Wat gaan we doen? We gaan van start met geldvrije kassa’s –Dit betekent dat onze klanten bij een aantal kassa’s alleen kan betalen met PIN of met chip.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Advertisements

Het Ondernemersfonds ? Voorwaarts, een glanzende toekomst tegemoet Ton Roozen voorzitter Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem 1.
Betaalmiddelen Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 23.
Herhalingsoefeningen
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
Bart Maes 2 Marketing Communicatieve vaardigheden.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Hoofdstuk 6 - Boekhouden
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011.
Markthal Dedemsvaart.
winkel Albert Heijn ADI Jumbo Plus Dirk van broek Vakken vullen Kassa
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
BEZITTINGEN -> debet
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
EMEG-lijst Product presentatie Marciano Timmermans CE2A.
Kassabon aanmaken In deze presentatie wordt uitgelegd hoe je een kassabon moet aanmaken met WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je.
Bediening terminal, pinnen en mobiel betalen - Pieter
Kassatrainer.
Bike for Bike(s) Rode Kruis Bike-Team #GFNYB4B Jeroen Veenstra Sponsor mij via: rodekruis.granfondony.nl/jeroen-veenstra en steun het Rode Kruis Bike-Team!
Werken in een arbeidsorganisatie
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Robert-Jan Pasgebruik. Passen 5 vrijwilligerspassen: – Per vrijwilliger limieten instellen – Nooit meer onduidelijkheden voor de barvrijwilligers “Budgetteren.
Kassa en Veiligheid.
Verkopen en kassa H7 Geld beheren Eerste verkoper.
Verkopen en kassa H7 Geld beheren Verkoper.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Verkopen en kassa H5 Betalen en administratie Ondernemer detailhandel.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Spijt van een aankoop aan de deur via thuiswinkelen in de winkel.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
 A-94 A-94.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Gezamenlijk naar efficiënter en veiliger betalingsverkeer Pinnen bij sportclubs Ook iets voor u? René de Wit Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.
Hoorcollege 4 Bespreking casus 2 (supermarkt).
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Het voorgenomen besluit Overwegingen en onderbouwing. De overwegingen: twee eerste seniorenelftallen financieel.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
13 Enkele bijzondere financiële feiten.. Ontvangst goederen Ontvangst factuur.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Informeren over de verkoopafhandeling Par: 2.3 Blz. 456.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Bedrijfs-administratie les 11 Hdst 6.2
Beste Havo 4..
rekenquiz Welk antwoord is goed?
Vmbo 2 economie Goede producten?
Beste Havo 4..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Overzicht Bezittingen (debet =links) en Schulden (credit=rechts)
Export &import Economie: Buitenland.
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Cashless future Mediabegrip week
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Supermarkt Winkelcriminaliteit.
Verkoop Verkoop afhandelen.
Boodschappen doen.
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Transcript van de presentatie:

Wat gaan we doen? We gaan van start met geldvrije kassa’s –Dit betekent dat onze klanten bij een aantal kassa’s alleen kan betalen met PIN of met chip.

Waarom? Het is een initiatief van het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel en van ons om de veiligheid binnen onze supermarkt te verbeteren.

Wat zijn de voordelen? De voordelen voor onze klanten: –afrekenen in een veilige omgeving –keuze in betaling (contant en PIN of alleen PIN) –een snellere doorstroming bij de kassa –kortere wachtrijen

Wat zijn de voordelen? De voordelen voor ons: –we werken in een veiligere omgeving –de kassaopmaak gaat sneller –we hebben geen kasverschillen meer –de productiviteit van ons kassateam gaat omhoog

Wat willen we bereiken met geldvrije kassa’s? Verhogen van de veiligheid van zowel onze klanten als ons team –Minder contant geld aanwezig Verhogen van het aantal PIN transacties

Wat moeten we doen bij: Klanten die bij de PIN-only kassa staan, echter alleen contant kunnen betalen? –We geven aan dat het een geldvrije kassa is waardoor het niet mogelijk is om met contant geld te betalen –Uiteraard helpen we de klant door de goederen over te zetten naar een andere kassa.

Wat moeten we doen bij: Inname van zegelboekjes waarvan het bedrag hoger is dan de aangeslagen producten? –we schrijven een tegoedbon uit en de klant kan samen met een collega deze inleveren bij een andere kassa of bij het servicepunt.

Wat moeten we doen bij: Teruggave van statiegeld waarvan het bedrag hoger is dan de aangeslagen producten? –we schrijven een tegoedbon uit en de klant kan samen met een collega deze inleveren bij een andere kassa of bij het servicepunt.

Wat moeten we doen bij: Klanten die cash-back vragen bij een PIN-only kassa? –we verwijzen naar de geldautomaat in de winkel / het servicepunt.

Hoe maken we onze geldvrije kassa’s bekend aan de klant? vloersticker kassaborden kassabalkjes In de folder

Vragen?

Succes met de uitvoering!