Informatiebijeenkomst Sociale Kaart

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe ontstond dit initiatief ?
Advertisements

Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Wegwijzerdementie.
De financiering van eHealth Geld is het probleem niet… Mednet congres 2013 De digitale dokter 10 oktober 2013.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Marco Oving Projectleider
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Presentatie nieuwe media
Wikiwijs Jan-Bart de Vreede Productmanager Wikiwijs / Manager Diensten.
INFOAVOND ZUTENDAAL: Aanleg fietspaden en wegverbetering Stalkerweg
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Persoonlijke preventie aanpak
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Kenteq Erkennen Verworven Competenties Techniek “van praktijkervaring naar diploma” 12 november 2007.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
EBIB Rondleiding
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Zorgaanbiedersgids. Agenda Ambitie regio Friesland Functionaliteiten zorgaanbiedersgids Demo.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
POH GGZ-BASIS GGZ Zorggroep Arnhem September
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
Start kennispraktijknetwerk Vraag- en aanbodanalyse
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Samen werken aan een gezonde regio!
KNGF-programma Samenwerking Rhenen 16 december 2008 Wilma Huiskamp.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Toelichting op Informatiemodel AMW / Maatschappelijke Dienstverlening 2008 Bert van Putten KWIZ.
ALV najaar 2011 W E R K G R O E P E E R S T E L I J N.
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Aan de slag met Stelselpedia
Informatiebijeenkomst
21/11/20141 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week De geschiedenis herhaalt zich steeds Spijtig!! Putin op bezoek Krim.
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
11/12/20141 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
11/12/20141 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Alle nieuwe emissie’s van aandelen brengen enorme verliezen Of dit is typisch.
3/23/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Klassieken en Oude Geschiedenis.
Zeggenschap voor zorgvragers
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Platform ‘Weert in Beweging’ Platform Weert in Beweging Iedereen gezond in beweging!
Platform Internethulpverlening AMW De Bascule, 10 maart mei 2011.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Werkgroep transmurale communicatie
Transcript van de presentatie:

Informatiebijeenkomst Sociale Kaart

Digitale ontwikkelingen & de 1e lijns zorg Agenda Inleiding Digitale ontwikkelingen & de 1e lijns zorg Vinden en gevonden worden? Wat vinden we belangrijk? De Sociale Kaart in de regio van Stichting Oogg Pauze Inventarisatie wensen en vragen vanuit uw praktijk 04/04/2017

Er gebeurt een hoop digitaal…

Uitgangspunten inzet digitale media Wat is het doel? Voor welke doelgroep? Waarom komt iemand naar een/je website? En hoe? 90% consumenten komt via zoekmachine Niet op homepage maar specifieke pagina’s Veelal via portals en verzamelplaatsen En verwijzers? Internet heeft verschillende functies – wat is voor jou belangrijk? En hoe organiseer je dat zo efficiënt mogelijk? Internet als communicatie/presentatie medium Internet als medium voor optimalisatie van processen 04/04/2017

Verschil in doel & doelgroep Vindbaarheid? Patiënt of Verwijzer? Waar iemand vandaan komt is minder relevant. De juistheid van informatie & minimale administratieve last telt!

Verschil in doel & doelgroep Proces optimalisatie? Patiënt of Verwijzer? Wat helpt u in de verbetering van de kwaliteit en efficiëntie van uw dienstverlening?

Verschil in doel & doelgroep Vindbaarheid? Patiënt of Verwijzer? Welke informatie is relevant? Ook hier weer uniformiteit, actualiteit en zo weinig mogelijk inspanning

Verschil in doel & doelgroep Proces optimalisatie? Patiënt of Verwijzer? Gericht op verwijzen, samenwerken, andere toepassingen?

Hoe vindt u nu uw weg in de zorg? Welke bronnen gebruiken u? 04/04/2017

Wat wilt u eigenlijk weten? Van wie? Welke informatie is belangrijkst? Regionaal/landelijk/wijk? Ketenzorgprojecten? Anders? 04/04/2017

Sociale Kaart Oogg/Verwijskompas Voor & door zorgverleners – wie doet wat, waar? Kwalitatieve detail informatie, actueel Regionaal & landelijk Beperking administratieve lasten voor u – centraal informatie management 1 plaats onderhouden, uniformiteit, regie Actieve redactie Oogg/Verwijskompas Kostenbesparing zorgbreed Momenteel minimaal 16 miljoen euro kosten per jaar (!!) 04/04/2017

Waarom een Sociale Kaart? Noodzakelijk voor een sterke eerste lijn Begin van de mogelijkheid tot samenwerking Dat kan alleen indien de informatie compleet, (zorginhoudelijk) relevant en goed vindbaar is Startpunt van beveiligde communicatie mogelijkheden Dat vraagt om een inspanning van iedereen in het veld Niet alleen adresgegevens Zo compleet mogelijk 04/04/2017

Wat is Verwijskompas? Opgezet door twee Amsterdamse huisartsen: ontstaan vanuit de praktijk, gericht op de professional. Kernwaarden Doel is een volledige, up2date sociale kaart Gezamenlijk, voor & door zorgverleners Eénmalig opvoeren en op meerdere plaatsen publiceren (ipv op vele plaatsen gegevens updaten) U blijft eigenaar van uw gegevens, u beslist altijd zelf over publicatie Onafhankelijk: Geen commerciële inmenging 04/04/2017

Wat houdt de sociale kaart van Verwijskompas in? Volledige sociale kaart: Overzicht van up to date adressen Overzicht van aandachtsgebieden en specialisaties Overzicht van ketenzorgprojecten Eerste én de tweede lijn Lokaal overzicht én bovenregionale aanbod (landelijk) Voor de beroepsgroep: besloten, met intercollegiale gegevens (aandachtsgebied) én openbare publicaties. 04/04/2017

Aanpak Samen met de ROS (Regionale Ondersteuningsstructuur) en de koepels actieve opzet van de regionale Sociale Kaart met zorgprofielen Samenwerking met 1ste Lijn Amsterdam, ZONH, Lijn 1 Haaglanden, REOS Zorg, Elann, ProGez, Oogg, Caransscoop, Roset, ROS Friesland; opmaat naar landelijk Introductie Centraal Zorgmutatieformulier voor zorgverleners, aansluiten partijen voor deelname mutatieservice (‘verhuisservice’) Actieve redactie & geavanceerd ICT platform 04/04/2017

Basis Datamodel Waar Wie Wat Regio Organisatie Discipline Medewerker Specialisatie Medewerker Beroep Functie Specialisatie Persoon

Architectuur overzicht REDACTIE PROFILERING PUBLICATIE Vrijgegeven Wijziging of Nieuw Zorginzicht.nl CRM NIEUW ACTIEF SOAP Publicatie Mgmt Load (interval) Andere website.nl Wijziging of Nieuw Verwijskompas.nl Overige publicaties (Gidsen) Redactie ZMF (zorg mutatie formulier CRM (zuster CRM) Identificatie & autorisatie Uitnodiging Functionaliteiten: Verwerkt nieuwe-gewijzigde zorgaanbieders Verwerkt wijzigingen zorgaanbieders Zoekt selecteert naar relationeel model Accordeert wijzigingen/nieuw Pusht data naar ACTIEF in TRANSACTIE omgeving Data structuur: Relationeel: De redactie vertaalt de input vanuit zorgaanbieders naar het VK model. Functionaliteiten: Autorisatie/login beheer Wie publiceert wat? Triggert publicatie naar Online Data push (ACTIEF) naar publicatie omgevingen Webform: Zorgmutatieformulier (ZMF): Creeer en Update informatie Informatie kan tussentijds bewaard blijven Triggert push NIEUW naar Redactie, na <VERZENDEN> Data structuur: ACTIEF: Relationeel (als REDACTIE systeem) NIEUW: Semi-relationeel - De gebruiker wijzigt de info, maar zoekt/selecteert niet uit de database. DISCIPLINE en MEDEWERKER zijn wel relationeel. Functionaliteiten: Search (openbaar/inter-collegiaal) Display (openbaar/inter-collegiaal) Triggert ZMF/ Identificatie Data structuur: NIET Relationeel: Zo plat mogelijk, weinig/geen intelligentie

Zorgmutatie formulier

04/04/2017

Wie voldoet er aan uw zoekcriteria: indeling in Medische, Paramedische, Bovenregionale of Overige pagina’s. 04/04/2017

Naar de pagina van de zorgaanbieder: bereikbaarheid, aandachtsgebieden, verwijsindicatie en registraties. 04/04/2017

Ketenzorgprojecten: deelnemers, protocollen, downloads. 04/04/2017

04/04/2017

Opbouw Sociale Kaart in de regio van Stichting Oogg Informatie verzameling, eerste presentatie op www.zorginzicht.nl en via iPhone en Layar mobiele telefoon apps (openbare informatie) – zie volgende slides Na afronding verzamelproces, presentatie op de nieuwe website van Verwijskompas.nl (nu in ‘verbouwing’) – najaar 2012 (openbare informatie + intercollegiale informatie, incl. ‘intelligent zoeken’) Nieuwe website bevat een visuele kaart inclusief zoeken op tekst. Vormen van gerichte / gestandaardiseerde zoek ‘strings’ zijn mogelijk (doorontwikkeling) – bv jeugd GGZ 04/04/2017

04/04/2017

04/04/2017

04/04/2017

Verwijskompas op de mobiele telefoon - Layar 04/04/2017

Verwijskompas op de mobiele telefoon - iPhone 04/04/2017

Financieel / Continuïteit Opbouw van de Sociale Kaart is gefinancierd door Menzis/Oogg/Verwijskompas Partijen die aansluiten regionaal en landelijk delen mee in kosten voor onderhoud & doorontwikkeling Redactie & presentatie services Zorgverlener bepaalt informatie deling – actieve rol in doorverwijzen Publiek / Private samenwerking vanuit ROS netwerk Verwachte besparing zorgbreed: minimaal 14 miljoen euro per jaar (bij verschillende organisaties) 04/04/2017

Vul het formulier in! Vandaag nog! Zo compleet mogelijk Hoe verder? Vul het formulier in! Vandaag nog! Zo compleet mogelijk Andere praktijken krijgen per mail en post het formulier Eerste inventarisatieronde & publicatie op zorginzicht.nl Daarna tweede inventarisatieronde Eind publicatie Sociale Kaart op Verwijskompas.nl Start doorlopende update & jaarlijkse contactrondes 04/04/2017

Pauze! 04/04/2017

Samenwerking andere organisaties Welke organisaties vragen nu om informatie? Met welke organisaties zou u willen dat Oogg/Verwijskompas gaat samenwerken voor informatie uitwisseling? Met welke organisaties absoluut niet? Hoe staat u tegenover een Raad van Toezicht voor informatie uitwisseling en mandaat? 04/04/2017

Dank voor uw hulp om de Sociale Kaart tot een succes te maken! Vragen? Dank voor uw hulp om de Sociale Kaart tot een succes te maken! 04/04/2017