CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Presentatie nieuwe media
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Hoe kan het jou veranderen?
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Opdracht 3 Spironello Hélène Een geslaagde campagne plannen.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Visie & Strategie.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Iedereen gebruikt social media.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Get the Best Copyshop and Printshop Online. Internet Copyshop in Utrecht, Nederland is een gevestigde, individuele drukkerij. Zij zijn een van de beste.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
LET’s get Social.
Winkelstraat de Heurne
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Inleidende Module Waarom Web 2
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
over verbouw en nieuwbouw
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS

Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de klant absorbeert.  Vandaag verloopt veel marketing via sociale media. Klanten willen nu meer communicatie en gaan zelf actief op zoek naar nieuwe producten.

Sales De verkoopafdeling gebruikte het traditionele CRM vooral om doelpubliek van het bedrijf te bepalen en op te zoeken.  In social CRM vindt het doelpubliek het bedrijf vanzelf. Zo komt het bedrijf dus makkelijk in contact met nieuwe potentiële klanten.

Customer service Tot nu toe was de klantendienst beperkt tot bepaalde kantooruren, en vaak geautomatiseerd en onpersoonlijk.  Met de komst van social CRM zien bedrijven in dat klanten rechtstreeks willen communiceren met een vertegenwoordiger van het bedrijf en ook liefst op hun eigen favoriete sociale mediaplatform.

Feedback Voor de komst van sociale media werd er over bedrijven vooral gepraat van persoon tot persoon, en bleef dit beperkt tot een kleine groep.  Vandaag delen klanten hun ervaringen echter met miljoenen andere mensen online, en meer dan de helft van deze mensen beveelt een bedrijf aan via zijn sociale media pagina.

ZARA Wat betekent de transformatie van traditioneel CRM naar social CRM voor het modebedrijf ZARA?

Marketing De marketingstrategie en –budget van Zara zullen drastisch veranderd zijn met de komst van sociale media. Ze moeten niet langer een hoop geld besteden aan levensgrote affiches om in de straten van iedere stad op te hangen. Vandaag kunnen ze hun promotiecampagnes kenbaar maken via sociale media. Het is makkelijk, snel én gratis. Een ander gevolg kan zijn dat ze voor deze verandering nieuwe medewerkers moeten inzetten die de campagnes op sociale media inplannen en monitoren.

Sales Mensen die reeds klant zijn bij ZARA zullen via sociale media zelf op zoek gaan naar nieuwe producten die ZARA uitbrengt en deze delen op hun eigen sociale media pagina. Wanneer geïnteresseerden deze content dan liken, kan ZARA een beeld krijgen van de personen die een potentiële klant kunnen worden. Via online software (bv. Microsoft Dynamics CRM) kan ZARA een beeld krijgen van hun verkoopcijfers en waar deze vandaan komen.

Customer service Op de Facebook-pagina van ZARA zijn veel positieve en negatieve reacties te lezen over hun producten en service. Het is belangrijk voor ZARA om hier gepast op te reageren zodat positieve reacties gestimuleerd worden en negatieve reacties geneutraliseerd. Omdat veel mensen deze pagina volgen kan de content ervan een grote impact hebben op de reputatie van ZARA.

Feedback Als ZARA wil te weten komen welke producten het best aan slaan bij de klanten hoeven ze slechts te kijken naar de reacties die ze krijgen op hun sociale media platforms. Ook een vraag stellen op hun officiële Twitterpagina kan miljoenen reacties uitlokken. Op deze manier hebben ze een groter bereik waar ze minder tijd en geld aan moeten besteden.

Yana Callaert – 3MAS Nieuwste trends in online reputatie- en relatiemanagement