De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011."— Transcript van de presentatie:

1 NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011

2 Toename elektronisch betalen Populariteit elektronische betaalmiddelen (vooral Pin) neemt toe Ontwikkeling aandeel contant betalen en pinnen in het MKB en GWB Bron: Monitor consumptieve toonbankbetalingen 2009 (Currence, 2010) 2

3 Tevredenheid ondernemers 61% van de ondernemers is tevreden over huidige verhouding tussen betaalmiddelen. 20% is zeer tevreden hierover. Indien ondernemers verandering wensen, dan graag meer elektronische transacties 3

4 Maatregelen contantarme detailhandel Taskforce Cashloze Supermarktbranche Pilots pin-only kassa’s Communicatie personeel richting consument Initiatief ‘Almere Cashless’ 4

5 Gewenste innovaties Houding consument vormt belemmering bij overgang naar de contantloze detailhandel Gewenste innovaties om belemmeringen te overkomen, zijn onder meer: Retourpinnen Prepaid klantenkaart Mobiel betalen 5

6 Gewenste ondersteuning Ondersteuning van banken en overheid gewenst, bijvoorbeeld door: Promotiecampagnes (‘Klein bedrag? Pinnen mag!’) Subsidies, financiële steun of gratis pinapparaat Trainingen winkelpersoneel over hoe consument te stimuleren Voorlichting consument over voordelen elektronisch betalen 6

7 Toekomst De contantloze samenleving is voorlopig geen realiteit, maar… De overgang naar een contantarme samenleving is ingezet! 7


Download ppt "NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google