Crosslab Sensory Shopping

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Oude wijsdom uit China Niet klikken Geluid aan.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
De Drama Driehoek.
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
“Een reis naar Licht”.
CROSSLAB SENSORY SHOPPING
Minecraft.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
The 6th sense.
De professor Er was eens een professor zijn naam was Einstein. Einstein had een laboratorium met allemaal flesjes,drankjes en soms ontplofte er zomaar.
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Beelden storm.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Sensorische Informatie Verwerking
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Men vraagt zich af waarom …??
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Crosslab Sensory Shopping
Het verleden en de toekomst van muziek.
Loverboys.
RUIKEN VOELEN ZIEN PROEVEN HOREN CROSSLAB ZINTUIGEN.
Riske Pasman Lifestyle&Design 3DD De vijf zintuigen. Crosslab.
Zintuigen Sandra Keijzer
S-889B-1 De wereld van geur en smaak Quest International bv 2006.
Toen ik jong was, heeft mijn moeder mij gevraagd welk het belangrijkste deel was van ons lichaam. . Ria Slides.
Muziek Project; Klaplong
Beeld en geluid foto’s Door Emiel van putten.
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
Glow.
Natuurkunde & Scheikunde
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
De stake out … “ons kamp” En het gebruikelijke tentje werd weer opgezet.
Ciara ‘The Sand’. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
{ Premiere The Fast and the Furious 6. Wat zijn jou ervaringen? Wat zijn jou ervaringen? Opdracht.
Zeep fabriek Jeroen Sharon Wendy Dennis 3DC. Introductie thema 1 Als eerst hadden we het idee om een hele hoge toren te maken; heel erg modern met glas.
Experience Design Opdracht 1 Advies voor Bionade
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
Crosslab Sensory Shopping H e ar Feel Smell See taste.
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
Dennis Boeseken Lifestyle & Design
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Crosslab Sensory Shopping Zintuigen & Design
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Wat is licht? Licht is een expressievorm van energie die vrijkomt door het terugspringen een atoom naar een schil met een lager energieniveau. Licht.
Stage bij “Het Licht”. Mijn stage bij “Het Licht” begon een beetje rommelig want ik kreeg op het laatste moment te horen dat ik mijn stage bij een ander.
Door : Lotte Steffi yade
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Stage: Basisschool de Klingerberg
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Investigating the power of senses, shopping and new media
Men vraagt zich af waarom …
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Vermoeidheid staat in de top 5 van revalidatiedoelstellingen met de hoogste prioriteit voor visueel beperkte cliënten. Daarnaast komt uit wetenschappelijk.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
waarneming en regeling !
Xperimenta 12 oktober zintuigen.
Groepje: Samy, Ishan, Arik en Harsimran
Thema Zintuigen.
Zintuiglijke waarneming
De schrijver mee op reis
EINDE VAN DE SURVIVALWEEK!
Transcript van de presentatie:

Crosslab Sensory Shopping Vooronderzoek op inyourworld.wordpress.com Rianne Verweij 3DE

Crosslab Sensory Shopping: Wat zijn de mogelijkheden om in te spelen op zintuigen? Hoe kan je de zintuigen prikkelen tijdens het winkelen? Mensen gebruiken hun zintuigen voor het verzamelen van Informatie. Wat zie ik? Wat hoor ik? Wat ruik ik? Wat voel ik? Wat proef ik?

Crosslab Presentatie vooronderzoek: Mijn ervaringen met zintuigen Waarom zijn zintuigen belangrijk voor een ontwerper/vormgever? Hoe kunnen deze gebruikt worden in een concept? Met welke zintuigen wil ik gaan werken? Wat is de relatie tussen de zintuigen en het idee van de zeepwinkel? Wat voor nieuwe media moet ik gebruiken om deze zintuigelijke belevingen te maken?

Mijn ervaringen met zintuigen Zien Waarnemen met de ogen, beelden onthouden. Kijken.

Mijn ervaringen met zintuigen Horen Waarnemen met de oren. Luisteren. Geluiden horen en onthouden

Mijn ervaringen met zintuigen Ruiken Waarnemen met de neus, geuren herkennen en onthouden.

Mijn ervaringen met zintuigen Proeven Waarnemen met de tong, proeven, smaken herkennen en onthouden.

Mijn ervaringen met zintuigen Voelen Waarnemen door aanraking. Stuctuur, warm-koud. Materialen herkennen en onthouden.

Blog 1. De rollerdisco Combinatie van horen, zien en voelen. Het glijden over de vloer in combinatie met muziek. Het glijden kan ik gebruiken voor de zeepwinkel, maar dat kan ook op een andere manier, zoals op rolletjes lopen of op een liggende rolband.

Blog 2. Film: Juno Donker, spanning, afwachting, beleving. Bij het kijken naar een film ben je helemaal gefocust op het scherm en let je niet meer op de andere dingen om je heen.

Blog 3. Concert Queens of the Stoneage Mooi décor passend bij muziek Beweging en uitbundigheid. Meeslepend publiek, aanstekelijkheid van energie. Waar krijg je energie van?

Blog 4. Maki Ueda Onderzoek naar geuren Herrinerringen en herkenning We kregen geuren en moesten raden wat het was. Waar denk je aan bij deze geur? Welke herinnering heb je hieraan?

Blog 5. Tekst: Smelling the Brie Het shoppen via internet. En het blijven bestaan van de markt op het plein. Waar is de consument naar opzoek?

Blog 6. Brand! Het ruiken als alarm. Je kan schrikken van iets dat je ruikt. Het kan je verbasen en je komt gelijk in actie.

Blog 8. Opdracht 2: Proeven Kun je verschillend eten herkennen zonder gebruik van ogen en neus? Ik had 1 van de 6 goed, dus ik vond het erg moeilijk om te herkennen. Dorian daarentegen had het eten al gezien, en kon Wel raden welk eten het was. Zij had ze allemaal goed.

Proeven Smaken van het eten Zoet, zuur, zout en bitter

Blog 9. Doof of blind? Deze opdracht ging over het beleven van de stad. Alleen dan zonder iets kunnen zien, of iets te kunnen horen. Niets horen beviel me goed, maar niets zien terwijl de auto’s langs je racen, is vreselijk. Je bent zo afhankelijk op zo’n moment.

Maarten wijntjes Kan je zien met je handen? Door een test te doen met papieren met daarop een afbeelding in relief konden we proberen te zien met onze handen. Dat ging niet altijd even makkelijk. We hebben de contouren moeten volgen met onze vinger om er dan in ons hoofd een beeld bij te kunnen vinden.

Waarom zijn zintuigen belangrijk voor een ontwerper/vormgever? Een ontwerper/vormgever maakt elk moment van de dag gebruik van zijn zintuigen om zich te laten inspireren. Het verzamelen van indrukken en ervaringen is essentieel voor de vormgever om te kunnen ontwerpen.

Met welke zintuigen wil ik gaan werken? Ik wil gaan werken met de zintuigen zien, ruiken en voelen. Ik vind het belangrijk dat er gezien kan worden in een shopping experience omdat ik denk dat het anders erg beangstigend overkomt. Omdat ik ruiken wil gebruiken, zal het zien in zekere zin op de achtergrond komen te staan. Ruiken is een mooie zintuig omdat daar snel je eigen idee of herinnering aan gekoppeld word. Voelen wil ik ook gebruiken omdat je dan bewust met iets bezig bent.

Hoe kan je zintuigen gebruiken in een concept? Om de consument een echte belevenis te laten meemaken kan je meerdere zintuigen proberen te prikkelen. Je zou indrukken kunnen geven juist door middel van een geur of door iets te laten voelen en door licht en geluid enz. Er zijn veel mogelijkheden om in te spelen op de zintuigen van de consument. De zintuigen worden geprikkeld en er zullen gevoelen en herrinneringen opgeroepen worden.

Wat is de relatie tussen de zintuigen en het idee van de zeepwinkel? De zeepjes zullen niet te zien zijn ondanks dat ik toch kies voor het zien als zintuig. Omdat het ruiken en voelen in mijn concept op een hogere plek staat. Het gaat om het beleven van de zeep. Voor zeep is de geur al een zeer belangrijk factor.

Hoe kan je nieuwe media gebruiken om deze zintuigelijke experience te maken? Zien: Beeldschermen Film Projectie Internet Licht/Lampen Ipod

Voelen: Sensoren Warm/koud apparaat Beweging apparaat Ventilator Roltrap, achtbaan

Ruiken Geur blazer Parfum apparaat

Nieuwe media voor het concept: Voor de zeepwinkel zijn er veel mogelijkheden met het gebruik van nieuwe media om de klanten een ultiem zeepbeleving te geven.

Einde presentatie Door Rianne Verweij 3DE Lifestyle & Design