Nynke Hepkema Marketing Webinar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Internet fun & veilig! titeldia.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij marketing.
Facebook Zie de kansen!.
Efficiënter omgaan met
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Kwalitatieve Leadgeneratie
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 Ga naar CRM Personen Kies Open zoekvraag.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Online marketing Expert (in een week)
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
4. Online strategie Internet scorecard
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct Uitwerken concept DEM
Online Marketing voor het MBO
Goochelen met Google Zoeken
Principes van digitale communicatie
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
De website.
Marketing en zoekmachines
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Nynke Hepkema Marketing Webinar

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Programma marketing vs SPAM Voordelen marketing Basisopzet nieuwsbrief Schrijftips Meten = weten Wet- en regelgeving Case

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords marketing vs SPAM marketing = Alle uitgaande met als doel het verbeteren van de relatie met huidige of oude klanten en om klantloyaliteit en herhaal aankopen te vergroten. Spam = Ongevraagde commerciële die massaal wordt verzonden naar zeer grote groepen en als ongewenst wordt ervaren

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Overzicht dagelijkse s

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voordelen marketing Goedkoop Snel inzetbaar Meetbaar Effectief Persoonlijk en targetting Interactief Eindeloze testmogelijkheden

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Basisopzet nieuwsbrief ONDERWERPREGEL Stijl & herkenning (vb wehkamp) Gebruik inhoudsopgave? (vb rituals) Foto’s, video’s tekst en links Call to action knoppen Afmeldlink Social media Hyperlinks (verwijzingen) (niet “klik hier”)

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Onderwerpregel Bepaalt voor groot deel het succes! Toverwoord = verwachting

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Beste versus slechtste

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tips voor onderwerpregel Omschrijf duidelijk het onderwerp Sluit aan bij verwachtingen Onderwerp moet prikkelen Stel een vraag Maak de regel niet te lang Vermijd spamgevoelige woorden & tekens

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tips bij opzet nieuwsbrief Maak zoveel mogelijk aanklikbaar Spoor mensen concreet aan tot actie Belangrijkste inhoud boven de vouw Zorg voor herkenning, in lijn met huisstijl Combineer tekstjes met foto’s of video’s Maak de nieuwsbrief niet té lang

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Schrijftips Aansprekende kopjes Persoonlijk Postitief en actief schrijven Witregels en bullets Kracht van het weglaten

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Meten = weten Bounce ratio  Bereik Open ratio  Bereik CTR  Gedrag en reacties Split testen  Testgroepen effecten Analytics  Aankopen

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld rapportage

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Statistieken nieuwsbrief 77% afgeleverd 26% opent 7% klikt John Stamos (Responsys), noemt cijfers obv eigen onderzoek:Responsys Van de nieuwsbrieven die verstuurd worden Komen er aan (76,6%) Worden er geopend (26,4%) Wordt er x geklikt (6,8%) Dit resulteert in 435 bezoekers (4,0%), waarvan er 87 aankopen doen (2,1%). 68% leest 32% verwijdert 10% bewaart ‘m11% leest ‘m grondig 57% scant ‘m 22% leest ‘m nooit

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Openingscijfers nieuwsbrief Wat zijn goede cijfers voor uw nieuwsbrief? Openingspercentage van 30%? Grote verschillen aangetoond Afhankelijk van kwaliteit en relatie/engagement met klantenbestand.

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Click Through Rate (CTR) Best scorende links Landingspagina

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Split testen A | B testen voor optimalisatie Titel of inhoud (plaatjes/tekstblokken) Openingspercentage en/of klikpercentage 10% - 10% - 80% of 50% - 50% Varieer altijd 1 ding per keer

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Wet- en regelgeving Klant (na aankoop product of dienst): – tot 2 jaar mag je mailen (levensduur product) –mits vooraf aangegeven aan klant –mits gerelateerde producten Niet klant: –alleen bij uitdrukkelijke toestemming (opt in)

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Toestemming (opt in) Mogelijke vormen van opt in –Dubbele opt in –Confirmed opt in –Opt in –Opt out

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Deliverability Voorkom SPAM-rapportage door: Geen fouten in HTML broncode Verwijder foutieve adressen Zorg voor duidelijke uitschrijflink Afzender instellingen controleren

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Tot slot Denk klantgericht. Bouw een relatie op zodat je ontvanger je s niet gaat zien als spam.

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Vragen? Later vragen? Bel of mail ons! twitter.com/eduvision facebook.com/eduvision LinkedIn: nynkehepkema.nlnynkehepkema.nl +31 (0) (0)

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Case Bespreken 3 nieuwsbrieven Wat vindt u goed? Wat vindt u minder goed?

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Adobe

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Zalando

eduvision.nl / eduvision.be: Google Adwords Voorbeeld Rituals