1 juli 2010 Informatie avond Deijlerweg
Informatie avond Deijlerweg Leo Holierhoek, projectleider Rick Goddijn, verkeerskundig adviseur Herman te Sligte, wegbeheerder
Agenda 19:00 uur Opening, Bestaande situatie met het met reguliere onderhoud. 19:10 uur Snelfietsroute 19:20 uur Voorstel Deijlerweg 19:30 uur Discussie 20:30 uur Conclusie en sluiting
Opening, bestaande situatie
Snelfietsroutes; Via 44 en Velostrada
Voorstel Deijlerweg Bestaande situatie; rijbanen met fietsstroken Vraagstelling: Kan het veiliger en comfortabeler? Met als uitgangspunt: behouden middenberm
Voorstel Deijlerweg Veiligheid Scheiden verkeersoorten Snelheid (auto)verkeer
Voorstel Deijlerweg Comfort voor fietsers Herkenbare route Asfalt en voorrang
Voorstel Deijlerweg
Voorstel Deijlerweg
Voorstel Deijlerweg Consequenties Portieren bij in- en uitstappen Klein verlies parkeerplaatsen Geen passeren bij laden en lossen Aanbieden afvalcontainers
Voorstel Deijlerweg Discussie; Zie genoemde punten bij consequenties. Toevoegen; Fietsers zullen op het trottoir gaan fietsen. Geen passeren bij inparkeren. Vermindert zicht van bestuurders op fietsers. Tweezijdig schade aan voertuigen door (brom)fietsers.
Voorstel Deijlerweg Conclusie Sluiting A Het gepresenteerde voorstel is te gericht op fietsers. B Gezamenlijk draagvlak is gevonden met het volgende; 1 - De bestaande indelingsvolgorde aanhouden, te weten; Rijbaan, Fietspad, Parkeerstrook, Trottoir. 2 - De rijbaan versmallen tot 2,90 m (zie Lange Kerkdam) wat een snelheidsremmende werking heeft. 3 - Het fietspad m.b.v. een geleideband verhogen (zie Lange Kerkdam) 4 - Restmaat (± 0,2 m) toevoegen aan parkeerstrook. 5 - Bestaande trottoir breedte aanhouden. Sluiting