BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE 10.09.2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doublet deel 1 – de basis.
Advertisements

Drank- en Horecaverordening Gemeente Vlagtwedde 2014.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
Leer de namen van de noten 1
De zeven klassieke gunningsprocedures in het raam van de nieuwe reglementering overheidsopdrachten (leveringen en diensten) (versie 1 mei 2013) Urbain.
Procedure: hoe een offerte indienen?
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
Sessie Gebruik zalen OC de Cerf & OC De Stekke Gebruik Guldenberg Alle vergaderaccommodaties & leskeukens & cafetaria’s Dwarsschuur 13 januari 2014.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.
C o m m e r c i ë l e & J u r i d i s c h e a a n b e s t e d i n g s s p e c i a l i s t e n I n s t r a t e g i s c h e a l l i a n t i e m e t C o r.
Leer de namen van de noten 2
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
WISKUNDIGE FORMULES.
Hogeschool van Amsterdam Instituut voor Interactieve Media PROPEDEUSE ONDERNEMEN kennis – vaardigheden - HOUDING College 6 [ ] Peter Buis Lori de.
Infodagen: Toekomst AgendaWeb Kristof Brams 20-29/10/2010 VERA Autonoom Provinciebedrijf.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Registreren. Informatie rond registratie 1. Voorwaarden 1.1. EU – burgers 1.2. Niet EU – burgers 2. Voorwaarden oké? 2.1. Registreren 2.2. Bijkomend element.
Beschermde planten en dieren binnen omgevingsvergunning
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
1 Stappenplan gemeentelijke volksraadpleging Arthur De Decker, ervaringsdeskundige Januari 2006.
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Risicoanalyse van de elektrische installatie
Visum en overheidsopdrachten
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Overheidsopdracht OI POM YB 13 01: Opleiding « lean management » in FR en NL voor federale ambtenaren.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Startbijeenkomst 22 september 2016
Europese aanbesteding management- voorziening
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01
Aanbesteding onderhoud technische installaties
Veerponten Noord-Limburg
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Aanbesteding Eten & Drinken
Onderhoud DVM-systemen WNZ zaaknr
Aanbesteding Arbo/PPMO
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Transcript van de presentatie:

BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE

2 VOORWERP VAN DE INFOSESSIE Kandidaat-inschrijvers inlichtingen verstrekken over de procedure overheidsopdrachten (kwalitatieve selectie, regelmatigheid, gunning) → het risico op formeel onregelmatige offertes beperken

Agenda 1) Voorwerp van de opdracht - Achtergrond Infocyclus 2) Procedure overheidsopdracht en het verloop ervan: Kwalitatieve selectie Regelmatigheid Analyse gunningscriteria Opmerkingen: ERRATUM gepubliceerd op 6 september ) Vragen / antwoorden 3

4 I. VOORWERP VAN DE OPDRACHT EN ACHTERGROND INFOCYCLUS Belgische Technische Coöperatie = naamloze vennootschap van publiek recht met sociaal oogmerk (expliciet onderworpen aan de wet op de overheidsopdrachten) Voorwerp van de opdracht: Logies, maaltijden en verhuur vergaderruimten voor de Infocycli Infocycli voorstellen

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Open offerteaanvraag -> geen enkele onderhandeling Uiterste ontvangstdatum voor de offertes: Dinsdag 1 oktober om 11 uur (opgelegde deadline) 5

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Voorafgaande opmerking: ERRATUM gepubliceerd op 6 september 2013 Uiterste ontvangstdatum voor de offertes: 1/10/2013 om 11 uur i.p.v. 24/09/2013 Perceel 3 (Gemengde cycli) is geschrapt Wijziging planning van de Infocycli: 10 cycli i.p.v. 11 (4 residentiële en 6 niet-residentiële) 3 fasen: Selectie - Regelmatigheid - Analyse gunningscriteria 6

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Kwalitatieve selectie 1) Eigen situatie van de inschrijver Verklaring op erewoord (artikel 61 van het KB van 15 juli 2011) Belastingsattest Btw-attest* Attest RSZ* Voor de gunning van de opdracht: attest rechtbank van koophandel + uittreksel uit het strafregister 7

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Kwalitatieve selectie 2) Technische, economische en financiële draagkracht Bankverklaring Jaarlijkse omzet van € tijdens de laatste 3 jaar voor perceel 1 Jaarlijkse omzet van € tijdens de laatste 3 jaar voor perceel 2 Lijst met minstens 3 gelijkaardige diensten tijdens de laatste 3 jaar (+ attesten) Certificaat betreffende de exploitatievergunning van het etablissement De kwaliteit maatregelen 8

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Regelmatigheid van de offertes Alleen de regelmatige offertes van de geselecteerde inschrijvers zullen worden geanalyseerd. Formele regelmatigheid:  Ontving de aanbestedende overheid de offerte binnen de opgelegde deadline (uiterlijk dinsdag 1 oktober 2013 om 11 uur)?  Bevat het offerteformulier de originele handgeschreven handtekening van de inschrijver?  Werd het offerteformulier wel degelijk ondertekend door iemand die bevoegd is om de entiteit van de inschrijver te verbinden?  Zijn alle documenten nodig voor de evaluatie wel degelijk aanwezig in het offerteformulier? Materiële regelmatigheid:  Stemmen alle punten van de offerte overeen met de voorschriften van het bestek (Deel 2 van het bestek, budget, uitvoeringsvoorwaarden, afwezigheid van voorbehoud …)?  Werd het budget nagekomen (zie prijsofferteformulier)? 9

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Regelmatigheid van de offertes Alle documenten die bewijzen dat het etablissement en de installaties die zij voorstellen voor de uitvoering van de opdracht wel degelijk beantwoorden aan de essentiële bepalingen opgesomd in deel 2 van onderhavig bijzonder bestek Conclusie: Een onregelmatige offerte wordt geweerd en wordt dus niet in aanmerking genomen voor analyse van de gunningscriteria 10

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Enkel de geselecteerde en regelmatige offertes worden geanalyseerd op basis van de gunningscriteria Criterium 1: De prijs - 30 %  Mogelijkheid om prijs in te dienen voor de basisofferte en/of de facultatieve variante (naar keuze -> zie prijsofferteformulier)  Een beoordelingscijfer wordt toegekend volgens de regel van 3 > de laagste prijs behaalt de meeste punten (naar rato voor de andere offertes) 11

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 2: De bereikbaarheid - 30 % Subcriteria:  Afstand tussen de conferentieruimten en het logies waarbij de afstand tussen beide maximaal 2 kilometer mag bedragen - 15 %  Afstand tussen het openbaar vervoer en het logies en bereikbaarheid van het openbaar vervoer of, in voorkomend geval van de pendeldienst, qua uurregeling - 15 %  Score volgens een formeel gemotiveerde beoordeling van de aanbestedende overheid. 12

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 2: De bereikbaarheid - 30 % Te bezorgen documenten: Ingevuld formulier "Bereikbaarheid" Plan van de ligging van het etablissement en de omgeving ervan Uurregeling van het openbaar vervoer (of van de pendeldienst voor perceel 1) 13

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 3: Kwaliteit van de conferentieruimten - 15 % Subcriteria Extra uitrusting naast deze vereist in deel 2 "Technische bepalingen" (didactisch materiaal, waterverdelers …) - 2 % Oppervlakte en capaciteit van de zalen - 5 % Mogelijkheid om extra ruimtes te gebruiken (tuin, inkomsthal, salon …) naast deze vereist in deel 2 "Technische bepalingen" - 3 % De oppervlakte van het opberglokaal en het feit dat dit zich in de nabijheid van de conferentieruimtes bevindt - 2 % Duurzaam en milieuvriendelijk beheer (energie, afval, gebruikte producten, enz.) - 2 % Andere troeven - 1% Score volgens een formeel gemotiveerde beoordeling van de aanbestedende overheid. 14

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 3: Kwaliteit van de conferentieruimten - 15 % Te bezorgen documenten: Ingevuld formulier "Kwaliteit conferentieruimten" + foto's van de ruimten 15

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 4: De kwaliteit van het logies (15 %) Subcriteria Uitrusting van de kamers - 3% Oppervlakte van de kamers - 2% Mogelijkheid om extra ruimtes te gebruiken (tuin, ontspanningsruimte, living, bar…) naast deze vereist in deel 2 "Technische bepalingen" - 7 % Duurzaam en milieuvriendelijk beheer (energie, afval, gebruikte producten, enz.) - 2 % Andere troeven - 1% Score volgens een formeel gemotiveerde beoordeling van de aanbestedende overheid. 16

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 4: De kwaliteit van het logies (15 %) Te bezorgen documenten: Ingevuld formulier "Kwaliteit van het logies" + foto's van de kamers 17

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 5: Kwaliteit van de maaltijden - 10 % Subcriteria Afwisseling in de voorgestelde menu's - 5 % De voorkeur gaat uit naar schotels bereid met verse producten afkomstig uit de biologische landbouw en/of de eerlijke handel - 4 % Andere troeven - 1% Score volgens een formeel gemotiveerde beoordeling van de aanbestedende overheid. 18

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Analyse gunningscriteria Criterium 5: Kwaliteit van de maaltijden - 10 % Te bezorgen documenten: Ingevuld formulier "Kwaliteit maaltijden" + voorbeeld van een vegetarisch en niet-vegetarisch menu (ontbijt, middagmaal, avondmaal) en koffiepauzes voor een week 19

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Overzicht van de in te dienen documenten Identificatieformulier Verklaring op eer Integriteitsverklaring Belastingsattest (Btw-attest) (Attest RSZ) (Attest Rechtbank van koophandel) (Uittreksel uit het strafregister) Bankverklaring Omzetverklaring Lijst gelijkaardige diensten + certificaten Maatregelen genomen om de kwaliteit van de diensten te verzekeren (max. 4 pagina’s) Verklaring onderaannemers Certificaat exploitatievergunning van het etablissement 20

II. PROCEDURE OVERHEIDSOPDRACHTEN EN HET VERLOOP ERVAN Overzicht van de in te dienen documenten (vervolg): Ingevuld en ondertekend prijsofferteformulier (basisofferte en/of facultatieve variante) de statuten alsook alle nuttige documenten om de volmacht van de ondertekenaar(s) te bewijzen alle documenten die bewijzen dat het etablissement en de installaties die zij voorstellen voor de uitvoering van de opdracht wel degelijk beantwoorden aan de essentiële bepalingen opgesomd in deel 2 van onderhavig bijzonder bestek Ingevuld formulier "Kwaliteit van het logies" + foto's van de kamers Ingevuld formulier "Kwaliteit maaltijden" + voorbeeld van een vegetarisch en niet- vegetarisch menu (ontbijt, middagmaal, avondmaal) en koffiepauzes voor een week Ingevuld formulier "Kwaliteit conferentieruimten" + foto's van de ruimten Ingevuld formulier "Bereikbaarheid" Plan van de ligging van het etablissement en de omgeving ervan Uurregeling van het openbaar vervoer (of van de pendeldienst voor perceel 1) Voorbeeldmenu (ontbijt, middag- en avondmaal) voor een week 21

VRAGEN? BTC zal deze vragen beantwoorden door een aankondiging van rechtzetting te publiceren via de officiële organen. 22