakket 6% doet OB-aangifte nog steeds per post

Portaal Client Accountant Fiscus EKA Aangiftepakket Salarispakket

Portaal Client Accountant KvK Publicatie Stukken XBRL/SBR formaat

Bron: Onderzoek 2010 Maurice de Hond - Twinfield Weet u ? 80% facturen stuurt per post 37% maakt zelf facturen in Word of Excel Bron: Onderzoek 2010 Maurice de Hond - Twinfield

3. eFactuur Factuur Formaat PDF UBL Software Relatie Portaal Client Accountant Factuur Formaat PDF UBL Software

Weet u ? 4% van de accountants geeft meer dan de helft van hun klanten online toegang tot de gevoerde administraties

Bank Portaal Client Accountant E Factuur PDF / UBL formaat

4. eDossier Bank Factuur Documentatie Software Dossier Jaar Fiscaal Portaal Client Accountant Factuur Documentatie Software Dossier Jaar Fiscaal Salaris

Inkomende facturen Facturatie Scan Administratie PDF factuur OCR herkenning Dagboek mutatie Facturatie Scan Administratie

Weet u ? 23% importeert bankmutaties rechtstreeks in boekhoudpakket 77% typt bankmutaties handmatig over

Portaal Client Accountant Bank Bankmutaties MT 940 formaat

5. eJaarrekening Bank Jaarrekening Kredietaanvraag XBRL/SBR formaat Portaal Client Accountant Bank Jaarrekening Kredietaanvraag XBRL/SBR formaat

Touchscreen presentatie

Weet u ? 50% van de mensen zonder online boekhoudervaring verwacht dat dit minder veilig is, i.t.t. 22% met online ervaring

6. eHandtekening 1. Gewone EH 2. Geavanceerde EH 3. Gekwalificeerde EH

Portaal Client Accountant KvK Bank XBRL/SBR formaat

1. De gewone EH PDF signing Deze handtekening bestaat uit elektronische gegevens die zijn vastgehecht aan of logisch geassocieerd zijn met andere elektronische gegevens en wordt gebruikt als middel voor authentificatie.

2. Geavanceerde EH Aan deze handtekening zitten 4 eisen: Op unieke wijze aan de ondertekenaar verbonden; Maakt het mogelijk de ondertekenaar te identificeren; Komt tot stand met middelen die de ondertekenaar onder zijn uitsluitende controle kan houden; Op zodanige wijze aan het elektronisch bestand verbonden, dat elke wijziging achteraf van de gegevens kan worden opgespoord. Voorbeeld; accorderen van een document via een webportaal met behulp van wachtwoord, pincode en/of SMS en IP registratie en hatchcontrole.

3. Gekwalificeerde EH Dit is een GEAVANCEERDE EH die: Is vervaardigd met een certificaat, uitgegeven door een bij de Opta ingeschreven Certificatiedienstverlener (TTP) Welk certificaat door de TTP is aangemerkt als “gekwalificeerd” (staat in het certificaat); Is gemaakt met een “veilig middel” (bijv. goedgekeurde smartcard, usb token); en Bij de afgifte de toekomstige gebruiker “face to face” is gecontroleerd op diens identiteit (niet bijvoorbeeld per post met een kopie-legitimatiebewijs).

Beroeps certificaat gekoppeld aan een document Organisatie certificaat binnen applicaties Diginotar BAPI communicatie EVSSL certificaat binnen webbrowsers. Beroeps certificaat gekoppeld aan een document Persoonlijke elektronische handtekening waarin ook de kantoornaam en de inschrijving in het accountantsregister zijn opgenomen.