Compacten en levelboxen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
Advertisements

Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Welkom Groep 8 Meester Michel (8a) Meester Erik (8b)
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Leerlingenzorg De Telgenkamp
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
bij juf Ineke en juf Caroline
Goede doel 2013 Boeken voor Zuid-Afrika. Hier ligt Zuid-Afrika Hier ligt Nederland.
L.S. Via deze weg vraag ik u, uw school en uw leerlingen om medewerking, misschien is hulp in deze wel een beter woord. Ik ben naarstig op zoek naar Nederlandse.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Redactioneel schrijven Les 1
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
de ouderbetrokkenheid vergroten
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
Van doelen naar reflectie
Het Debat Opbouw en inhoud.
De paal in Wesley Geerts 05 nov 2010.
Hoe volgen wij de kinderen?
Zelfstandig werken Groepen 3.
Voorlichtingsavond groep 3
Interpreteren van data
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Rekenen groep 4.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Wat ik wil…..
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
De Topklas.
De dag van het solliciteren Blok 1
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Ik ben de eerste bij de Firma die een beker Wint.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Stage: Basisschool de Klingerberg
Onze doelen en visie in beeld
Een prachtige kans voor uw kinderen
Welkom op de informatieavond van groep 7
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Hoe volgen wij de kinderen?
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Solliciteren: wat wil ik?
Woordjes leren.
ALGEMEEN Werkdagen Kim en Shanta (7a), Hester en Judith (7b) Stagiair maandag en dinsdag Kim en Shanta Tijden Klassendienst Weektaak Zelfstandig werken.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Dyscalculie uit:
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Dit is Dorcas Dorcas is een christelijke hulporganisatie die mensen in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika helpt die door grote armoede,
Dyscalculie uit: en APS workshop dyscalculie.
Welkom.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Fotopresentatie Acadin winterwedstrijd
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Wat is coöperatief leren?
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Voorlichtingsavond groep 3
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Door Sabrina Heijnen.
Informatieavond Schooljaar
Helpen bij huiswerk en plannen
Om de PowerPoint te starten:
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

compacten en levelboxen

Kinderen die goed kunnen leren te makkelijk op school. de lessen zijn niet spannend genoeg rekensommen of taalregels sneller begrijpen

Klim in de boom Voor (bijna) alle dieren lastig te doen. Met moeite of hulp zal het de meesten wel lukken Ze leren te klimmen Behalve het aapje: hij klimt er moeiteloos in en uit!

Het aapje Voor het aapje is het makkelijk. Daarom heeft de leerkracht een moeilijkere boom voor hem Hier komt hij niet makkelijk in: zal moeite kosten, hulp nodig Misschien wil aapje wel terug naar 1e boom Daarbij willen we de kinderen dus helpen!

Aanpak voor deze leerlingen compacten levelboxmap

Wat is compacten? Meedoen met de groep Normale leerstof Krijgen wel instructie Weghalen van herhaling Alleen de moeilijke sommen/ rijtjes/ opdrachten Daardoor doorgaande lijn Meedoen met de groepstoetsen

Levelboxen Box vol extra opdrachten Moeilijkere opdrachten Doen en lezen Zelf leren plannen Leren leren (erg belangrijk, dit missen de kinderen vaak in de normale lessen doordat het hen dan komt aanwaaien) Werken aan een eigen doel.

Hoe werkt compacten? Voor taal: Per les staat aangegeven wat de kinderen mee moeten doen Rekenen: minder doen van de herhalingsopdrachten Spelling: alleen meedoen met de lessen waarin de uitleg wordt gegeven, herhalingslessen worden overgeslagen.

Compacten

Hoofdstuk 1: les 3 en les 5

levelbox Map met tabbladen Achter elk tabblad zit een boekje met opdrachten: plustaak, breinbrekers, spaans, etc levelwerkkaart Weekplanning/periodeplanning Evaluatieblad leerling Evaluatieblad leerkracht

levelwerkkaart

weekschema

Evaluatieblad leerling

Evaluatieblad leerkracht

werkwijze Kinderen hebben hun eigen map Met rekenen, taal en spelling: compacten Extra tijd over: levelwerk werken via hun eigen gemaakte planning 1x per week komen de kinderen een half uurtje bij mij controleren (week)planning invullen nieuw planning Leren leren : de kracht in jezelf Gesprekken over zelfgekozen doelen om te leren invullen evaluatie

De leerkracht Zorgt dat de kinderen hun map pakken tijdens taal/rekenen Helpt bij opdrachten Kijkt de opdrachten na Vult de evaluatie in

Tot slot Vragen?