1 Presentatie onderzoek WZSW Actie dienstencheques November 2004 (definitief)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Obesitas De obesitasepidemie en de evolutie van het aantal bariatrische ingrepen bij MLOZ-leden Dr. Katrien Van Rie Dr. Jan Van Emelen.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Vragenlijst ketencoördinatoren
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
31 okt Urk 1. 2 tegenover traditie en kerkleer ALLEEN DE SCHRIFT tegenover verdiensten: ALLEEN GENADE tegenover werken van de mens: ALLEEN GELOOF.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

1 Presentatie onderzoek WZSW Actie dienstencheques November 2004 (definitief)

2 Inhoud presentatie Conclusie en aanbevelingen Opbouw bestanden Bestand I: registratie cheques –rapportage Bestand II: telefonische nabel actie –rapportage

3 Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen die een gratis cheque ontvingen in meerderheid verwachten daarvan in de toekomst gebruik te maken. 3. Uit analyse van de file van personen die daadwerkelijk van hun gratis cheque hadden gebruikgemaakt, blijkt dat gebruikmaking van de gratis cheque leidt tot substantiële aanschaf van koopcheques (met name bij enkele nader uitgelichte acties).

4 Conclusie (2) 4.De conclusie lijkt daarom gerechtvaardigd dat de verstrekking van gratis cheques – zeker bij bepaalde doelgroepen – leidt tot verkoop van koopcheques.

5 Aanbevelingen (1) Beheer bestanden professionaliseren (o.a.): –Rekening houden met privacy wetgeving –Invoering klantnummer Toekomstig onderzoek –Modelmatige aanpak Meer inzichten verkrijgen in behoeften, motivaties, kennis, attitudes –Zijn variabelen die gedrag verklaren –T.b.v. segmentatie en doelgroepenbeleid –Nominaal meetniveau ontstijgen Hierdoor gebruik kunnen maken van multivariate meetmethoden Vergroot mogelijkheid tot verklaren en voorspellen gedrag

6 Aanbevelingen (2) Binden huidige klanten!!!!!!!! –Loyaliteitsprogramma’s (acties) ontwikkelen Woondienst en zorgdienst Vergroten marktpotentieel Tilburg Noord: –Welke segmentatie/targeting strategie WZSW? Woondienst als belangrijkste entree voor alle aangeboden diensten Gratis cheques verder inzetten bij nieuwe klanten; leidt tot aankoop van koopcheques (bij juiste doelgroep) Verder ontwikkelen juiste product/markt combinaties –Huidige successen communiceren aan doelgroep Potentiële klanten over de streep trekken

7 Aanbevelingen (3) –Inzichten krijgen waarom distributiekanalen (derde partijen) niet optimaal functioneren Kannibalisatie markt? –Overlap diensten WZSW en bijvoorbeeld Zonnebloem en Contour? »Welke diensten voeren we wel uit, welke niet? »Willen we concurreren met bestaande instellingen? –Van welke distributiekanalen kan nog meer gebruik gemaakt worden?

8 Aanbevelingen (4) Herbezinning welzijnsdienst –Onderdeel van woonzorg en/of zorgdienst maken? –Dienst gratis verstrekken naast bovengenoemde diensten? Bijvoorbeeld: Woonzorg-plus pakket Nb. Mensen betalen niet voor welzijnsdiensten; daarom –Welzijnsdienst als specifiek opleidingstraject voor woonzorg service-verleners? Betaling/subsidie middels ingekochte trajecten?

9 Opbouw analysebestanden Bestanden: –Bestand I: ‘registratie cheques’ Gratis verstrekte cheques Gekoppeld aan bestand met koopcheques Korte enquête satisfactie N = 926 –Bestand II: ‘telefonische nabel-actie’ Gebruik toekomst Evaluatie dienst N = 637 gedrag attitude gedragsintentie attitude

10 Onderzoeksmodel

11 Bestand I: ‘registratie cheques’

12 Beschrijving steekproef Sekse (gegevens van 172 mensen) –¼ deel is man, –¾ deel is vrouw Zwaartepunt leeftijd (geboortejaar) (gegevens van 124 mensen) –1921 – 1930: 44% –1931 – 1940: 29% Zwaartepunt inkomensbron (gegevens van 98 mensen) –AOW plus (pensioen): 39% –AOW: 19%

13 beschrijving steekproef (1)

14 beschrijving steekproef (2)

15 opbouw steekproef naar type actie

16 In totaal kochten 107 personen een of meerdere koopcheques De verdeling is: aanschaf koopcheques Totaal aantal koopcheques Een omzet van 64% van de koopcheques wordt bepaald door 27% van de mensen (‘heavy users’)

17 Het type dienst waaraan koopcheques besteed worden (totaal 107 personen) bestemming koopcheques Woondiensten worden met name afgenomen

18 Percentages personen in verschillende acties dat overging tot aanschaf koopcheques NB Relatief hoge respons bij actie 2 mogelijk te verklaren vanwege eerdere ervaringen met het project in deze groep Zie ook volgende slide (response rate per actie) koopcheques per actie

19 Response rate per actie: % personen per actie dat overging tot aanschaf koopcheques koopcheques per actie - hoogste response rate bij bestaande klanten - relatief hoge response Bachflat

20 type gebruik koopcheques Bachflat vs rest vraag: Is het succes van woondiensten bij de Bachflat alleen te wijten aan het feit dat daar nu renovaties plaatsvinden? antwoord: Nee, want aandeel woondienst bij overige acties is hoger in vergelijking tot het aandeel woondienst bij Bachflat.

21 Demografie populatie succesvolle acties Bachflat Zonnebloem man/vrouw 1/4 - 3/4 1/8- 7/8 1/5– 2/5 1911– – – – 1950 etc 25% 50% 25% - 14% 42% 24% 10% 50% 18% Geringe verschillen in demografie tussen succesvolle acties Middels demografische gegevens weinig tot geen mogelijkheden tot differentiatie doelgroepen bestaande klanten

22 beschrijving relevante deelsteekproeven (1) actie 1: Bachflat

23 beschrijving relevante deelsteekproeven (2) actie 2: bestaande klanten

24 beschrijving relevante deelsteekproeven (3) actie 3: klanten Zonnebloem

25 Telefonische enquête n.a.v actie Reden gebruik dienstencheque –Hulp komt goed uit: 68% –Hulp van belang bij behoud zelfstandigheid: 17% Vrijwel alle respondenten (ongeveer 95%) geven aan dat zij: –tevreden zijn over de hulpverlening –snel en duidelijk worden geholpen –gebruik willen gaan maken van diensten tegen betaling van €5,-

26 telefonische enquete nav actie (1) Vraag: U maakte gebruik van de dienstencheque. Waarom? 3 antwoordmogelijkheden: - hulp kwam goed uit - aanspraak / gezelschap - hulp nodig om zelfstandig te kunnen blijven wonen

27 telefonische enquete nav actie (2) Vraag: Er is een woonzorgserviceverlener bij u thuis geweest. Bent u: - tevreden over de hulp - niet tevreden over de hulp - heeft u twijfels

28 telefonische enquete nav actie (3) Vraag: U heeft contact gehad met een medewerker van het kantoor. Hoe heeft u dat contact ervaren? - bent u snel geholpen - kreeg u duidelijke informatie

29 telefonische enquete nav actie (4) Vraag: Wilt u vaker gebruik gaan maken van diensten tegen betaling van 5 euro per uur - ja - ja, maar kan dat niet betalen

30 Bestand II: ‘telefonische nabel-actie’

31 Beschrijving steekproef Sekse (gegevens van 214 mensen) –Bijna ¼ deel is man, –Meer dan ¾ deel is vrouw Zwaartepunt leeftijd (geboortejaar) (gegevens van 161 mensen) –1921 – 1930: 43% –1931 – 1940: 30% Zwaartepunt inkomensbron (gegevens van 101 mensen) –AOW plus (pensioen): 50% –AOW: 28% Woonvorm (gegevens over 134 mensen) –Zelfstandig: 92% Karakteristieken opbouw steekproef bestand II vrijwel gelijk met steekproef bestand I

32 beschrijving steekproef (1)

33 beschrijving steekproef (2)

34 Belangrijkste resultaten enquête nabel actie Brief ontvangen 74% Reden geen reactie –Geen hulp nodig / voldoende hulp aanwezig: 75% –Te duur: 2% Verwacht gebruik gratis cheque –Ja: 57% –Misschien in toekomst: 21% –Nee: 22% 90% woondienst78%

35 telefonisch contact met betrokkene?

36 brief ontvangen?

37 brief gelezen?

38 nadere uitleg?

39 reden geen reactie?

40 verwacht toekomstig gebruik? 78%

41 cheque voor iemand uit omgeving?

42 verwacht type gebruik ?

43 afspraak nu of terugbellen ?

44 later nog eens benaderen?