4 P´s en 3 R-en MK01.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Over consumenten, gedrag en marketing
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Marketing introductie
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Marketingmix & Concept
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Inleiding in de Marketing
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
Marketing .
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Inleiding tot marktonderzoek
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Sales 2.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 4
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
[Productnaam] Marketingplan
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marktanalyse.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

4 P´s en 3 R-en MK01

Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting Voorbereiding vrijdag

Doelstellingen Inleiding in de marketing Product, prijs, plaats, promotie Reputatie, relatie, ruil

Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Product Prijs Marktonderzoek Promotie Plaats Ideeën over wensen en behoeften Reputatie Relatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en 1

Marketing Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken

Marketingmix prijs promotie Doelgroep product plaats

P Product Kan product, dienst of idee enz. zijn. Verschillende productniveaus fysieke product uitgebreide product totale product

Productniveaus Fysieke product

Productniveaus Uitgebreide product Fysieke product

Productniveaus Totale product Uitgebreide product Fysieke product

P Prijs Hoog genoeg i.v.m. doelstellingen Concurrentie Prijs/´kwaliteit´ verhouding Kortingen (B-2-B)

P Plaats Verkrijgbaarheid transport opslag assortiment informatie voldoende, op de juiste tijd, op de juiste plaats.

P Promotie Reclame Persoonlijke verkoop Sales promotion Public relations

Marketingmix Positionering Product Prijs Plaats Promotie

Marketingmix 4 P´s Doelgroep Positionering Onderling afhankelijk

De drie R-en Satisfiers Dissatisfiers Oorzaak: meer keuze, welvaart en bedrijven die reeds marketinggericht werken

De drie R-en Reputatie Sponsering Publiciteit Acties Persoonlijk contact

De drie R-en Relatie van wie koop ik persoonlijke relatie opbouwen verbreden en verdiepen klantcontact interactie met de klant sites, direct mail, telefoondiensten

De drie R-en Ruil klant zoek variatie hier op in spelen proactief handelen

Samenvatting 4 P´s (product, prijs, plaats, promotie) 3 R-en (reputatie, relatie, ruil) Positionering/Doelgroep

Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Product Prijs Marktonderzoek Promotie Plaats Ideeën over wensen en behoeften Reputatie Relatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en 1

VRAGEN?

voor Vrijdag Hoofstuk 1 § 1.1.2 en § 1.5.2 Informatie hoorcollege doornemen alle “groene termen” kennen eventuele vragen opschrijven

EINDE