…meedoen aan de verkiezingen op 14 oktober 2012!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Deze TANTRA komt uit India.
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Niet Klikken, Er is muziek bij Oud mogen worden is een zegen Z e z e g g e n ….
Tafelmanieren Start de vragen.
Kleine engelen Foto’s, tekst en geluid!.
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Opkomen voor jezelf.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
De Drama Driehoek.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Verborgen vormen van pesten
Ik ben gedoopt! En nu..?. 5 stappen die je moet volgen nu je gedoopt bent.
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
Het geheim om ouder te worden in schoonheid
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Mijn gegevens op het web!?
Ella De Neve juni Lijstvorming  Wetgeving  Pariteit M/V  M/V op eerste 2 plaatsen  Geen ritsplicht  Algemeen  Heterogeen: leeftijd, klasse,
Communicatie met de klant
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Discipelschap.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Kabinet-Balkenende is niet meer. Ik vertrek net zoals een Kapitein van zijn schip het laatste uit Den Haag.
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Kan ook maar iets dat gemaakt wordt door mensen in de buurt komen van de schoonheid van de natuur? Misschien muziek! FAUNA FAUNA.
die niet om jou zou huilen.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Zomaar een kaartje.
Indien je vóór mij zou sterven,
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Vrienden zijn er om je te steunen
Lieve zoon/dochter ....
Een bericht speciaal voor jouw m’n
1. Levensbeschouwing en communicatie
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Interpreteren van data
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Met handen en voeten geloven 1
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
Het sollicitatiegesprek
Het nieuwe solliciteren:
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Personeelsessie LOKO.
ZIJ GELOOFT IN MIJ Aangeboden door ANDRE HAZES ZIJ GELOOFT IN MIJ.
Goedendag computerbezitter!
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
Efficiënt vergaderen…
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Wat te doen bij (vermoeden van ) dementie?
Musik: EnyaPowerpoint de jean de jean Ga uw weg zonder spoed of haast en probeer de vrede in jezelf te vinden.
Mijn gemeente Ons gemeentebestuur Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Transcript van de presentatie:

…meedoen aan de verkiezingen op 14 oktober 2012! Ja, ik wil… …meedoen aan de verkiezingen op 14 oktober 2012! 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

P(uur)P(ittige)T(ricks) : no nonsense-verhaal …maar hoe pak ik het aan? P(uur)P(ittige)T(ricks) : no nonsense-verhaal 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Waarom ik? Caroline Penders uit Maasmechelen 2006: plaats 31/33: 1.473 stemmen (3de meeste stemmen van de lijst) Slogan: Puur Pittig Penders Campagne: 2004: kalendertje voor leden, brief voor bestuursverkiezingen, (Jong)VLD bestuur, persberichten en -acties, enz. 2005: nieuwjaarskaart in dorpen, persacties,… 2006: Fleur & Fijn-campagne: in sperperiode bloemetjes aan huis gebracht, aparte affiches, huis aan huis-bezoeken, kaartjes op de brievenbus, enz… Resultaat: Schepen van mobiliteit, patrimonium en begraafplaatsen 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks 2010: Kandidaat senaat Plaats 14/25: 17.977 stemmen (10de meeste stemmen van de lijst; beste resultaat van alle jongeren op de senaatlijst) (op Alexander na…) Gezamelijke campagne gedaan met lokale kandidaten en alle jongeren Campagne zonder slogan gedaan; puur op naambekendheid gefocust Focus van deze PPT op gemeenteraadsverkiezingen 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Belangrijk: mensen moeten weten dat je meedoet aan de verkiezingen Men zegge het voort! (en beter door anderen dan door jezelf) 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks PPT-verhaal: Algemene bruikbare tips Inhoudelijk verhaal komt niet aan bod Ieder heeft zijn of haar eigen stijl of communicatie Willekeurige volgorde van tips 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Start to step: opmaak stappenplan Kennismaking met Open VLD – leden Kalender, brief, bestuursverkiezingen Kennismakingsbrief (aanbodgericht) Focus op leden Bv. ledenkaarten persoonlijk aan huis brengen Verlof voor huisbezoeken inplannen Team samenstellen voor eerlijke terugkoppeling Sociale media verzorgen 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Oei, mijn plaats op de lijst… In principe: eerste verkiezingen = geen eisen Indien ‘slechte plaats’: geen probleem: zorg vooral dat je goed omringd bent Laat je niet ontmoedigen door mensen rondom je voor je eraan begint (achteraf zijn zij de mensen die het meest fier op je zijn) 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Onze partij is je beste vriend Wees actief op bestuur en tijdens Open VLD activiteiten Werk samen Praat nooit over een andere partij (anderen zullen er vanzelf wel over beginnen) Stel je bescheiden op (anders krijgen medekandidaten schrik van u…) 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Ik ben verlegen, wat nu? Zeg altijd je naam – focus op achternaam Onthou zelf ook namen en spreek deze uit Evenenement: Sta aan het toilet, toog of ingang Zie je iemand die je kent: ga erop af en twijfel niet Vrouwen: doe hakken aan (kwestie van meer te zien en gezien worden) Maak een toer in de zaal voor drankbonnetjes Feliciteer altijd de initiatiefnemers van een evenement met hun organisatie Je krijgt zweethanden van grote evenementen: doe thuisbezoeken! 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Thuisbezoeken: hoe ga je tewerk? Goed om weten: de meeste mensen zijn thuis Niet vraag- maar aanbodgericht Waar je niet bekend bent: zorg dat iemand je aanprijst In een bepaald dorp, neem de andere kandidaten van dat dorp ook mee (of nodig ze op zijn minst uit) Eén is goed, twee stelt je gerust, drie kan nog net, vanaf vier is erover (tenzij jij diegene bent die het woord voert) 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Je focus: wie eerst? Open VLD bestuursleden – mandatarissen Open VLD leden Je familie en vrienden Leden van aanverwante organisaties (Jong VLD, Liberale mutualiteit, enz.) Alle inwoners van je gemeente en verenigingsleven 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Waar moet je je zeker niet op focussen? Mensen die heel lang met je discussiëren: Luister, verspil geen tijd, probeer positief af te sluiten maar ga vooral weg! Grote Open VLD campagne-activiteiten: doe even mee en wees dan snel weg: je kiezers wachten op jou 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Schoon volk… Herkenbaarheid & authenticiteit centraal Zelfde kapsel, kledij, promomateriaal, website, (tot in den treure toe)… Affiche = folder = advertentie = kaartje Authentiek opvallen is de boodschap 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

C(h)ampagne vanuit je bed? Sociale media is belangrijk, maar onderschat nooit de kracht van persoonlijk contact! Meeste mensen zijn positief als je moeite doet Vergrijzingsfenomeen Politieke overkill op facebook, twitter, enz. Authenticiteit wint altijd op populariteit-toestanden Denk eraan: marketing- en communicatiebureaus hebben meestal zelf nog nooit een campagne gedaan 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks 13 oktober 2012 Nog steeds 33% van de kiezers weten niet op wie ze gaan stemmen dus: werk aan de winkel! Gebruik het oude telefoonboekje en bel iedereen van je gemeente Contacteer alle gewezen Open VLD & PVV-kandidaten uit het verleden persoonlijk en vraag hun steun Doe nog de hele dag huisbezoeken in buurten waar je nog niet geweest bent 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

De dag des oordeels: 14 oktober Sta van het begin tot het einde aan het stemlokaal Schakel je familie in om aan de andere stemlokalen te staan Fysiek contact & oogcontact belangrijk Zorg voor een goed humeur en straal positiviteit uit 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Vergeet 15 oktober niet! Ophalen, zuiver maken, stockeren van borden, enz. Attentie persoonlijk brengen bij iedereen die je geholpen heeft Etentje voor je team Terug tijd maken voor je familie en beste vrienden! Wees niet teleurgesteld met je resultaat: het is moedig om aan verkiezingen mee te doen; daar mag je best fier op zijn 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Snap a picture! Groepsfoto: Sta langs kopman-kopvrouw, of langs de kandidaten die bij je op de lijst staan Heb aandacht voor de camera, ook al haat je foto’s Zorg telkens voor dezelfde herkenbare stijl 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Heel veel succes… …en vergeet niet: de aanhouder wint! 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks

Puur & Pittige Penders-tricks Vragen? 2 juni 2012 Puur & Pittige Penders-tricks