Biografie Boosheid onder vrienden bij autochtoon-Nederlandse kinderen en Marokkaans-Nederlandse kinderen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Emeritus Professor Philip G. Zimbardo Geboren : 1933 in New York Internationale stem en gezicht van hedendaagse Amerikaanse psychologie Sinds 1968:
Advertisements

intensiteit,uitingsvormen en gevolgen
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Longitudinaal cohort onderzoek naar rendementsverandering
Integreren van onderzoek in onderwijs
Decanenmiddag 2005 Hbo rechten
Psychologische diagnostiek bij kinderen en jeugdigen
JONGEREN en DRUGS van kennismaking tot verslaving
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Meten van het emotioneel functioneren bij 9- tot 15-jarigen met een gehoorverlies Universiteit Leiden Instituut Psychologie, Sectie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie.
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
Schaamte Zelfbeeld en Agressie
1e Bachelor Toegepaste Psychologie A
Surfen, chatten en internaliserende problemen
Gemiste kansen Culturele diversiteit en de jeugdzorg
Oorsprong Het competentiemodel ontstond in het Pedagogisch Instituut Amsterdam /Duivendrecht. Oorspronkelijk werd het gebruikt voor delinquente jongeren,
Nardi Steverink.
Leeftijdgenoten en Vrienden
Autisme en het verwerken van sociale informatie
Opleiding sociaal werk Associatie Universiteit Gent.
Eerst je Bachelor, dan een baan,... en dan pas een Master Jan Bransen Onderwijsdag 2007.
Wil Weg Dagen 22 oktober 2013 studie en stage in het buitenland Jos Brommer IO-FNWI Faculteit NWI Dit.
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Betrokkenheid als kwaliteit van leerprocessen en leerresultaten
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 VOORLICHTING B3 KEUZERUIMTE 04 maart 2013.
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
VERENIGING VOOR ALCOHOL- EN ANDERE DRUGPROBLEMEN (VAD) Een alcohol- en drugbeleid voor het secundair onderwijs.
Academische lerarenopleiding primair onderwijs
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Onderwijs & Criminaliteit basiswoordenschat. België Nederland doctorandus (doctoreren) Zelfstandig academisch personeel (ZAP): docent hoofddocent hoogleraar.
Mentoring ontwikkelt zich wereldwijd. Waar staat Nederland?
Transdisciplinaire projecten
Gender en wiskunde Anja Jansen 2007.
Emotionele ontwikkeling kinderen & jongeren
Gedeelde identiteit in een verkaveld werkveld Door Filip Coussée
Sara Van Der Paelt, Petra Warreyn en Herbert Roeyers
Leerkrachtcompetenties 6 oktober 2014 Caroline Kearney Senior Project Manager & Onderwijsanalist.
Gerjan Bobbink NIKHEF 14 June 2007 National institute for subatomic physics (For Gabby Gezers)
Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Rieffe, C., en Lex P. A. M. Stockmann (2005). Begrip en gebruik van sociaal- emotionele regels bij kinderen met autisme.
Boek: Kleine ontwikkelingspsychologie II: De schoolleeftijd
Expressie van emoties bij autisme
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Welcome! TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Prof. dr. Karin Sanders Organizational Psychology / TCCR University Twente; the Netherlands Prof dr Karin.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Rook- en alcoholspecifieke opvoeding
Begeleid werken… werkt werken?
Kinderteam Oosteinde Ina Alberts Willemien Fokke Jannie Oppedijk
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
B ELANG VAN OUDERS EN VRIENDSCHAPSRELATIES. I NHOUD Onderzoeksproject VMBO- scholen Deelstudie 1 Deelstudie 2 Deelstudie 3 Deelstudie 4 Besluit.
Studiekeuze: ontwikkelen van betrokkenheid en identiteit Inleiding decanensymposium 17 september 2015 Monique Volman.
Gemiste kansen Culturele diversiteit en de jeugdzorg Auteur: Wilma A.M. Vollebergh (Bron:
VU medisch centrum Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland VUmc / EMGO+ Instituut, afdeling Sociale Geneeskunde, sectie JGZ Marlou de.
Aquacultuuronderwijs: ervaringen en vooruitzichten in en uit Vlaanderen Stef Aerts HUB-KAHO.
Sociale en culturele pedagogiek Studie van pedagogische praktijken in relatie tot maatschappelijke uitdagingen vanuit de vraag hoe mensen samenleven vorm.
VERPLAATSING VAN PLEEGKINDEREN Uit Kind en adolescent.
Special X Onderzoek naar de sociale en mentale ontwikkeling van kinderen met het Fragiele X Syndroom Contactdag Fragiele X vereniging
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Correspondentie: Petra Habets,
Kansarmoede in de school
Emotie in fotografie.
Gedragsproblemen en stoornissen
Leraar worden aan de universiteit? Het kan!
Studie- en opvoedingsondersteuning aan huis bij kwetsbare gezinnen
Universitaire Pabo van Amsterdam
Transcript van de presentatie:

biografie Boosheid onder vrienden bij autochtoon-Nederlandse kinderen en Marokkaans-Nederlandse kinderen

Sheida Novin Promovendus bij de Afdeling Ontwikkelingspsychologie Van de Universiteit Leiden

PhD-student: eenheid Ontwikkelingspsychologie en Pedagogische Psychologie van het Instituut voor Psychologie aan de Universiteit Leiden. Master in de ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit Leiden Gericht op culturele verschillen in emoties van kinderen ervaring en expressie.

Lopend onderzoek Marokkaans-Nederlandse jongeren emotioneel functioneren ‘ nadruk op emotie kennis, ervaring en emotie uitdrukking in verschillende sociale situaties. Emotioneel functioneren + relatie met etnische identificatie, en met de sociale, psychologische en academische werking zijn op focus. Sheida begeleidt project een derde jaar bachelor voor de eenheid en is betrokken bij de cursus sociale en emotionele ontwikkeling.

Carolien Rieffe Universitair hoofddocent bij de afdeling Ontwikkelingspsychologie en Pedagogische psychologie van het instituut voor psychologie aan de universiteit Leiden

MSc Licentiaat in de Psychologische Methodologie van de Universiteit van Amsterdam promotie studies over de theorie van het kind van geest en emoties van de Vrije Universiteit Amsterdam. assistent-professor aan de Vrije Universiteit, Amsterdam + docent aan de University of London, School of Education.

Lopend onderzoek Gebruik van vaardigheden emotie regelgeving (bijvoorbeeld emotie bewustzijn, coping, display regels, woede meningsuiting) tijdens de kindertijd en adolescentie in typische en atypische ontwikkeling (autisme, doofheid, somatisatie, en culturele verschillen). Carolien leert sociale en emotionele ontwikkeling, (A) typische emotionele ontwikkeling en het ontwerpen van een empirische studie. Coördineert de Research Master's Course.

bron office, u. L. (sd). Opgeroepen op 11 22, 2009, van universiteit Leiden: http://www.socialsciences.leiden.edu/psychology/organisation/dev/staff/novin.html office, u. L. (sd). Opgeroepen op 11 22, 2009, van universiteit Leiden: http://www.socialsciences.leiden.edu/psychology/organisation/dev/staff/rieffe.html