De Help Desk van het Rijksregister (1) Ter herinnering : Maakt deel uit met andere projecten van de MPM IB.05.00 De dienstverlening aan de klant verbeteren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

1 Wat doet Europa voor de beroepsopleiding? Wegwijs in de Europese mogelijkheden: EUROGUIDANCE, PLOTEUS, EUROMODULES… Tanja Biebaut & Jef Vanraepenbusch,
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN HET RIJKSREGISTER MET HET BESTAND VAN DE AFGEVOERDEN GEHOUDEN DOOR DE KRUISPUNTBANK VAN DE SOCIALE ZEKERHEID ADVIES.
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
Presentatie Adobe Interactive Forms voor J-formulieren SA en SK.
De kracht van CTB ICT Bouw BV
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Richtlijnen met betrekking tot de verwerking van de betalingen in PLDA
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
1 Financiering … een stand van zaken 1) heffingen 2) retributies.
Provinciale ronden mei 2008
Presentatie van het online groeidocument
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in of gebruik uw elektronische identiteitskaart.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De Utrechtse Servicenormen
Teamleren, hoe werkt dat?
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
TOEGANG TOT HET RIJKSREGISTER WETTELIJKE VERPLICHTING VAN TRANSPARANTIE Toegang tot het Rijksregister.- Identificatie van de personen die de transacties.
Economic Operators Registration and Identification
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
De Help Desk van het Rijksregister (1) Maakt deel uit van andere projecten van de MPM IB De dienstverlening aan de klant verbeteren Samenstelling.
Comité van de gebruikers
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
6 november 2013 Maandelijkse statistieken: aantal uitgevoerde transacties + evolutie Koen Raymakers.
DISCIMUS 2.0 Afwezigheden 1. DISCIMUS Onmiddellijk leerlingengegevens uitwisselen –Directe verbinding tussen schooladministratiepakket en centrale.
OMZETTING VAN DE KADERRICHTLIJN DIENSTEN Internal Market Information System (IMI) Sven Baeyens FOD Economie, KMO, Middenstand en.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Formulieren Overzicht – JS formulieren aanmaken VLUG2 26 juni 2006.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
GIS-coördinator in Westerlo
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Voorbereiden … voor het Vormsel.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
21 oktober 2015 Modernisering van het Rijksregister Vervanging van het centrale systeem Gebruikerscomité Eric Roelandt.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
1 Within our P&O shared services, Listening, providing and offering quality service to the customers, is not a goal. It’s a way of working ! it’s an evidence.
Ronde van Vlaanderen - juni 2012 Beleidsdomein Onderwijs en Vorming 1.
TRIJNTJE LUCASSEN Van IBL naar managementinformatie: ideeën en plannen.
21 juni 2016 Omgevingsloket online: wijzigingen korte en lange termijn Marleen Koot, Maarten Lindenhovius & Sandhia Hoelas InfoMil RWS Leefomgeving.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN IDENTITEITSFRAUDE Christophe Verschoore
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Wijzigingen Omgevingsloket online Schakeldag 29 juni 2017
Hoe werkt bibliografische software?
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
AV 23 oktober 2013 LOP Antwerpen basisonderwijs
Transcript van de presentatie:

De Help Desk van het Rijksregister (1) Ter herinnering : Maakt deel uit met andere projecten van de MPM IB De dienstverlening aan de klant verbeteren. Samenstelling van het team (waarvan alle leden afkomstig zijn van het RR) : Project Leader : Johan Billiet, Call Center Manager : Katy Boninsegna (fr), Supervisor : Elisabeth Petré (nl) en Call takers : Anita Vandermosten (nl), Annick Geeraerts (fr), Isabelle Ingrosso (fr) en Peter Slootmans (nl). De Help Desk beantwoordt de telefoonoproepen, beheert eveneens de box van het Rijksregister en de fax

De Help Desk van het Rijksregister (2) Sinds 6 april 2006, is de HD uitgerust met de ACD –technologie (automatische verdeling van de oproepen ) en IVR (interactive voice response) : bijvoorbeeld taalkeuze of keuze van de dienst voor dewelke de klant een vraag heeft) Wij hebben verkozen te werken met een programma die de oproepen registreert via het openen van ticketten. Sedert 5 mei 2006, zijn wij herbegonnen met een database volledig aangepast aan onze noden.. Elke aanvraag geeft aanleiding tot het aanmaken van een ticket : 3 mogelijkheden : Het ticket wordt onmiddellijk afgesloten als de vraag dadelijk beantwoord wordt. Het ticket blijft open gedurende de tijd die nodig is om opzoekingen te doen voor vragen die iets moeilijker liggen. Het ticket wordt toevertrouwd aan een tweede lijn die in elke dienst aangewezen is voor het beantwoorden van de moeilijkste vragen. Elk ticket zal gearchiveerd worden en er zal een FAQ ontwikkeld worden teneinde de efficiëntie van de HD te vergroten.

De Help Desk van het Rijksregister (3) Om ons kenbaar te maken, hebben wij verschillende acties ondernomen : 1.Einde 2005, hebben wij ons bestaan aangekondigd via het versturen van de sleutels. 2.Begin 2006, waren onze gegevens beschikbaar op de website van het Rijksregister. 3.Sedert begin 2006, bevinden zich naast de gegevens van de beheerder van het dossier eveneens de gegevens van de HD op elke uitgaande briefwisseling. 4.Februari 2006, een nota werd verstuurd naar de diensten van de bevolking van de 589 gemeenten van het Rijk.

De Help Desk van het Rijksregister (4) De activiteiten van de Help Desk zijn : 1.Behandelen van de aanvragen verkregen via telefoon of mail. Een gevolg zal gegeven worden aan iedere aanvraag en gedocumenteerd worden door middel van een ticket. 2.Situatie deblokkeren voor de personen die toegang hebben tot het Rijksregister, maar die de verbinding verloren hebben. 3.Oproepen beantwoorden voor de afwezige medewerkers van het RR. 4.Meewerken bij de verzending van bepaalde documenten en gegevens verzamelen voor sommige statistieken. 5.Up to date houden van de database van de gebruikers aangesloten bij het Rijksregister. Enkele cijfers : 1.Ventilatie van de oproepen van februari 2006 tot juli Wie doet het meeste beroep op ons team voor vragen betreffende het RR (vragen met betrekking tot de toegangssleutels buiten beschouwing gelaten) 3. Voor welke materie zijn de meeste vragen bestemd (idem punt 2)

De Help Desk van het Rijksregister (5)

De Help Desk van het Rijksregister (6)

De Help Desk van het Rijksregister (7)

De Help Desk van het Rijksregister (8) Het team van de Help Desk is aanwezig, elke werkdag, tussen 8.30 en 16.30, om : 1.De gebruikers van het RR te helpen door de vragen die ze stellen, te beantwoorden. 2.De verschillende diensten te helpen om zich beter te kunnen concentreren op de belangrijkste taken van hun functie. Allen samen, willen wij van de Help Desk het uithangbord van het RR maken.

Communicatie met de gebruikers ingeval van een onvoorziene onderbreking van het systeem (1) 1.In het geval van aangekondigde onderhoudswerken van het systeem, deelt de Dienst Externe Relaties de voorziene duur van de onderbreking mee aan de betrokken gebruikers via . 2.In het geval er zich een onvoorziene onderbreking zou voordoen, wordt een nieuw hulpmiddel aangewend gelijk aan wat reeds bestaat voor de toepassing Belpic : de toestand van het systeem wordt voortdurend weergegeven op de website van het Rijksregister. Er bestaan 3 toestanden :1. Het systeem werkt normaal; 2. Het systeem kent een vertraging; 3. Het systeem is onderbroken …/…

Communicatie met de gebruikers ingeval van een onvoorziene onderbreking van het systeem (2) Rijksregister werkt stabiel Le Registre National fonctionne de manière stable National Register arbeitet stabil Rijksregister is operationeel, maar werkt instabiel Le Registre National est opérationnel, mais fonctionne de manière instable National Register ist zwar funktionsfähig, aber arbeitet instabil Rijksregister is momenteel buiten dienst Le Registre National est momentanément hors service National Register ist momentan ausser Betrieb

Communicatie met de gebruikers ingeval van een onvoorziene onderbreking van het systeem (3) 3.Bepaalde personeelsleden van het technisch centrum kunnen onmiddellijk de toestand van het systeem wijzigen op de webpagina van het Rijksregister, door middel van een sleutel en een passwoord. Zij kunnen ondermeer een korte mededeling toevoegen zoals bv de mogelijke duur van de onderbreking. 4.Parallel met de publicatie van de toestand op het internet, blijft de Dienst Externe Relaties de gebruikers verwittigen via . De dienst heeft hiervoor een database aangelegd met de adressen per gebruikersgroep.