Inleiding Vorig schooljaar: Problemen: Dit schooljaar:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Vuistregels voor het ontwerpen van educatieve software
Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
Sprint Jabbla.
JE HOORT ERBIJ! Een spel ter bevordering van de integratie en acceptatie van leerlingen met autisme in het basis- en voortgezetonderwijs.
Met dyslexie naar het ASO? Yes you can!
Welkom op de Julianaschool
Informatie over opzet onderbouw
Fysica van elementair belang
Innovatief leren met behulp van ICT
Begeleid zelfstandig leren
Gebruik van vrije ruimte studiekeuzebegeleiding
- Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO)
Operatie geslaagd Dimitri Hanssens
Aardrijkskunde is een wetenschap Daarom vertrekken we in de lessen zoveel mogelijk vanuit de waarneming. We benaderen dus elk nieuw onderwerp vanuit de.
Rekenbeleid Centrale rekentoets start in Verplicht voor alle leerlingen Toets is op twee niveaus: 2F (vmbo / mavo) 3F (havo / vwo)
1 Toelichting OBPWO 06.00: De beginsituatie van leerlingen in het eerste leerjaar B van het secundair onderwijs Rianne Janssen Faculteit Psychologie en.
Werkwijze groep
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Rekenbeleid
Welkom in het vierde leerjaar! vierde leerjaar OmerWattez.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
LEREN LEREN & PAL.
Informatieavond groep 4
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN! DVMHTB organiseert CLIL Content and Language Integrated Learning Schooljaar
Evaluatie Leerlijnen.
Welkom in het vierde leerjaar!
Schooljaar 2010 – – 2012 terug- en vooruitblik.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Peiling Project Algemene Vakken in de derde graad bso
Workshop evalueren Dcp
Verschillen tussen scholen en klassen
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Onderbouw groepen Uitgangspunt * verbinding * samenwerken * overgang 2 naar 3 Groepen 2-3.
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom op de info-avond
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Brandwag -27º º41.16 KALKKUIL DRIVE, ODENDAALSRUS, FREE STATE, ZA Box 76, Odendaalsrus 9480 Facebook: Brandwag Volkskool.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 4
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Vaco’s
GLOBELINK ? Jeugddienst (erkend landelijk jeugdwerk) Duurzame ontwikkeling Participatie en uitspraak Hoofdzetel in Brussel – lokale projecten in Vlaanderen.
Thema 2 Periode 1 KOP
Differentiëren in de Franse les
Gunter Gielis.  Wiskunde  1 e jaar A-stroom  Vlakke figuren  Inleidende les  Website 
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Болормаагийн Энхжин 1992 онд Улаанбаатар хотод т ө рс ө н. Бельги улсын Лювэн хотын Catholic University of Leuven-д Эдийн засаг, Бизнэс удирдлагын чиглэлээр.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN!.
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Leerlingenoverleg Gent
Welkom in L5! infoavond.
Beste havo 4..
Informatieavond Schooljaar
Een motivatie - en samenlevingsproject voor 2e graad BSO
Om de PowerPoint te starten:
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
De vierkantjes puzzel Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Schooljaar Mr. Coussens 4MO MO MO OMC
Transcript van de presentatie:

Inleiding Vorig schooljaar: Problemen: Dit schooljaar: 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 2° graad BSO: eigen cursus Problemen: Gedemotiveerde leerlingen in 4BSO Instroom in 3° en 4° jaar vanuit ASO-TSO Dit schooljaar: BZL-lessen: inoefenen van de leerstof

Thema wonen Evenredige verdeling Metend rekenen Procent Schaal Omtrek en oppervlakte vlakke figuren Volume ruimtelijke figuren Grafieken en diagrammen Consument gerichte documenten lezen en interpreteren …

Thema wonen (25 lestijden) Kopen of huren (3 lestijden klassikaal) Bouwen (22 lestijden individueel via BZL)

De verkaveling

Gelijkvloers

Voorgevel

Liggingsplan

Grondplan op de computer

Graafwerken

Funderingen

Oppervlakte voorgevel

Prijs metselwerk

Kostenraming

Extra: factuur

Thema bouwen BZL-digitaal

Evaluatiefiche

Beoordelingsfiche eindwerk

Voorbeelden Verbetering, punten en evaluatie Aanmaken van cursussen BZL-Digitaal Voorbeelden Verbetering, punten en evaluatie Aanmaken van cursussen

Toe te passen in… Lesmethodiek BZL Open leercentra Enquêtes Huistaken, sb’s en examens Uitbreidingsoefeningen Remediëringsoefeningen Hoekenwerk Afstandsleren

Vraagtypes Open of gesloten vraag met een tekstveld Open vraag met meerdere tekstregels Meerkeuzevraag met 1 of meerdere juiste antwoorden Sleepvraag Klikvraag Hot Potatoes

Voordelen BZL-digitaal Zelfstandig werk Differentiëren Elke leerling werkt op eigen tempo Meerdere pogingen en feedback De leerling ziet wat goed of fout is Bijna geen verbetering voor de leerkracht Elke leerling is betrokken

Evaluatie door de leerlingen De leerlingen zijn heel gemotiveerd. Ze werken goed door. Ze vinden de lesmethode leuk. De “rappe” leerlingen hoeven niet te wachten en “trage” leerlingen kunnen wat meer uitleg krijgen. Cursussen op maat. De leerlingen behalen hogere resultaten en er is een permanente evaluatie.

Evaluatie door de leerkrachten De leerkrachten vinden de lesmethodiek BZL een leuke afwisseling. De leerkracht staat dichter bij de leerling. Meer werk bij de voorbereiding aan de cursus tegenover minder verbeterwerk (=tijdsbesparing over de jaren heen.) Betere kijk op het leerproces van de leerling. Meer creativiteit in de cursussen

Meer info: kris.mostrey@sint-michiel.be BZL-Digitaal Meer info: kris.mostrey@sint-michiel.be