De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper."— Transcript van de presentatie:

1 Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper

2 Wie ben ik Ment Kuiper Bedrijfskundige, marketeer NextMarketeer Opleidingen voor ROC, HEO Kenniscentrum, minor

3 Wat gaan we vandaag doen? Ontwikkelingen gedrag en community Workshop – wat willen onze bezoekers Workshop – hoe krijgen we meer bezoekers Workshop – wat doen we er zelf aan

4 Tijdsindeling 10.00 uur – 11.30 uur inleiding 11.30 uur – 12.30 uur WS 1 12.30 uur – 13.15 uur lunch 13.15 uur – 14.30 uur WS 2 14.30 uur – 15.30 uur WS 3 15.30 uur – 16.00 uur afsluiting

5 En u? Even voorstellen

6 Wat is er bij u persoonlijk de afgelopen jaren veranderd? –Gedrag –Techniek –Werken en werkmethodieken

7 Even een test

8 Wat gebeurt er om ons heen? Welke veranderingen ondergaan we?

9 Ik? Ooohhh… Niks…. Wat ben je aan het doen, Kim?

10 De veranderende maatschappij Luister naar me Ik ben op zoek Ik ben mondig 15 seconds of fame Eenvoud Multitasking Mijn netwerk Authenticiteit Onderhandel Paradox Transparantie Kort maar krachtig Ik wil contact Last minute Ik wil respect Verras me Nu! Ik wil controle Keuze Met dank aan Stephan Fellinger

11 Wat is een medium je computer wordt je telefoon je telefoon wordt je fototoestel je fototoestel wordt je MP3-speler je MP3 speler wordt je navigatiesysteem je navigatiesysteem wordt je agenda je agenda wordt je televisie en je televisie wordt je computer

12 Tussen apparaten Tussen sectoren Tussen amateur en professional Vervagende grenzen

13 ZENDERONTVANGE R = MEDIUM ONTVANGER = ZENDER … en wat doe je als zender? De mediawereld veranderd

14 Ratio en Emotie Realisatie en Inspiratie Push en Pull Bereiken en Beraken Monoloog en Dialoog Commercie en Content

15

16 Doelgroepen bestaan niet meer David Armano

17 Marketing met de nieuwe consument -De Nieuwe Consument is Intelligent -De Nieuwe Consument is Empowered -De Nieuwe Consument is Sceptisch -De Nieuwe Consument is Connected -De Nieuwe Consument is Time-Pressed -De Nieuwe Consument is Demanding -De Nieuwe Consument is Minder Loyaal -De Nieuwe Consument is Altijd Bereikbaar -De Nieuwe Consument is Loopt voor de troepen uit -De Nieuwe Consument is Minder vergevingsgezind

18 De deelnemer Wil meedenken (doet hij dat ook) Wil mondig zijn Wil betrokken zijn Maar dan moet er wel wat tegenover staan.....

19 Doel – en de rol van de deelnemer? Deze gaan we vertalen naar de communities Op basis van de uitkomsten van de workshops

20 Albert Heijn kookschrift: relatie, gemak, service

21 ‘Volgens mama’ van Zwitsal

22 Communities

23 Checklist Communities 1.Wat is het doel van social? 2.Zelf doen of via bestaande kanalen? 3.Actief of passief? 4.Verplaats in je klant 5.Vooroplopen of meelopen? 6.Wil je het écht?

24 Checklist vs POST 1.Wat is het doel van social? 2.Zelf doen of via bestaande kanalen? 3.Actief of passief? 4.Verplaats in je klant 5.Vooroplopen of meelopen? 6.Wil je het écht?

25

26

27

28 Je gaat de relatie met bezoekers aanpassen.

29 Werven van nieuwe deelnemers Via offline events of uitgaves Via online eigen website Via R/TV/Print Via Linkedin/Twitter/Netlog/Facebook/ Hyves/Analytics WOM

30 Actief houden van leden Post geregeld content (volgens media planning) Laat community zijn werk doen en monitor Zorg dat invulling aansluit bij behoeften van bezoeker

31 Info up to date houden Door posten Gebruik RSS Gebruik Alerts

32

33

34

35

36

37 Voorbeelden van communties en eigenschappen

38

39 Hyves Jonge leeftijd Identificeren Associatie

40 iPhone Niet heilig maar......

41 Facebook

42 Gaming

43 Ik denk dat dit van tijdelijke aard is. Zodra elk mobieltje internet heeft en Twitter mogelijkheden zal Twtter langzaam SMS gaan vervangen. Waarom nog betalen voor berichten als je kan Twitteren? Bovendien denk ik dat steeds meer commerciële initiatieven ontplooid gaan worden op Twitter gebied. Ik heb er vorige week nog een idee over geschreven. De interactieve Twitter etalage. Hoe je Twitter zou kunnen inzetten om interactief de mensen aanbiedingen te laten bepalen.

44

45 Nog 2 aandachtspunten

46

47

48 Youtube 2 e zoekmachine ter wereld ‘humor’ belangrijk

49 Linkedin Zakelijk hoogopgeleid

50 Flickr Foto’s ???

51 Blogs Samenkomen van content Syndicatie

52 Losse communities Ning Buddypress

53 Vragen tot zo ver Veel stof om over na te denken

54 Workshop 1 Wat willen onze bezoekers? –Wat komen ze halen –Waarom komen ze dat halen –Waarom komen ze niet –Wat zouden ze willen

55 Workshop 2 Hoe krijgen we meer bezoekers? Hoe houden we meer bezoekers? –Activeren –Vasthouden

56 The art of… Er is sprake van crossmedia wanneer –er op basis van een inlevende doelgroepanalyse en scherpe communicatiedoelstellingen… –een mediamix wordt samengesteld waarbij de verschillende media mediumspecifieke betekenissen communiceren… –die deel uitmaken van een logisch en kruisbestuivend geheel (synergie) –ten gunste van de inhoudelijke impact van de campagne (tijdelijk) of van het communicatiebeleid (langlopend)

57 Workshop 3 Wat kunnen we zelf doen?

58 Vragen? Ment Kuiper 0629065098 M.kuiper@nextmarketeer.nl

59 http://vimeo.com/7549376 http://video.madametussauds.nl/vi deo.asp?ID=dfe6ab3d-ahttp://video.madametussauds.nl/vi deo.asp?ID=dfe6ab3d-a


Download ppt "Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper."

Verwante presentaties


Ads door Google