De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inleidende Module Waarom Web 2

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inleidende Module Waarom Web 2"— Transcript van de presentatie:

1 Inleidende Module Waarom Web 2
Inleidende Module Waarom Web 2.0 en Sociale Media gebruiken op zoek naar werk?

2 Disclaimer Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. De verantwoordelijkheid voor deze publicatie (mededeling) ligt uitsluitend bij de auteur. Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. De verantwoordelijkheid voor deze publicatie (mededeling) ligt uitsluitend bij de auteur; De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat. de Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

3 module plan Leerdoelen en resultaten

4 Waarom web 2.0 gebruiken ….om een baan te vinden
Leerdoelen Sociale media en andere web 2.0 technologieën leren kennen en gebruiken en de mogelijkheden verkennen om ze te gebruiken bij het zoeken naar werk en voor loopbaanontwikkeling Na het bestuderen van deze module zullen deelnemers: Onderscheid kunnen maken tussen de verschillende sociale media en een inzicht hebben in de doelgroepen, toepassingen en etiquette ervan Het gebruik, de impact en het bereik van sociale media verkend hebben als hulpmiddel bij het zoeken naar een baan Het belang van sociale media waarderen en het potentieel ervan inzien

5 Wat zijn socialE media … …& “web 2.0”

6 Web 2.0 web 2.0 het web als een sollicitatie platform Communities, groepen en sociale verbondenheid Web 2.0: -Laat mensen samenwerken en online informatie delen -Gebruikers ontwikkelen inhoud -Gebruikers nemen deel -Sociale media -Massale deelname online zijn vs online gaan Als je actief bent op het web (lezen, schrijven en communiceren) digitale zelf expressie web 2.0 graphic adapted from image by East Los Angeles College, cited at accessed 10/02/15

7 social media OM EEN BAAN TE VINDEN EN een LOOPBAAN te ONTWIKKELen

8 Gebruik van Sociale media op de arbeidsmarkt
Gebruik door werkzoekenden Gebruik door werkgevers

9 Gebruik van Sociale Media op de arbeidsmarkt
94% van de recruiters gebruikt sociale media voor werving of is van plan dat te doen dit percentage is de laatste 6 jaar gestegen 59% van de recruiters schatten de kwaliteit van kandidaten die met SM geworven worden hoog in 39% van de werkgevers gebruikt sociale media voor werving werkgevers die sociale media gebruiken voor werving constateren een verhoging van 49% van de kwaliteit in vergelijking met degenen die geworven werden via traditionele kanalen. Zal deze ontwikkeling zich doorzetten? …

10 Gebruik van Social Media op de arbeidsmarkt
89% van alle recruiters gebruikt LinkedIn 26% gebruikt Facebook 15% gebruikt Twitter… 15% Werving via sociale media is steeds succesvoller, sinds 2013 is de stijging 15% de meeste recruiters zoeken sollicianten op LinkedIn of Google laten we als inleiding eens kijken naar de belangrijkste sociale media waarop werkzoekenden actief zijn …

11 Een inleiding tot LinkedIn

12 Laten we een kijkje nemen…

13 Publiek & gebruik meer dan 280m gebruikers
meer dan 5.7bn beroepsgerichte zoekopdrachten 89% van de recruiters zegt te werven via LinkedIn 94% van de recruiters is actief op LinkedIn… slechts 36% van de werkzoekenden is hier actief

14 Gebruik & etiquette dit is de sociale media locatie voor uw professionele online aanwezigheid Hier kan u uw professionele identiteit etaleren- wat maakt u tot de beste in wat u doet breid uw netwerk uit voeg iedereen toe die u persoonlijk hebt ontmoet vraag om contacten: recruiters zullen niet weigeren laat u door uw contacten introduceren bij nieuwe contacten

15 Gebruik & etiquette heeft meer dan 2.1m groepen
Bijvoorbeeld over Leiderschap; Management; Verkoop; Opleiding; Talent Management; Industrie, Professional & Accreditatie-organisaties word lid van Groepen die relevant voor u zijn zoek naar banen & bedrijven die mensen aanwerven & volg hen vraag aanbevelingen & ondersteuning aan degenen met wie u gewerkt hebt plaats berichten – zo wordt u opgemerkt berichten moeten professioneel zijn en over uw werk gaan zorg dat uw netwerk aan u denkt Voor meer informatie: kijk naar de module over LinkedIn voor het zoeken naar een baan

16 een korte introductie in Twitter

17 Laten we een kijkje nemen……

18 Laten we een kijkje nemen…

19 Even kijken

20 Publiek & gebruik Meer dan 218m gebruikers
55% van de recruiters is actief op Twitter 40% van de werkzoekenden is actief Marketing afdelingen gebruikenTwitter Iets vriendelijks over een bedrijf zeggen kan een goede manier zijn om er binnen te komen

21 Gebruik & etiquette Informeler dan LinkedIn Maar altijd zakelijk en correct Gebruik uw LinkedIn profielfoto – professioneel/consistentie Wees beknopt 160 karakters voor je biografie; 143 voor een Tweet; geen volzinnen! Tweet dagelijks als uw doelgroepen actief zijn: Over interessante onderwerpen relevant voor uw volgers/doelgroepen geen schreeuwerige reclame! Volg interessante bedrijven en selecteer dinformatie om te re-Tweeten Voor meer informatie, zie de MODULE TWITTER voor HET VINDEN EEN BAAN

22 Een korte inleiding tot Facebook

23 Laten we een kijkje nemen …

24 Laten we een kijkje nemen …

25 Laten we een kijkje nemen…

26 Laten we een kijkje nemen …

27 Laten we een kijkje nemen …

28 Publiek & gebruik meer dan 1 miljard gebruikers!
65% van de recruiters is actief op Facebook 83% van de werkzoekenden is hier actief 26% van de bedrijven zegt Facebook te gebruiken om vacatures te vervullen

29 Gebruik & etiquette Dit is de sociale media plek voor uw persoonlijke online aanwezigheid Mensen worden geliket en vinden dan soms banen , … vaak zijn dat niet geregistreerde banen! Een plaats om uw persoonlijkheid te laten zien en uzelf te zijn…en ook wat plezier te maken Zet ten minste een keer per week iets op uw prikbord Is een potentiële ‘kraamkamer’ voor contacten in LinkedIn Voor meer informatie, zie de MODULE FACEBOOK voor HET VINDEN VAN EEN BAAN

30 Meer web 2.0 tools voor het vinden van een baan

31 Google+ Niet een van de belangrijkste sociale media voor carrière/werk zoeken Slechts 18% van de recruiters zegt actief te zijn op Google+ Google zelf zegt dat cirkels belangrijk zijn voor carrière, baan en persoonlijke netwerken “cirkels” kan u gebruiken om persoonlijke/professionele contacten gescheiden te houden Voor meer informatie zie de MODULE over Skype, Google Hangouts en Google+

32 Laten we een kijkje nemen …

33 een korte inleiding tot Skype

34 Laten we een kijkje nemen

35 Laten we een kijkje nemen

36 Publiek & gebruik Voor gesprekken, videogesprekken & berichten
Zowel sociaal als zakelijk Is toegankelijk via “al je apparaten” Is gratis Skype-Skype via wifi Voorbeelden voor gebruik bij het zoeken naar werk werkgever : voorselectie /interviews Opleiders: oefenen van sollicitatiegesprekken Voor meer informatie zie de MODULE skype, Google Hangouts en Google+ MODULE

37 round up what follows Volgende stappen

38 Om af te ronden… Vandaag hebben we verkend: Wat Web 2.0 is
Waarom web 2.0 te gebruiken voor het vinden van een baan Wat het potentieel is van web 2.0 zoals LinkedIn Twitter Facebook Google+ Skype

39 Dank u! web 2.0 Communities, groepen en sociale verbondenheid
het web als een sollicitatie platform Communities, groepen en sociale verbondenheid online zijn vs online gaan Als je actief bent op het web (lezen, schrijven en communiceren) digitale zelf expressie web 2.0 graphic adapted from image by East Los Angeles College, cited at accessed 10/02/15


Download ppt "Inleidende Module Waarom Web 2"

Verwante presentaties


Ads door Google