Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cawar Consumer Awareness. Doelstellingen  Bepalen wat de omvang van de problemen rond consumptie is.  De kwaliteit evalueren van de informatie die wordt.
Advertisements

Delft Bouwt vrijdag 18 november Als denkoefening: “Met de Woonvisie als uitgangspunt, hoeveel woningen zijn nodig tot 2020?”
Knelpunten Korte Keten initiatieven in Vlaanderen 22 oktober 2010 Ann Detelder.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
© 2006 UpTime Technology p.2Kyoto koeling voor Datacenters Perfecte Koeling  Perfecte koeling ICT apparatuur  Flexibiliteit van 1 – 20 kWatt per systeemkast.
Kwantificeren van milieuprestaties van gebouwen.
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Voorraadwaardering LIFO FIFO GEMIDDELDE INKOOPPRIJS
Duurzaamheid binnen het MBO: een kans voor de facility manager MBO Raad Hengelo, 5 november 2009 Johan Wempe.
Energiebesparing in bestaande koopwoningen Marijke Menkveld, 10 september 2009.
CROW heet u van harte welkom
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Risico’s en gevaren van techniek
Inhoud Triodos Bank (kort) Raakvlakken met mijnbouw/goud
HoekscheWaardDuurzaam
Kwaliteit volgens Sportfondsen! Optimale Waarde ® Voor alle belanghebbenden Constante verbetering.
Personeelsbeleid en personeelszaken in de dagelijkse praktijk
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
Storecheck en consumentenonderzoek
Welk geld zie je hier? Klik op de goede antwoorden!
AANVULLENDE UITKERING SOCIALE ZEKERHEID Politiek Beraad 9 oktober 2012.
Hoe komen producten tot stand?
Business Marketing Sabine Vermuyten
Slotbijeenkomst Rc 5,0 en andere robuuste maatregelen 22 november 2012.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Keten Duurzaam Varkensvlees Betrouwbaar en herkenbaar in het schap 21 september 2012.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
We leren % van waar we over gediscussieerd hebben met anderen
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Mobiliteit is een factor van belang in elke crisis M M M Economische crisis Klimaatcrisis Energiecrisis Mobiliteit is een randvoorwaarde: -congestie -bereikbaarheid.
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Missie, visie, strategie & jaarplan
Voorraadwaardering LIFO FIFO GEMIDDELDE INKOOPPRIJS of
Energie ....
Investeerders in duurzame energiesystemen
Het nieuwe beren commitment: Boars november 2013 Annechien ten Have Mellema Voorzitter van de Nederlandse stuurgroep ‘Stoppen met castreren’ en.
Business Marketing Management
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Hoeveelheidsaanpassing I
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Over het vermarkten van milieu bij vlees
ZLTO: Markt en Keten Workshop: “Is het varken van morgen iets voor mij?” Hans Fuchs & Maarten Rooijakkers.
Deelname voorstel Huidige structuur Huidige produkten Android oplossing Financieringsbehoefte.
Verduurzaming pluimveeketen Floor Uitterhoeve 24 oktober 2012.
DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.
KAM H1 Kwaliteitszorg Logistiek teamleider.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
De productiestructuur
KAM – Integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 1 Kwaliteitszorg.
secretaris stichting EDU-DEX
Wat is uw kleur?.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Inspelen op innovaties
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap 21 september 2012

#transparantevleesketen Twitter #transparantevleesketen

Geld verdienen aan duurzaamheid!

Veel dynamiek… Veel initiatieven van producenten Supers en inkopende bedrijven stellen bovenwettelijke eisen Bestuurlijke Ontwikkeling Gewerkt aan verbeteren transparantie en kwaliteitsborging in de keten Dynamiek in logo’s, keurmerken, kenmerken en concepten

100% Duurzaam *** Tussensegment ** Gangbaar Plus * Wettelijk minimum

Strategie Door onderscheid te maken in markt wordt integrale verduurzaming beloond. Beweging zorgt voor kanteling, verduurzaming versnelt en wordt beloond. Echte achterblijvers vallen af.

Integrale verduurzaming

Wat vindt u zelf? Vrijwel alle respondenten gebruiken ken/keurmerken Ongeveer 1/3 heeft eigen merk of marktconcept Meer dan ½ wil keurmerk introduceren 48 respondenten (bijna 50%) 18 direct werkzaam in vleesketen

Enquête resultaten Meest genoemde voordelen van ken/keurmerken door alle 48 respondenten: ‘leidt tot verduurzaming keten’ (40%) en ‘helpt bij informeren klant’ (70%) Meest genoemde nadelen: kosten (30%) en ‘te weinig informatie voor goede borging’ (20%) Merendeel vindt ken – en keurmerken toegevoegde waarde (bijna 70%) Minderheid vindt ken – en keurmerken eerder een kostenpost (25%)

Intermezzo Wat maakt het vlees herkenbaar? Wat maakt het merk betrouwbaar? En wat vinden we (integraal) duurzaam? Marc Jansen Wat wil de supermarkt in het schap? Jan Kees Vis Certificering en kwaliteits- borging Vera Dalm Wat wil de consument? Hans Verhoeven Verduurzaming keten (praktijk- ervaringen) Maurits Steverink Keten- management Onno van Eijk Sterrensysteem Natuur & Milieu Vera Dalm Wat wil de consument? Maurits Steverink Keten- management

Geld verdienen aan duurzaamheid!