op naar je ideale baan
wat wilde je later worden? even voorstellen Erno Mijland 2008
op naar je ideale baan Programma - Inleiding: anders denken over werk - Interviews - Pauze -Beroepenspel -Het loopbaanondernemingsplan -Terugblik Werkwijze -Reflectie en uitwisseling -Verbeelden -Spelend exploreren Erno Mijland 2008
Anders kijken naar werk! Erno Mijland 2008
kenniseconomie keuzevrijheid individualisme wereldwijde ‘concurrentie’ half- waarde- tijd
Loslaten de mens als arbeidsmachine werk als drama werk als verstandshuwelijk de lineaire loopbaan hokjesdenken Erno Mijland 2008
Vastpakken van match naar klik de subjectieve beleving dynamiek kiezen en toeval / bewust en onbewust ik ben... (het merk ‘Ik’) van kunstje naar diepste drijfveer passie en geluk Erno Mijland 2008
zelfconcept en drijfveren normen en waarden intermediaire vaardigheden vakkennis en -vaardigheden Veranderbaar sterk nauwelijks Belangrijk nauwelijks zeer Naar: G.J. Bergenhenegouwen, Mooijman en Tillema, 1999 Erno Mijland 2008
Happiness at work meer succes meer energie een betere gezondheid meer creativiteit betere relaties met collegae en klanten minder stress en meer plezier Erno Mijland 2008
Happiness at work meer loyaliteit en betrokkenheid aantrekkelijke werkgever minder verzuim tevreden klanten flexibeler en innovatiever hogere productiviteit Erno Mijland 2008
Happiness at work = Gedeelde verantwoordelijkheid Erno Mijland 2008
"Iemand die zich niet gelukkig voelt kan nooit echt goed werk leveren." Eckart Wintzen in 'Eckart’s Notes' Erno Mijland 2008
CV vaardigheden branche randvoorwaarden Erno Mijland 2008
Waar ga jij voor? werk dat me raakt creativiteit de top vrijheid de ultieme uitdaging een betere wereld Erno Mijland 2008
Interview kicks activiteiten dilemma’s erkenning / complimenten typisch ‘ik’ je basismotivatie de kiespijn-factor valkuilen je rolmodel ontwikkeling: over 5 jaar... Erno Mijland 2008
Pauze Erno Mijland 2008
Beroepenspel Erno Mijland 2008
Je loopbaan als onderneming Je drive Je zelfkennis Je kapitaal (kennis, netwerk) Benodigde investeringen Kwaliteitszorg Marketing Partnerships Reclame: je slogan of pay off Successen vieren Erno Mijland 2008
Loopbaanondernemingsplan Vijf concrete acties voor 2008 Per actie vijf vragen beantwoorden Actie 0: test je basismotivatie Voorbeelden: netwerkanalyse, boekenlijst, zelfkennistesten, promotietekst, ‘informeel leren’- curriculum Erno Mijland 2008
Elevator pitch! Opbrengst delen: Presenteer één actie uit je loopbaanondernemingsplan Erno Mijland 2008
Terugblik! Erno Mijland 2008
Verder lezen... Erno Mijland 2008 Een boek naar keuze
Alles kan altijd beter... Erno Mijland 2008