Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Social Media Strategy Model
Crossmedia Strategie en concept.
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Workshop 3 deel 1: Marketing
Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper.
Business mapping Business model canvas.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Wat is interactieve marketing?
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
 QI&feature=related QI&feature=related.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Social media presentatie
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Training voorbeeld voor
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Special. Startpagina Profiel.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Social Media & Sport Deel I
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Marketing in sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek Organisatiepsychologie Werk Communicatie adviseur Manager interactive Liaison officer Extra: Schrijven voor online magazines Tolk Reizen!

Inleiding Nieuw studiejaar

Vakken V2 schooljaar 10/11

CROSS MEDIA

INTERACTIEF SCENARIOSCHRIJVEN

SERIOUS GAME

TV & interactie

MINOR Minorcoördinator Karin Dokman. k.a.j.dokman@hva.nl Minoren buiten de HvA nu regelen! Minoren binnen de Hva www.minoren.hva.nl Internationaal www.intra.iam.hva.nl Coördinator Marian Spier m.l.spier@hva.nl Herkansingen nu regelen!!!

CMS

Verschuiving medialandschap

Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Any time Any place Any where

Toenemende interactiviteit (consument als aanbieder UCG)

Grenzen tussen media-apparaten -sectoren vervagen

Cross Media

Wat is Cross Media volgens jou?

Kruisbestuiving van media. Definities Interactieve communicatie Multimediacommunicatie Convergentie van hardware, functies en infrastructuur Kruisbestuiving van media.

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Die verschillende media versterken elkaar.

Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten. Selectieve consumenten, die op zoek zijn naar gepersonaliseerde participatie.

Consument Selectief Participatie Personalisatie Is bewust van de keuze die hij maakt in producten, diensten en manier van communiceren Participatie Toename van betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving Personalisatie Toenemend verlangen naar gepersonaliseerde diensten en communicatie.

Selectief diensten en manier van communiceren Is bewust van de keuze die hij maakt in diensten en manier van communiceren

Participatie Toename betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving

Personalisatie naliseerde diensten en communicatie Toename verlangen naar geperso- naliseerde diensten en communicatie

Dus Cross Media campagne, waarbij diverse media (internet, mobiel, tv, radio, print, entertainment) worden ingezet, waarbij de doelgroep bewuste keuzes kan maken, kan participeren en gepersonaliseerde informatie ontvangt.

Opdracht Schrijf een cross media communicatieplan voor een stadsdeel en ontwikkel een cross media campagne. Belangrijk: boodschap en gebruiker centraal.

Opleveren na 10 weken Cross Media communicatieplan (na 5 weken) Campagne in demovorm (na 10 weken)

Vragen?

Verschuiving medialandschap 31

Print

Mobiel

Internet

iPad

Radio

TV

Social Media

Social Media Waarom is Social Media belangrijk Social Media State of mind 3 typen van Social Media

Mensen blokkeren marketing

Men heeft geen marketing nodig!

Andere manier denken over marketing Push marketing Telemarketing Beurzen Direct mail E-mail nieuwsbrief Print advertenties Radio advertenties INTERRUPTIE Pull marketing SEO Bloggen Social Media RSS Free tools/trials Viral Video PERMISSIE

Wat is Social Media Een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video).

Social Media is pull marketing Social media helpt met SEO Social media promote blogs Social media gaat altijd uit van toestemming

Social= netwerkborrel Wordt een onderdeel van de community Voeg waarde toe aan de community Stel en beantwoordt vragen Effectiever dan live netwerkborrels Geen grenzen, van tijd, of plaats Andere mensen kunnen makkelijk meeluisteren

3 vormen van Social Media Publiceren Delen Netwerk

Social Media publiceren

Social Media: publiceren Iedereen kan publiceren

Wat kan je publiceren Video content Tekst content Beeld content Geluid content

Social Media Delen (Share)

Alles kan gedeeld worden Social Media: Share Alles kan gedeeld worden

Social Media Marketing Je kan monitoren wat er gedeeld wordt Je kan uitzoeken waar bezoekers vandaan komen Eigen content en andere content promoten Content produceren die bezoekers leuk vinden

Social Media Netwerken

Men kan zich overal met anderen verbinden (connecten) Social Media Netwerk Men kan zich overal met anderen verbinden (connecten)

Marketing tips Maak vrienden Wees behulpzaam Vind jouw bestaande connecties Netwerk in groepen Voeg aan jouw e-mail , jouw blog, bio, of profile Wees behulpzaam Beantwoord vragen Deel interessante content Maak connecties

Meten is weten! RSS abonnees Blog bezoek Twitter FLWRS Vrienden op Facebook en Linkedin Videobezoek op Youtubes Comments op blogs

Vragen?

Doelgroep

Doelgroepen Algemeen Domeinspecifiek Merkspecifiek

Algemene kenmerken Geografisch Socio-economisch Psychografisch (levensstijl en waarden)

Domeinspecifiek Betrokkenheid Product eigenschappen Productbezit en gebruik

Merkspecifiek Kennis en attitude merk (DE/ Max Havelaar)

Doelgroep Doelgroep Nike (fanatieke sporters) Nu: Iedereen die sportiviteit en doorzettings-vermogen als levensinstelling omarmt. Ook: mensen van zestig jaar en ouder en invalide mensen

Vragen?

Opdracht: Stadsdeel Amsterdam

Opdracht 1 Formeer een groep: Strategie, Art, Copy Neem de case goed door Neem achtergrondinfo over de stadsdelen goed door. Post jullie bevindingen op het blog!

Presentatie 5 min! Wie is de doelgroep? Wat is de inhoud van je case? Hoe denk je ze met bestaande kennis te bereiken. Welke media zet je in? Welk beeld roept jouw stadsdeel op? Flickr, Google.

Huiswerk! Volgende week Omgevingsanalyse Doelgroepanalyse Debriefing Weblog bijhouden Maandag blogadres mailen naar m.l.spier@hva.nl

Vragen?