De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN."— Transcript van de presentatie:

1 DIGITAL ANALYTICS TOOLS

2 2 DIGITALE MEDIA - METEN

3 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 3 DIGITALE MEDIA - METEN Een marketinginstrument, geen exact meetinstrument Minute to learn, lifetime to master Gratis

4 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 4 DIGITALE MEDIA - METEN HELPT ONS -Oorsprong van bezoekers -Bezoekersgegevens -Bekeken pagina’s -Ondernomen acties

5 GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 5 DIGITALE MEDIA - METEN MEET -Bezoekers meten -Bezoekers begrijpen -Website verbeteren -Campagnes verbeteren

6 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 6 DIGITALE MEDIA - METEN

7 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 7 DIGITALE MEDIA - METEN

8 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 8 DIGITALE MEDIA - METEN ga(‘send’, ‘pageview’); Hits Sessions Users

9 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 9 DIGITALE MEDIA - METEN HITS -Huidige pagina -Vorige pagina -Tijdstip -Speciale acties

10 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 10 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION Pageview Hit Event Hit Event Hit Pageview Hit Pageview Hit 30 mins Session starts Session ends Hits Sessions Users

11 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 11 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION -Bron -Technische/demografische gegevens -Pagina’s/tijd op site

12 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 12 DIGITALE MEDIA - METEN Hits Sessions Users

13 GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 13 DIGITALE MEDIA - METEN COOKIES -Nieuwe/terugkerende bezoeker -Originele bron -(Tijd sinds) laatste bezoek -Aantal bezoeken

14 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 14 DIGITALE MEDIA - METEN

15 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 15 DIGITALE MEDIA - METEN

16 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 16 DIGITALE MEDIA - METEN

17 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 17 DIGITALE MEDIA - METEN

18 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 18 DIGITALE MEDIA - METEN

19 GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 19 DIGITALE MEDIA - METEN

20 WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 20 DIGITALE MEDIA - METEN

21 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 21 DIGITALE MEDIA - METEN

22 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 22 DIGITALE MEDIA - METEN

23 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 23 DIGITALE MEDIA - METEN

24 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 24 DIGITALE MEDIA - METEN

25 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 25 DIGITALE MEDIA - METEN

26 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 26 DIGITALE MEDIA - METEN

27 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 27 DIGITALE MEDIA - METEN

28 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 28 DIGITALE MEDIA - METEN

29 GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 29 DIGITALE MEDIA - METEN

30 HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 30 DIGITALE MEDIA - METEN

31 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 31 DIGITALE MEDIA - METEN

32 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 32 DIGITALE MEDIA - METEN REFERRAL -Verwijzende website -Website URL -Pagina met link -Banners zonder campagne gegevens

33 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 33 DIGITALE MEDIA - METEN ORGANIC SEARCH -Zoekmachines -Gratis resultaten -Niet gelinkte Adwords Account -Niet getagde zoekmachineadvertenties

34 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 34 DIGITALE MEDIA - METEN PAID SEARCH -Zoekmachines -Google Adwords Advertenties -Getagde zoekmachineadvertenties

35 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 35 DIGITALE MEDIA - METEN CAMPAIGNS -Banners -Nieuwsbrieven -Tags toevoegen aan links -URL builder http://www.arteveldehogeschool.be http://www.arteveldehogeschool.be/?utm_campaign=nieuwsbrief- februari&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email

36 GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 36 DIGITALE MEDIA - METEN DIRECT -Manuele URL ingave -Bookmark -Link in mail/programma -Geen bron beschikbaar

37 WAT DOEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 37 DIGITALE MEDIA - METEN

38 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 38 DIGITALE MEDIA - METEN

39 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 39 DIGITALE MEDIA - METEN

40 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 40 DIGITALE MEDIA - METEN

41 GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 41 DIGITALE MEDIA - METEN

42 ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 42 DIGITALE MEDIA - METEN

43 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 43 DIGITALE MEDIA - METEN CONVERSIES -Contactformulier -Offerteaanvraag -Inschrijving nieuwsbrief -Registratie -Specifieke pagina -Event -Tijd op website -Aantal bekeken pagina’s

44 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 44 DIGITALE MEDIA - METEN

45 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 45 DIGITALE MEDIA - METEN

46 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 46 DIGITALE MEDIA - METEN

47 GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 47 DIGITALE MEDIA - METEN

48 48 DIGITALE MEDIA - METEN

49 FACEBOOK HOE WERKT HET? 49 DIGITALE MEDIA - METEN

50 FACEBOOK HOE WERKT HET? 50 DIGITALE MEDIA - METEN

51 FACEBOOK HOE WERKT HET? 51 DIGITALE MEDIA - METEN

52 FACEBOOK HOE WERKT HET? 52 DIGITALE MEDIA - METEN

53 FACEBOOK HOE WERKT HET? 53 DIGITALE MEDIA - METEN

54 FACEBOOK HOE WERKT HET? 54 DIGITALE MEDIA - METEN

55 FACEBOOK HOE WERKT HET? 55 DIGITALE MEDIA - METEN

56 FACEBOOK HOE WERKT HET? 56 DIGITALE MEDIA - METEN

57 FACEBOOK HOE WERKT HET? 57 DIGITALE MEDIA - METEN

58 FACEBOOK HOE WERKT HET? 58 DIGITALE MEDIA - METEN

59 FACEBOOK HOE WERKT HET? 59 DIGITALE MEDIA - METEN

60 FACEBOOK HOE WERKT HET? 60 DIGITALE MEDIA - METEN

61 FACEBOOK HOE WERKT HET? 61 DIGITALE MEDIA - METEN

62 FACEBOOK HOE WERKT HET? 62 DIGITALE MEDIA - METEN

63 FACEBOOK HOE WERKT HET? 63 DIGITALE MEDIA - METEN

64 FACEBOOK HOE WERKT HET? 64 DIGITALE MEDIA - METEN

65 FACEBOOK HOE WERKT HET? 65 DIGITALE MEDIA - METEN

66 FACEBOOK HOE WERKT HET? 66 DIGITALE MEDIA - METEN

67 FACEBOOK HOE WERKT HET? 67 DIGITALE MEDIA - METEN

68 68 DIGITALE MEDIA - METEN

69 TWITTER TWITTER ANALYTICS 69 DIGITALE MEDIA - METEN TWEETACTIVITEIT: aantal weergaven en interacties - Wees alert wanneer je tweet: welke dagen en uren genereren de meeste interacties? - Analyseer de frequentie van je tweets en leer eruit. - Kom te weten wat werkt en wat niet: wat is de ideale de lengte of call to actions van je tweets ? hoe best hyperlinks en foto’s inzetten? Ect.

70 TWITTER TWITTER ANALYTICS 70 DIGITALE MEDIA - METEN

71 TWITTER TWITTER ANALYTICS 71 DIGITALE MEDIA - METEN VOLGERS: evolutie van het aantal volgers, hun interesses, waar wonen ze, geslacht, wie volgen ze nog? - Sluit dit aan met je doelgroep? Moet je de tweets aanpassen? - Komt hun geografische spreiding overeen met je doelen? - Krijg een beeld van de concurrentie.

72 TWITTER TWITTER ANALYTICS 72 DIGITALE MEDIA - METEN

73 TWITTER TWITTER ANALYTICS 73 DIGITALE MEDIA - METEN

74 TWITTER ANDERE TOOLS 74 DIGITALE MEDIA - METEN TweepsMap Die je een gedetailleerd overzicht geeft van de locatie van je volgers. Het geeft je onder meer ook een info over je niet-actieve twitter volgers; SocialBro Uitgerust met een degelijke analytics dashboard en een aantal interessante tools zoals ‘best time to tweet’.

75 75 DIGITALE MEDIA - METEN

76 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 76 DIGITALE MEDIA - METEN KIJKERSPUBLIEK - Weet wie je kijkers zijn. - Ontdek hoe je video’s gevonden worden. - Weet waarom kijkers komen en gaan. - Weet hoeveel video’s elke kijker bekijkt.

77 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 77 DIGITALE MEDIA - METEN BETROKKENHEID - Weet waarom kijkers zich abonneren. - Weet hoe effectief je aantekeningen zijn. - Weet hoe je fans op je video’s reageren.

78 YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 78 DIGITALE MEDIA - METEN


Download ppt "DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN."

Verwante presentaties


Ads door Google