29 mei 2007BKD Business Class 2007 Strategisch Innoveren in MKB’s dr. Tinne Lommelen MERIT & UHasselt
29 mei 2007BKD Business Class Strategisch innoveren in theorie Technologie –Product en dienst –Kerntechnologie –Ondersteunende technologie Business model –Waarde propositie –Waardeketen –Doelgroep Davilla, Epstein en Shelton (2006)
29 mei 2007BKD Business Class Strategisch innoveren in de praktijk Interreg project: Strategisch Innoveren 650 MKB’s in de Euregio Concrete innovatie-agenda’s Diverse acties maar duidelijke patronen
29 mei 2007BKD Business Class 2007
29 mei 2007BKD Business Class Strategisch innoveren in de praktijk 1.Optimalisatie interne processen Verbeteren en structureren van processen en procedures voor relatiebeheer, administratieve organisatie en personeelsbeleid 2.Optimalisatie marketing & sales Opstellen van een marketing – en communicatieplan; PR activiteiten ontwikkelen; vergroten van de verkoopcapaciteit 3.Optimalisatie externe processen Marktkennis vergaren met oog op tijdig detecteren van nieuwe markttendensen
29 mei 2007BKD Business Class Tips voor innovatie in MKB’s 1.Continue inspanningen 2.Sterk leiderschap 3.Aangepaste mentaliteit - ondernemingscultuur 4.Aangepaste ondernemingsstrategie 5.Denken in netwerken 6.Aangepast evaluatiesysteem 7.Aangepast beloningssysteem
29 mei 2007BKD Business Class 2007 Contact MERIT dr. Tinne Lommelen Oxfordlaan 70, 6220 EV Maastricht Tel: (0) Fax: (0)