INTERNET het communicatie-instrument voorbij marketing
Een relatie aangaan met je doelgroep Brand experience bieden Kennis opbouwen over je doelgroep
marketing Bron: Marketingfacts.nl
FEITEN & CIJFERS 90 % BE geabonneerd op 1 nieuwsbrief 75 % BE geabonneerd op nieuwsbrieven Bron: Marketingfacts.nl
FEITEN & CIJFERS 67,7 % BE: relevant voor hobby’s 56 % BE: aanbieding of besparing 49,5 % BE: ‘reclamefolder’ Bron: Marketingfacts.nl
FEITEN & CIJFERS CTR promotionele 2 – 12 % CTR gesegmenteerde & gepersonaliseerde e- mail 10 – 20 % CTR behaviour targeted 15 – 50 % Bron: labs.com
SUCCESFACTOREN relevantie vertrouweninteractie
BEDREIGING
SPAM Europese Richtlijn betreffende privacy & elektronische communicatie Nederlandse Telecommunicatiewet OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) is toezichthouder
SPAM Single opt-in Confirmed opt-in Double opt-in
CONFIRMED OPT-IN
DOUBLE OPT-IN
OPT-OUT
HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN?
Bron: CBS.nl 2 top stories what’s in it for me? beeld ondersteunt top story enkele secundaire headlines
HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN? Bron: CBS.nl top story what’s in it for me? beeld ondersteunt top story
Bron: Luon
ELEMENTEN From: Subjectline Kop Gepersonaliseerde aanhef Scanbare tekst Streamer, snippets Hyperlinks
ELEMENTEN Call for action Doorzendoptie (send-a-friend) Uitschrijfmogelijkheid Link naar profielpagina Privacy statement Contactlink Als je dit niet kunt lezen…
EN NIET TE VERGETEN Promotie voor de nieuwsbrief Aanmeldpagina Bedankpagina Eventueel: profielpagina Landingspagina’s
WHAT’S IN IT FOR ME? Bron: sony.nl
DE ‘VOUW’
PERSONALISATIE Gepersonaliseerde aanhef Gepersonaliseerde content (eigen keuze) Gepersonaliseerde content (behavioural t.) (User generated content)
PERSONALISATIE Bron: sony.nl
MEETBAAR RESULTAAT Afgeleverde berichten / bounces Open ratio Doorklikratio Conversieratio Doorgestuurde berichten
CAMPAGNE Ontwikkel scenario’s Ga uit van gradual disclosure
CAMPAGNEFLOW Bron: Frankwatching.com