Welkom Peerprijs 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Technology in the classroom
Advertisements

Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
NOVEMBER/DECEMBER 2013 WelkomNaar school DieuwkeJayden ZoëIfy Ferre Hiep Hiep Hoera Lysandrick 7-11: 1 jaar! Nils 16-11: 3 jaar! Kay 3-12: 3 jaar! Activiteitenagenda.
een didactiek voor opleiden op school
Van uitleggen leer je het meest
Even voorstellen… Room Service Welkom allemaal!
Fontys Junior Academie aansluiting vo-hbo
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Van idee tot digitaal materiaal
Tweede conferentie: Scholen in de etalage Donderdag 7 februari 2013 Cursus- en vergadercentrum Domstad, Utrecht.
“I Have a dream…..” 28 augustus 1963
Inkomen les 10 Zelftest Inzichtvragen
VECON Business School Joke Trappel, docent handel en administratie,technologie, educatief ict beheerder.
In grote lijnen ziet het programma er als volgt uit
Les 5: orde en klassenmanagement
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Het uitvoeren van experimenten via internet Marjon Engelbarts Universiteit Utrecht, Faculteit Natuur- en Sterrenkunde
First ID project Rosa Beroepscollege
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Het werken met portfolio
Chipsfabriek Tijd voor een balansdag? Kies de Chipsfabriek! Wat leerlingen hierover zeggen: “Ik vind het wel moeilijk, maar doordat het beeldend wordt.
Veldwerk bovenbouw havo en vwo
Inspiratiebijeenkomsten
Welkom voorlichtingsavond leerjaar 2 VMBO-TL.
Proefwerken en s.o.’s voor Kurzweil leerlingen
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Deltion Prokkelt in samenwerking met: Frion, zorginstelling JP van de Bent en Philadelphia, ODDC de Niloka en Onderwijscentrum de Twijn Een kort overzicht.
Welkom allemaal 11 januari Tip: Laat de computers uit!
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Workshop Identiteit?.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Fotopresentatie Acadin winterwedstrijd
DELF Junior op het Augustinianum
Onderzoek leereffecten educatief programma Joods
29 maart CREADAG.
Activerende werkvormen
29 maart CREADAG.
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Docent economie en bedrijfseconomie Trevianum scholengroep, Sittard
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Activernde didactiek & passende werkvormen
Zingen en rappen in de biologieles
Les 6: Breuken en procenten 4
Want dat maakt het wachten leuker.
School is stom?! Of: hoewel niet vrijwillig, ik zie dat ik er mijn voordeel mee kan dioen en haal er uit wat er in zit.
nieuw lesmateriaal ontwikkelen voor bedrijfseconomie
Cijferloos lesgeven bij talen
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Transcript van de presentatie:

welkom Peerprijs 2014

Hoe rationeel is ons lesgeven? waarom Hoe rationeel is ons lesgeven?

waarom Rationeel kunnen we leerlingen misschien het meeste leren door frontaal lesgeven, EN Minder rationeel is het belangrijk dat leren ook leuk is om leerlingen echt te laten leren.

Jury Maurice Straatmans Docent bedrijfseconomie en vakdidactiek HAN ILS en ROC Nijmegen Anthea van Os Meervoudig prijswinnares De Vro(uwe)lijke Economen Mark Sikkes Lerarenopleider economie Hogeschool Windesheim Harm Hoeksema Docent economie Lauwers College te Buitenpost Henri van den Hout Lerarenopleider Fontys Lerarenopleiding Tilburg

Inflatie berekenen: PIC & CPI Willemijn Vlugt Eervolle vermelding! genomineerden Trade Village Henrieke Ros en Eva Bronkhorst Exclusief BTW AUB! Loes van Erp Inflatie berekenen: PIC & CPI Willemijn Vlugt Eervolle vermelding!

Super bruikbaar in je les! Eervolle vermelding Super bruikbaar in je les! Voor docenten nuttig is dit experiment absoluut een toevoeging op bestaand materiaal. Geen prijswinnaar omdat het te veel op bestaand spel lijkt. Maar daarom niet onbruikbaar voor lessen! Super bruikbaar in je les!

Klaslokaalexperiment Wisselkoersen – Jos van Nistelrooy Eervolle vermelding Klaslokaalexperiment Wisselkoersen – Jos van Nistelrooy

3e Plaats

Inflatie berekenen: PIC & CPI – Willemijn Vlugt 3e Plaats Inflatie berekenen: PIC & CPI – Willemijn Vlugt Goed geschreven. Zeer goede leerdoelen. Leerdoelen passend bij de doelgroep. Door de zeer goede uitvoering en heldere hulp in de les een derde prijs!

Inflatie berekenen: PIC & CPI – Willemijn Vlugt 3e Plaats Inflatie berekenen: PIC & CPI – Willemijn Vlugt Goed geschreven. Zeer goede leerdoelen. Leerdoelen passend bij de doelgroep. Door de zeer goede uitvoering en heldere hulp in de les een derde prijs!

2e Plaats

Trade Village – Henrieke Ros en Eva Bronkhorst 2e Plaats Trade Village – Henrieke Ros en Eva Bronkhorst Activerend Innovatief Herkenbaar De activerende en innovatieve kant brengt het tot een tweede plaats. Een betere uitvoering kan het product nog verder versterken!

Trade Village – Henrieke Ros en Eva Bronkhorst 2e Plaats Trade Village – Henrieke Ros en Eva Bronkhorst Activerend Innovatief Herkenbaar De activerende en innovatieve kant brengt het tot een tweede plaats. Een betere uitvoering kan het product nog verder versterken!

Hoofdprijs

Exclusief BTW AUB! – Loes van Erp Hoofdprijs Exclusief BTW AUB! – Loes van Erp Leerlingen zijn zelf aan het werk. Met verwerkingsopdrachten verwerken ze de kennis. Het is goed klaargemaakt voor gebruik door docenten. Leerlingen in de klas gaan actief aan de slag, dát maakt leren leuker en zorgt dat je het beter onthoudt. Leren is nou eenmaal niet alleen maar rationeel.

Exclusief BTW AUB! – Loes van Erp Hoofdprijs Exclusief BTW AUB! – Loes van Erp Leerlingen zijn zelf aan het werk. Met verwerkingsopdrachten verwerken ze de kennis. Het is goed klaargemaakt voor gebruik door docenten. Leerlingen in de klas gaan actief aan de slag, dát maakt leren leuker en zorgt dat je het beter onthoudt. Leren is nou eenmaal niet alleen maar rationeel. Loes zegt hier zelf over: “De winnaar krijgt een prijsje. En hoe geweldig om te zien dat een stoere jongen van 21 jaar de hele les met zijn zelf uitgekozen dinosaurus op zijn bureau zit! Het maakt het voor leerlingen leuker én voor de docent!”

WALL OF FAME 2013 2014 2015 2008 2009 2010 2011 2012 Judith Simpelaar Loes van Erp peerprijs@vecon.nl Thomas Buster 2008 2009 2010 2011 2012 Evelien Hoekman Gerriët van Zuthem Geert Hoevers Evert-Jan Wierbos Arjen van Vuren Anthea van Os Anthea van Os

Hoe rationeel is jouw lesgeven? Meer? Peerprijs 2015 Voor 1 maart 2015 Mail naar: peerprijs@vecon.nl Alle inzendingen staan op: www.vecon.nl Tot volgend jaar!