Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?) 13.30 uur: Opening 13.30 uur: Opening 13.45 uur: Europese Geluidpolitiek 13.45 uur: Europese Geluidpolitiek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Advertisements

1 Jeugdwerk in de Lichtbron Commissie Jeugd 14 april 2009.
Standaardsystematiek voor Kostenramingen SSK-2010
Infradagen CROW 22 mei 2012 Dunne geluidreducerende deklagen: einde levensduur? Ronald van Loon (M+P) Judith Doorschot (M+P) en Roy van der Heijden (M+P)
Stille gebieden in en buiten de stad Paul de Vos.
Welkom The Future State of Lean
De Geefwet staat in het Staatsblad, hoe nu verder?
achtergronden Lden en Lnight
DBvisi n Facilitering 2de tranche geluidsbelastingskaarten en actieplannen, 15 juni 2010 En dan nu de 2e tranche Geraldine Woestenenk dBvisi n.
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
6 e Open bedrijven nacht 6 november 2013, Technologiecentrum aan het Europaplein in Aken.
Financieringsmogelijkheden van de geestelijke verzorging
Verfijning knelpuntenanalyse Mogelijke strategieën
Inspiratiesessie leaseauto van de toekomst
Wat kost de EHS ons als de EHS klaar is ? Een verkenning Aris Gaaff, Henk Smit, Arianne de Blaeij Ruimteconferentie 3 november 2009.
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?) uur: Opening uur: Opening uur: Europese Geluidpolitiek uur: Europese Geluidpolitiek.
’Meer met lucht en verkeer’ presenteert Geluid voor verkeerskundigen
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
Agenda workshop Mobiliteitsconvenants voor Gemeenten.
Publieke en private belangen in de financiёle sector Publiek belang: adequaat functioneren van de financiële markten Publiek belang: Europese interne.
21 november 2013Divosa najaarscongres1 De decentralisaties: een uitdaging tot innovatie Uitkomsten enquête Werner van der Linden, manager gem. Zaanstad.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Uitbreiding Spuicapaciteit Afsluitdijk
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht
secretaris Plaatselijke Groep
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Bijdragen flipovers 1 Kennis van buisleidingen: gevaarlijke en ongevaarlijke stoffen? (P. Stol / D.J. vd Bosch) Versterk en formaliseer de rol van bedrijfsbrandweerkorpsen.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Netwerk Zorglogistiek
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
De aarde die om haar as draait
op het VDCM Symposium Naar Energieleverende Gebouwde Omgeving -
e-Procurement Het aanbod van de federale overheid
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Brede scholen school / scholen sportzaal kinderopvang buitenschoolse opvang bibliotheek huisarts … etc. op één locatie.
Capaciteitsverdeling op het spoor
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Rol gemeente bij OV-lijnennet en -exploitatie StadsOntwikkeling Christien Rodenburg SO Afdeling Verkeer en Vervoer.
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Welkom bij het symposium Medicatieoverdracht & LSP!
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Revolte Midden Ooosten Ben je optimistisch of pessimistisch over de toekomst van de Arabische landen? Welke argumenten? 1.
STILTEBELEID IN ZUID-HOLLAND
Kennis- en Onderwijscentrum Bodem en Ondergrond Leergang Oriëntatie Bodem en Ondergrond.
Nieuwe Europese Strategie “Europa 2020” Intelligente, Duurzame en Inclusieve Groei (3 Maart 2010)
Railverkeersgeluid: in de greep van Europa (?) RobertDegenhart Robert Degenhart.
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
WELKOM VOKVAO seminar 28 Sociale Innovatie
` dBvisi n Prismaproject 2 de tranche EU-richtlijn omgevingslawaai Deel 2: Actualiteit en ontwikkelingen 2 november :30 – 12:30 Paul Driessen /
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Ombouw Amstelveenlijn
Investeringen Klik om verder te gaan. Hoe gebruik je deze uitleg? Je kunt in deze presentatie ‘bladeren’ door de pijltjestoetsen te gebruiken. Vooruit.
Jerry van Veenendaal, 23 april 2013 Toolbox: Veilig werken op perrons.
Projectgroep: Gender en onderwijs. Actieplan 2014 Organisatie van de jaarlijkse conferentie rond “Gender mainstreaming in education”  concrete en praktische.
Govroam Presentatie tijdens DSA-bijeenkomst over Public WiFi 3 juni 2014, door Paul Francissen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Nieuwe Europese Strategie “Europa 2020” Intelligente, Duurzame en Inclusieve Groei (3 Maart 2010)
-vervallen Ecotaks regeling -nieuwe subsidieregeling ministerie VWS Michel Gies 28 september 2015.
17 november 2011 Geluidproductieplafonds Swung-1 Carola Verbeek.
7 november 2012 Geluidonderzoek Project knooppunt Hoevelaken Stand van zaken november 2012 Arold Brand (RWS) RWS
Europees voorzitterschap Prioriteiten volgens de milieubeweging Trio-voorzitterschap Sp – Be - Ho Esmeralda Borgo.
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Human Rights & Artificial Intelligence in World Perspective
Transcript van de presentatie:

Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?) uur: Opening uur: Opening uur: Europese Geluidpolitiek uur: Europese Geluidpolitiek (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen UIC) (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen UIC) uur: De richtlijn omgevingsgeluid uur: De richtlijn omgevingsgeluid uur: Bronbeleid uur: Bronbeleid uur: Handhaving en bewijsvoering uur: Handhaving en bewijsvoering uur: Strategie uur: Strategie uur: Vragen&Discussie uur: Vragen&Discussie uur: Borrel en bezoek van de stands uur: Borrel en bezoek van de stands

STAIRRS Management Game Pieter Dings

Financiële instrumenten Paul de Vos

Financiën in balans ? Infra-beheer Overheid Vervoerders Aannemers Vervoersmarkt personeelmaterieel Resultaat?  

UIC actieplan UIC actieplan  Alle goederenwagens in Europees netwerk  Versnelde ombouw naar K-blokken  Life cycle kosten vs. investering

Budget transfer op interfaces Jaarlijkse kosten bestaande situatie in mio  (NB. Fictieve getallen) Vervoerders met gewone treinen Infra managers vervoerders met stille treinen 12,000 Schermen, gevelisolatie Overige infra kosten 60,000 20,000

Budget transfer op interfaces (2) Jaarkosten toekomstige situatie in mio  (NB. Fictieve getallen) Vervoerders Ovr. treinen Infra managers vervoerders met stille treinen 0 Overige infra kosten 60,000 Max. 12,000 Max.12,000 Bijdrage aan “arme” landen Min.8,000

BUDGET TRANSFER FLOWS   (variabele) infra heffing   Performance regiem (korting en boete)   Subsidie aan bepaalde vervoerder   Subsidie aan de branche (X)   Veiling   Verhandelbare emissie rechten Infra Publiek Rijk Exploitatie Privaat Arm

Classificatie op basis van geluid Pieter Dings

Financiële instrumenten discrimineren.... en discriminatie vraagt om kwantitatieve aanduiding van “stil” en “lawaaierig” en zit daar nog iets tussen?

Klassificatie van materieel IC hogesnelheidstreinen stoptreinen goederen

.. en van spoortypen houten dwarsliggers brug betonnen dwarsliggers ballastloos spoor

Klassificatie geluidemissie treinsnelheid klassen categorieën Wat is lawaaierig, en wat is stil, en zit er nog iets tussen?

Dus dit kunnen we nu opdelen in duidelijke verantwoordelijkheden

wielruwheid baangeluid voertuiggeluid railruwheid en eventueel kunnen die alle in klassen opgedeeld worden F E D C B A B toegev.blok gietijzer blok schijf

en als je dat nou weet, wat dan? geluidafhankelijke infraheffing geluidafhankelijke infraheffing korting voor de stillere trein geluidafhankelijke toedeling geluidafhankelijke toedeling geen lawaaitreinen in de nacht subsidie voor stille techniek subsidie voor stille techniek vervroegd vervangen van lawaaierig materieel waar beginnen als het stiller moet waar beginnen als het stiller moet geluid: wiel of baan (ontwerp, demping, afstraling) geluid: wiel of baan (ontwerp, demping, afstraling) ruwheid: wiel of rail (slijpen, remsysteem) ruwheid: wiel of rail (slijpen, remsysteem)

Integraal capaciteitsmanagement Paul de Vos

Instrumenten van ICM Gedragsbeïnvloeding  Belonen:  korting voor stille treinen  prioriteit bij capaciteitstoedeling  verhandelbare emissierechten  investeringssubsidie voor milieuvriendelijkheid  Straffen:  hogere infraheffing voor lawaaiïge treinen  gebruiksregels: nachtverbod, snelheidsbeperking, routering, voorrang

Instrumenten van beleid

Voorbeeld: effectieve geluidpaden  Twee klassen: “stil” en “luid”  Verschil 6 dB, d.w.z. 1xluid=8xstil  op traject X zijn tussen en 7.00 uur beschikbaar: 50 paden  extremen: 6 luide en 2 stille treinen  of50 stille treinen  Meer klassen, meer nuance  bijv. goederen/reizigers, stil/luid, nationaal/internationaal

Actieplannen  Reductie van geluidproductieplafond  Maatregelen aan de baan (slijpen, dempers)  Alleen stille voertuigen (BüF)  etc.

en emplacementen ?  Nationaal probleem  L den kan voordelen opleveren  gebruiksregels,  geluidproductiegrenswaarden,  geluidproductieplafonds  effectieve “overstands-units”  andere keer

PRESTATIES DOOR INNOVATIES