INTERNET het communicatie-instrument voorbij E-mailmarketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
verenigings- communicatie
1. Inhoud les 4 berichten versturen en ontvangen.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 •Ga naar CMS •Kies Nieuwsbrief Caribbean.nl.
Meer leren door SlimStampen
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
One-to-many One-to-one Televisie Website TelefoonPersoonlijke verkoop RadioBriefServicemedewerker Billboards Tijdschrift Catalogus Onpersoonlijk Zeer.
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Spam spam spam spam spam SPAM 15 mei 2008 Geert Dewaersegger.
Waarom? Werk een instrument uit waarmee informele kennisdeling gestimuleerd wordt Verminderen adviesvragen die aan Coördinerende Archiefdienst worden gesteld.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Deel 3 (individueel) visionboard 90 minuten Character in visionboard.
Achterbancommunicatie2.0
Nynke Hepkema Marketing Webinar
Workshop contentstrategie
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
MLA Bewaren van resultaten: mailen, printen, opslaan Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
Presentatie Studiemiddag Indexen en Nadere Toegangen Ralph Stuyver, Projectmanager 4 maart 2010.
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Internet het wereldwijde web ontdekken dag 3. Vandaag : e-card versturen (deel 2) oefenen en vragen stellen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 Ga naar CRM Personen Kies Open zoekvraag.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
onder controle! Trashweek 17 tot 21 maart.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Team #1 presents: Move-It. Ons team bestaat uit: Dean Schoemaker Pieter Sneep Tim Poot Justin Dijkshoorn Erik Smulders.
MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
SURFCONEXT EN EDUGAIN Internationaal samenwerken met eduGAIN Seminar What’s SURFconext, Arnout Terpstra, Product SURFnet.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
MultiMedia Management – WEEK 4 Marcel Jansens 11Mei 2011.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Database: Lust en Last? 26 augustus 2009 Over marketingmogelijkheden en privacyaspecten na 1 oktober
Van … naar 22 april 2016 Simon Sinek © Branding Marketing/ communicatie Bloggen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct Juridische aspecten
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct 5. Juridische aspecten
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Direct Juridische aspecten
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
Maak een site en onderscheid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
De website.
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

INTERNET het communicatie-instrument voorbij marketing

Een relatie aangaan met je doelgroep Brand experience bieden Kennis opbouwen over je doelgroep

marketing Bron: Marketingfacts.nl

FEITEN & CIJFERS 90 % BE geabonneerd op 1 nieuwsbrief 75 % BE geabonneerd op nieuwsbrieven Bron: Marketingfacts.nl

FEITEN & CIJFERS 67,7 % BE: relevant voor hobby’s 56 % BE: aanbieding of besparing 49,5 % BE: ‘reclamefolder’ Bron: Marketingfacts.nl

FEITEN & CIJFERS CTR promotionele 2 – 12 % CTR gesegmenteerde & gepersonaliseerde e- mail 10 – 20 % CTR behaviour targeted 15 – 50 % Bron: labs.com

SUCCESFACTOREN relevantie vertrouweninteractie

BEDREIGING

SPAM Europese Richtlijn betreffende privacy & elektronische communicatie Nederlandse Telecommunicatiewet OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) is toezichthouder

SPAM Single opt-in Confirmed opt-in Double opt-in

CONFIRMED OPT-IN

DOUBLE OPT-IN

OPT-OUT

HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN?

Bron: CBS.nl 2 top stories what’s in it for me? beeld ondersteunt top story enkele secundaire headlines

HOE DOEN TIJDSCHRIFTEN DAT DAN? Bron: CBS.nl top story what’s in it for me? beeld ondersteunt top story

Bron: Luon

ELEMENTEN From: Subjectline Kop Gepersonaliseerde aanhef Scanbare tekst Streamer, snippets Hyperlinks

ELEMENTEN Call for action Doorzendoptie (send-a-friend) Uitschrijfmogelijkheid Link naar profielpagina Privacy statement Contactlink Als je dit niet kunt lezen…

EN NIET TE VERGETEN Promotie voor de nieuwsbrief Aanmeldpagina Bedankpagina Eventueel: profielpagina Landingspagina’s

WHAT’S IN IT FOR ME? Bron: sony.nl

DE ‘VOUW’

PERSONALISATIE Gepersonaliseerde aanhef Gepersonaliseerde content (eigen keuze) Gepersonaliseerde content (behavioural t.) (User generated content)

PERSONALISATIE Bron: sony.nl

MEETBAAR RESULTAAT Afgeleverde berichten / bounces Open ratio Doorklikratio Conversieratio Doorgestuurde berichten

CAMPAGNE Ontwikkel scenario’s Ga uit van gradual disclosure

CAMPAGNEFLOW Bron: Frankwatching.com