De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:"— Transcript van de presentatie:

1 Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden: Wanneer Hoelang Ritme Efficiëntie

2 Tijdsbesteding: “hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten.” aspecten: Wanneer Hoelang Ritme Efficiëntie Op het eerste gezicht lijkt het of dat de inhoud en de lay-out van het leermateriaal weinig invloed op de tijdsbesteding kan hebben. Maar niets is minderwaar.

3 Tijdsbesteding-wanneer E-learning Wordt aan de student overgelaten. Een “eyecatcher” kan helpen om de student (op tijd) te laten beginnen. F2F Wordt vastgelegd in het uurrooster. Content en lay-out hebben geen invloed

4 Tijdsbesteding-hoelang E-learning Wordt aan de student overgelaten. De content moet in duidelijk afgebakende onderdelen worden aangeboden zodat de student zelf kan kiezen hoelang hij werkt (één of meerdere onderdelen achter elkaar) F2F Wordt astgelegd in het uurrooster. Content en lay-out hebben geen invloed

5 Tijdsbesteding-ritme E-learning Wordt aan de student overgelaten. De content moet in duidelijk afgebakende ondereden worden aangeboden Deadlines voor opdrachten moeten voldoende ruim zijn om een verschillend ritme toe te laten F2F Wordt hoofdzakelijk gedirigeerd door de docent.. Content en layout van het cursusmateriaal hebben geen invloed

6 Tijdsbesteding-efficiëntie E-learning Duidelijk materiaal Afwisseling van werkvormen Zelfreflectietoetsen –tijdig –remediërende opdrachten F2F Wordt door de docent getoetst en bijgestuurd

7 Navigatie in het leermateriaal: “ hoe de student de weg wordt gewezen in en tussen het aangeboden leermateriaal“ Aspecten: Traject oriëntatie

8 Navigatie traject E-learning (hyper)links: –Betekenisvolle tekst. –Standaard kleuren voor status (bezocht, niet bezocht). –Onderlijnde tekst kan verward worden met een hyperlink navigatiesymbolen F2F Wordt door de docent gestuurd Neem uw handboek op bladzijde 101 en vergelijk de gegevens in de tabel met degene die hier op het bord staan.

9 Navigatie oriëntatie E-learning Beperk aantal “niveaus” tot drie. Gebruik “broodkruimels” Gebruik grafische menu’s(*). Beperk het aantal gelijktijdig openstaande pagina’s F2F Wordt door de docent gestuurd

10 Hyperlinks Broodkruimels Grafisch menu navigatiesymbolen verstand arm been blauw: niet bezocht rood: bezocht

11 Aantal niveaus Aantal openstaande leerdocumenten 1 2 3 teveel!

12


Download ppt "Tijdsbesteding: Onder tijdsbesteding verstaan we hoe de student tijd besteedt aan studieactiviteiten. De volgende aspecten kunnen worden onderscheiden:"

Verwante presentaties


Ads door Google