Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is het? Hoe gebruik je het? Wat biedt het?
Advertisements

Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Selectie en oriëntatie
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Verantwoordelijke Leni.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties.
Jef Stappaerts en Karin Van Dommelen VSKO
In grote lijnen ziet het programma er als volgt uit
3e bachelor Agogische wetenschappen
Sociaal-Agogisch Werk
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Blariacumcollege Conferentie Inductie. Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding.
WAI-PASS in BuSO De Brug.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 16 september 2014.
Een kijkje in de keuken…..
Het belang van een stage
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Avans Hogeschool Breda Fysiotherapie
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Bachelor Medische Hulpverlening
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Ouderavond Toledolaan CC Eindhoven - t e - i Nanny van.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
PARCIVAL COLLEGE vrijeschool OPEN DAG Zaterdag 4 februari 2012 Aanvang tot vmbo-tl havo vwo worden wie je bent.
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Een korte versie van de ppt. studiedag januari 2016.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Werkgroep Sociale Activering 8 december Agenda 1.Goedkeuring verslag van 13 oktober Voorstelling conclusies studie GPMI (door Kristel Driessens,
Rollen binnen het werkplekleren
OF Het praktijksemester.
VOCVO-uitwisseldag 12 mei 2017 Riet
INFORMATIE AVOND OUDERS
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
Integratie IVH en JAT.
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Klas: Mentor:.
Stage bachelor secundair onderwijs
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Marlon de Wilde | september 2018
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Doorstroom van ISK naar MBO
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Universitaire Pabo van Amsterdam
De start van werkplekleren 2a
The Future Teacher 3.0.
Marlon de Wilde en Kim Maas | september 2019
Transcript van de presentatie:

Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2014

Doel stage 3 en V2 Zelfstandig functioneren in beroepscontexten Competenties verwerven: alle FG (behalve 8 en 9), taal, attitudes Routine van lesgeven in de vingers krijgen, maar mét eigen stempel!

Planning Observatie: plan je zelf 30 dagen actieve stage, in blokken van 2 weken – plan verstandig! Periode stage 3: 10/3 – 28/5 (buitenlands traject: zie gids) Periode stage 2-V2: 3/3 – 6/6 Let op! OLK Profilering Professionalisering: die 3 dagen (woe.vm.) tellen als stagedagen. Plan aan de hand van het ‘individueel traject’

Programma Je geeft alle lessen Accenten: maar nu en dan een goed voorbeeld kan geen kwaad… Accenten: Differentiëren en evalueren ICT, leren leren, sociale vaardigheden Actualiteit en educaties Taalinitiatie / talensensibilisering Thema uitwerken (multiperspectiviteit) Zorg dragen voor kinderen

Programma Stageopdrachten Zorgbreed omgaan met kinderen Integratie ICT-eindtermen Video als begeleidingstool Zie website!

Documenten Intake: Chamilo: Leerlingenschrift, begeleidingsschrift 1 stagegids voor jou, 1 voor mentor 1 brief voor de klasmentor 1 synthesedocument voor de klasmentor Brief lkr bewegingsopvoeding 1 folder ‘opleiding klasmentoren’ Chamilo: Weekrooster + individueel traject Identificatiegegevens Zelfevaluatie op het einde van stage Leerlingenschrift, begeleidingsschrift

Begeleiding Klasmentor Stagebegeleider Schoolmentor / directeur Een hulplijn bellen? 1ste aanspreekpunt Veerle Amelinckx Opleiding klasmentoren! Maak reclame!

Beoordeling Mentor begeleidt en evalueert Stagebegeleider begeleidt en quoteert Quoteringsnormen: zie gids. Informeer je grondig! Competenties en indicatoren: zie synthesedoc. klasmentor Collegiale consultatie over voorstel quotering Pas daarna: definitief – dus in principe eerder geen communicatie

Wat maakt stage3/V2 uniek? ‘This is it’! ‘Kijk wat ik kan!’ ‘Bovendien kan ik het alleen!’ w1-2 w3-4 w5-6

Wat maakt stage3/V2 uniek? LVB: zo kort als het kan, zo lang als het moet  spreek af met SB Neem administratieve taken over Durf proberen Een dipje kan erbij horen… (maar hopelijk niet )