Competenties en talenten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plaatje vrienden op een bank
Advertisements

Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
Binnen een VPG-setting
Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Ouders en Kinderen Centraal
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Welkom.
Hoe ik verander Shirine Moerkerken
Denken en dienen Romeinen 12-15
Workshop Knallende ruzie
Door: Koen, laura, Biek en Jesper Uit groep 6!!!!
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
Observeren en rapporteren
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
“Op een dag...”.
11 manieren om beter met uw medemens om te gaan. Voor u iets zegt, vraag u eerst deze 3 zaken af: 1. Is het wel waar? 2. Is het lief? 3. Is het wel nodig?
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Thema voor vanavond is:
Gemaakt door Mila en Luuk
BEÏNVLOEDEN Marketing van beïnvloeders BEÏNVLOEDER BEÏNVLOED WORDEN Aäron op een bepaald moment, iemand die beïnvloed wordt Saul zei van zichzelf dat.
Taalbeleid.
Love story.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
‘Liever een open relatie?’
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Kinderen en hun sociale talenten
2. Communiceren met pubers
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
HOE KOM IK ERUIT? KORT EN GOED?. INLEIDING  voorstelling  doel: kortdurend praktijkgericht  systeemtheoretisch  dialogische invalshoek  sociaal constructionistische.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Oud worden in deze tijd..
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Advent 2014 Logo school.
Hoe kunnen wij vandaag Gods stem verstaan…
Lessen uit een praktijkovername
Preek Jakobus 2:
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Hoe ver kijk jij echt vooruit?
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
How to love GOD back. Deuteronomium 6:5 Heb daarom de HEER, uw God, lief met hart en ziel en met inzet van al uw krachten. Mattheüs 22:36-37 Farizeeën:
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Informatie: gedragsproblemen.wikidot.com. - Luuk, een 5-jarige vroeg: "Wat is jouw lievelingsdinosaurus?“ - Zijn tante antwoordde: "Een tyrannosaurus.“
In een jeugdgevangenis
Het leerpad van de vruchtbaarheid van de mens. Een HEMPELSE paradox? Als er elke maand kinderen geboren zijn (en worden) bij vrouwen, mag je dan stellen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
Leren volharden en doorzetten Ruzie en moeilijkheden niet zien als reden om op te geven, maar als kans om aan de relatie te werken.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
ADVISERING PO-VO “ SCHOOL EN OUDERS: PARTNER BIJ ADVISERING”
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Transcript van de presentatie:

Competenties en talenten Een eigenwijze visie op competentie en talent management ©Van Weert + Partners 4-4-2017

De spelregels Er wordt niet gelogen Sociaal wenselijke antwoorden worden niet op prijs gesteld Onderbreken mag Vragen en opmerkingen worden kort en bondig gesteld Jip en Janneke taal ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Eerst stellen wij wat vragen Wie is er ooit door het traditionele assessment gegaan? Wie is er meerdere keren door het traditionele assessment geweest? Wie ging er huppelend van blijheid naar het assessment? Wie kreeg te horen dat er meer dan 1 competentie ontwikkeld diende te worden? Heeft iemand ooit het gevoel gehad dat je iets diende te ontwikkelen dat maar niet wilde lukken? ©Van Weert + Partners 4-4-2017

WAAROM ZIJN WE GEDRAG IN COMPETENTIES GAAN BENOEMEN? GEDRAG = WAT IEMAND ZEGT EN DOET = WAARNEEMBAAR EN TE TOETSEN Betere selectie en beoordeling Gelijke opvattingen over vaardigheden Dus een gemeenschappelijke taal ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Want als je dat niet spreekt dan leidt dit tot miscommunicatie en frustratie ©Van Weert + Partners 4-4-2017

VOORBEELD VAN EEN COMPETENTIE flexibel gedrag NOEMEN JULLIE EENS GEDRAGINGEN DIE GETUIGEN VAN FLEXIBEL GEDRAG MAAR WIJ SPREKEN VAN: HET VERANDEREN VAN GEDRAGSSTIJL EN OF INVALSHOEK OM EEN GESTELD DOEL TE BEREIKEN AFSPRAKEN MAKEN OVER WAT FLEXIBEL GEDRAG IS, IS DUS NOODZAKELIJK WANT DAN SPREKEN WE DEZELFDE TAAL ©Van Weert + Partners 4-4-2017

De ontwikkelbaarheid ©Van Weert + Partners 4-4-2017

RELATIE TUSSEN TALENTEN EN VAARDIGHEDEN ©Van Weert + Partners 4-4-2017

NOG EEN KEER ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Wat zijn dan talenten, drijfveren of motieven? Is er iets dat jullie in je werk gemakkelijk afgaat? ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Talentenscan = zelfbeeld HOE TOETSEN WIJ DAT? Talentenscan = zelfbeeld Diepte-interview ©Van Weert + Partners 4-4-2017

VOORBEELD RESULTATEN TALENTENSCAN ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Werken met je talenten doet je op vleugels gaan ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Elkaar aanvullen met talenten Plaatje rolf en liesbeth ©Van Weert + Partners 4-4-2017

Voorbeeld teamanalyse ©Van Weert + Partners 4-4-2017

©Van Weert + Partners 4-4-2017