Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Suriname Health Care Vision 2030: het verpleegkundig perspectief
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Decentraliseren, goed idee? kansen en risico’s voor Brummen 5 maart politiek café Yvonne Bieshaar (lid van het eerste uur)
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Facility management en inkoop
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
PRESTATIE-INDICATOREN “Waarom moeten we er wat mee en hoe dan?” Gerrie Schmitz, Kompaan en de Bocht, 8 februari 2012.
Veiligheid: erop of eronder Lezing voor VNG Utrecht door Hans Boutellier De Gouden Leeuw, Montfoort, 2 april 2009 Lezing voor VNG Utrecht door Hans Boutellier.
SSC ICT TU Delft Peter van Schaik
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Leiderschap in het publieke domein Observaties en ervaringen Leo Lenssen Boardroom Bestuurders Primair Onderwijs 10 december 2009.
Samen werken aan een gezonde regio!
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
Ketens: partners in zorg Gerben Klein Nulent Nieuwjaarsbijeenkomst ASKA 16 januari 2007.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
ZORG OM VERNIEUWING Bouwstenen voor een nieuw regeerakkoord Instituut “Clingendael” - 25 januari e Clingendael European Health Forum.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Loyaliteit begint met een warm welkom
En nu meters maken bij de werkgever in huis!
How to manage the process to design -> migrate -> integrate -> run -> evolve! An always-on internet infrastructure Gerard van Draanen IT Architect, HP.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Verzorgingsstaat Arbeid & maatschappij
50.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
V AN S TEUNPUNT NAAR K NOOPPUNT Erna van Bussel Ursela van Dijk.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Ontwikkelingen Dordrecht West op weg naar nieuwe doelstellingen Adviescommissie 15 november 2011.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Crowdfunding.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Toekomstige veranderingen:
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Tellen én Vertellen Verantwoorden in een samenleving die terugpraat
Vmbo 2 economie Goede producten?

Verkoopt en handelt verkoop af
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
Acceptatie en Adaptatie 1A_TVB01
“De vertaalsector zou verder
‘(a)n individual may be troubled by the problem of crime, but not be in the least afraid of being personally victimized’ Fürstenberg 1971:603.
Transcript van de presentatie:

Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?

Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?

Maatschappelijke ontwikkelingen Individualisering Informatisering Internationalisering Informalisering Intensivering (belevingscomponent) Langlopende maatschappelijke processen (vanuit marketing) Individualisering: mensen zijn ontwerpers en uitvoerders van hun leven Informatisering: digitaler, sneller en beschikbaar Internationalisering: grenzen van tijd en ruimte vervagen. Invloed van buitenaf neemt toe Informalisering: afname van hierarchie, gelijkwaardigheid in omgang, informelere contacten en verhoudingen Toename van beleving heeft weerslag op inrichting, betekenis en waarde van gezondheiszorg

Ontwikkelingen in de Zorg Zorgvrager Keuzevrijheid ‘waar voor geld’ ‘ontsnappen aan domein van ziekte’ Zorgaanbod ketens en concurrentie geen verdelingsvraagstuk meer dé-instutionalisering Regulering Wet- en regelgeving Invloed van verzekeraars

Ontwikkelingen facilitair Hogere eisen aan deskundigheid Hogere eisen aan flexibiliteit Hogere eisen aan marktconformiteit ‘lerende klant’ “tekst en uitleg”

Hoe reageert facilitair? Reactief: verdedigen bezuinigen reorganiseren Outsourcing als doel behoud van….. Proactief: visie op toegevoegde waarde ontzorgen verbinden met primair proces beleving creëren is verwachtingen managen Juiste vorm per product/service

Kansen voor facilitair Reputatie versterkend Nieuwe producten en services Buiten het centrum van de “macht” Feiten en cijfers

Tips en tricks Weet wie je klant is Denk dwars Be good maar vooral…tell it! Wees servicegericht maar niet klein 50%

Een facilitaire dienst, gezichtsbepalend binnen het primaire proces !!!