Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Ict - beleidsplan
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Formatief - summatief evalueren
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Feedback Wat Soorten Door wie
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Drieslag functioneel rekenen
Collectief portfolio groep 3
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Cursistenprogramma 3e editie
De zelflerende student
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Evaluatie Leerlijnen.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Workshop evalueren Dcp
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom in het eerste leerjaar!
Gerd Anthonis Denise Bossyns Guy Leys Toll-cursus voorjaar 2010.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Praktijkervaring en reflectie
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Differentiëren in de Franse les
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Digitale (vak)didactiek voor toekomstige leerkrachten via USolv-IT SoE-project.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Docentvaardigheden ICT
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
Kennisclip Web toepassingen
Blended learning Italiaans
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Activernde didactiek & passende werkvormen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
department Educational studies
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie Iteratie en reflectie Opmaak gericht op elektronische leeromgeving Differentiatie Actualiteit Inschatting studiebelasting voor studenten Integriteit Standaarden Inschatting werkbelasting voor leerkrachten Afwisseling in de gebruikte werkvormen Navigatie tussen de verschillende leerobjecten Ontspanning? Doelpubliek en ICT-vaardigheden Aanpasbaarheid Kostprijs gebruikte tools Motivatie om te beginnen en om te blijven leren in het algemeen Begeleidingsmogelijkheden en -afspraken als er onduidelijkheid is ivm leerstof

Feedback Wat Soorten Door wie Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces of functioneren te geven. Dit laatste maakt het leren effectiever. Soorten Sturend Stimulerend Door wie Docenten Medestudenten

Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent FAQ vangt veel voorkomend vragen op Automatisch verbeterde toetsen In het begin veel werk , tijd en inspiratie nodig Zowel toetsen van kennis als remediëring Kunnen meermaals gemaakt worden Door de docent Geeft uitleg tijdens de les

Mogelijke categorieën vragen Antwoord op specifiek item

Resultaat automatisch verbeterde oefening Vraag Jouw antwoord Het juiste antwoord Antwoord feedback

Feedback E-learning Door de docent Door de docent Verbetering van opdrachten Kan individueel of per groep Tijdsbesteding afhankelijk van de grootte van de groep studenten Discussieforum Asynchroon Zowel sturend als stimulerend Door de docent Opdrachten op papier en zo verbeterd. Discussie Synchrone gesprekken

Feedback op oefening ingeleverd via Toledo Respons op ingeleverde taak

Discussieforum Reactie geplaatst door student Asynchroon Reactie geplaatst door docent

Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent Chat E-mail Best georganiseerd en op afgesproken momenten Asynchroon Maar sneller respons dan bij discussieforum Zowel stimulerend als sturend E-mail asynchroon Door de docent Gesprek tijdens of na de les op school

Feedback E-learning F2F Door de student Door de student Discussieforum De studenten kunnen commentaar geven op elkaar standpunten en eigen ideeën eraan toevoegen Peer assessment Studenten beoordelen mekaar aan de hand van opgegeven criteria Klik hier naar een site met voorbeelden Door de student Zo goed als onbestaande

Differentiatie De leerstof kan aangepast worden aan de noden van de studenten. Studenten met moeilijkheden kunnen op die manier beter geholpen worden Extra tussenstappen Extra oefeningen Extra informatie Studenten met voorkennis of slimmere studenten kunnen uitgedaagd worden met Moeilijkere oefeningen Meer info

Differentiatie E-learning F2F Leerpaden Hoekenwerk Mogelijkheid om te werken met verschillende snelheden Tussentijdse testjes kunnen bepalen of de student een volgend gedeelte kan/mag starten of best nog extra oefeningen of terug de behandelde leerstof bekijkt De leerstof hoeft niet noodzakelijk chronologisch gevolgd worden Hoekenwerk

Duidelijke structuur Extra info Discussie

Leerpad

Differentiatie E-learning F2F Hyperlinks naar extra informatie Naar teksten of voorbeelden Door de link te openen vindt de student bijkomende info Zie deze slideshow Websites De student kan zelf op zoek gaan naar extra info. De docent kan een lijst opmaken met relevante websites Voorbeeld website

Differentiatie E-learning F2F Tools Kunnen bijkomende informatie bevatten De student kan die informatie desgewenst terug bekijken Instructiefilmpje Slideshow Testen met automatische verbetering Geluidsfragmenten Video Tijdens de les kunnen deze bronnen gebruikt worden. Nadien kan de student die niet meer raadplegen. Extra opdrachten Uitdagendere opdrachten

Instructiefilmpje Hier vind je een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je een optiongroup moet invoeren in een formulier D:\Users\Gerd.Nero\Desktop\toll net\optiongroup.swf