De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Talenten ‘vinden & binden’

Verwante presentaties


Presentatie over: "Talenten ‘vinden & binden’"— Transcript van de presentatie:

1 Talenten ‘vinden & binden’
op de arbeidsmarkt!

2 Talenten ‘vinden & binden’ op de arbeidsmarkt!
Hans J. P. Tange Commercieel Directeur Wiertz Personeelsdiensten

3 Talenten ‘vinden & binden’ op de arbeidsmarkt!
KLEEDKAMER “GASTEN” MKB de underdog in de strijd om het talent? permanent werven op competenties en bedrijfscultuur communicatie via social media (facebook, linkedin) informatie avond op het bedrijf (werkende sollicitanten) fan strategie via eigen medewerkers (via-via)

4 Talenten ‘vinden & binden’ op de arbeidsmarkt!
KLEEDKAMER “GASTEN” MKB de underdog in de strijd om het talent? Waar liggen de kansen om deze wedstrijd te winnen? massage tafel de opstelling taken verdelen hoe aanvallen wedstrijdbespreking hoe verdedigen eigen spel spelen talenten inzetten

5 INLEIDING Succes is mensenwerk en organisaties die de juiste medewerkers weten te vinden en binden, hebben een belangrijke voorsprong. toenemende vergrijzing en ontgroening op de arbeidsmarkt de ‘nieuwe generatie’ medewerkers op de arbeidsmarkt In de strijd om talenten: wat verwacht de ‘nieuwe generatie’ medewerkers van de werkgever ten aanzien van het recruitmentproces en de loopbaanontwikkeling? Hoe kunnen wij hen bereiken? Hoe kunnen wij het beste met hen communiceren? Ontkooien! Naast de traditionele werkwijze zoeken naar nieuwe innovatieve oplossingen. Bedrijven die in de komende jaren het beste in staat zijn de talenten te vinden en binden zijn momenteel al bezig met het aangaan van nieuwe samenwerkings-verbanden en het optimaliseren van het recruitmentproces.

6 VINDEN | RECRUITMENT PROCES
Aangaan van nieuwe samenwerkingsverbanden en het optimaliseren van het huidige recruitmentproces. Samen sterker in de strijd om talenten. Optimaal recruitmentproces permanent werven op competenties en bedrijfscultuur communicatie via social media (facebook, linkedin) informatie avond op het bedrijf (werkende sollicitanten) fan strategie via eigen medewerkers (via-via) internationaal / euregionaal werven sollicitatieprocedure vastleggen (werven + spreken) samenwerking met uitzend/werving&selectie branche

7 VINDEN | PERMANENT WERVEN
Proactief werven van nieuwe medewerkers loskoppelen van vacatures. Blijf in contact met ‘competente’ en ‘bedrijfscultuurpassende’ doelgroep. wat > competenties: wat moeten de werknemers kunnen.. wie > bedrijfscultuur: wie moeten de werknemers zijn..

8 VINDEN | SOCIAL MEDIA Proactief werven van nieuwe medewerkers loskoppelen van vacatures. Blijf in contact met ‘competente’ en ‘bedrijfscultuurpassende’ doelgroep. hyves / facebook / twitter / linkedin niet posten, maar communiceren.. niet algemeen, maar persoonlijk fan strategie (wil michels) toepassen

9 VINDEN | INFORMATIE AVONDEN
Om sollicitanten de kans te geven een ‘kijkje in de keuken’ te nemen. goede voorlichting juiste positionering natuurlijke selectie laagdrempig toegankelijk

10 VINDEN | INTERNATIONAAL
Grensoverschrijdende werving van medewerkers. (Duitsland, Polen, etc..) communicatie informatie wet en regelgeving salarissen

11 VINDEN | SOLLICITATIEPROCEDURE
Zoeken, vinden.. en dan snel ‘binnenhalen’ van talentvolle medewerkers. proactief werven korte sollicitatieprocedure vastleggen sollicitatiegesprek introductie proefdag transparantie

12 VINDEN | SAMENWERKINGSVERBANDEN
Selecteer juiste partners en geef hen de kans proactief te werven. (meedenken) samen werven goede communicatie investeren (kennis) afspreken KPI’s toegevoegde waarde

13 BINDEN | FLEXIBILITEIT EN ONTWIKKELING
Talentvolle medewerkers binden aan de organisatie gaat niet vanzelf. Centraal thema voor medewerkers is aandacht, flexibiliteit en ontwikkeling. De Gauss Curve opleidingen en doorgroeien missie, visie en strategie thuis / flexibel werken marktconform salaris management stijlen

14 BINDEN | GAUSS CURVE De normale verdeling of gaussverdeling (genoemd naar de Duitse wiskundige Carl Friedrich Gauss) is een begrip uit de kansrekening. 10% niet productief 80% midden segment 10% super productief

15 BINDEN | OPLEIDEN EN DOORGROEIEN
Ga vanaf eerste dag een ontwikkelingstraject aan met de medewerkers. opleiden = investeren POB uitzendbranche Studieovereenkomsten Subsidie mogelijkheden doorgroei = behouden

16 BINDEN | MISSIE, VISIE & STRATEGIE
Beleid is pas beleid, als iedere medewerkers zijn/haar specifieke rol kent binnen de organisatie. mission statement? details > bedrijfscultuur evaluatiegesprekken beoordelingsgesprekken functioneringsgesprekken

17 BINDEN | THUIS- OF FLEXIBEL WERKEN
Nieuwe generatie medewerkers: Werken en privé in ballans. automatisering, internet parttime werken werktijden aanpassen loopbaanonderbreking

18 BINDEN | SALARIS EN PARTICIPATIES
Medewerkers staan steeds meer open voor prestatiegerichte beloningen. marktconform salaris participeren bij ‘winst’ belonen van goed gedrag Subsidie mogelijkheden doorgroei = behouden

19 BINDEN | MANAGEMENT STIJL
Medewerkers vragen om een duidelijke en betrokken manager. moet ik belonen of straffen? werken vanuit positieve prikkels rol van de manager (passie) inbreng medewerkers (betrekken) verantwoordelijkheden (targets)

20 Talenten ‘vinden & binden’ op de arbeidsmarkt!
KLEEDKAMER “GASTEN” Voldoende mogelijkheden en kansen om deze wedstrijd te winnen! de aanval = proactief werven (bedrijfscultuur, social media, samenwerken) scoren = efficiënt recruitmentproces (zoeken, vinden en aannemen) verdedigen = opleiden en ontwikkelen (toekomstperspectief medewerkers) rol coach = belonen en aansturing (positief, passie, participaties, targets)

21 Talenten ‘vinden & binden’ op de arbeidsmarkt!
Hans J. P. Tange Commercieel Directeur Wiertz Personeelsdiensten


Download ppt "Talenten ‘vinden & binden’"

Verwante presentaties


Ads door Google