BLUE GREEN Peter Reyneveld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GENT Stefan De Prycker 26. Juni 2012.
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Business mapping Business model canvas.
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Kringloop Organisatie Tynaarlo een jonge maatschappelijke organisatie ontstaan door de belangstelling van inwoners van de gemeente Tynaarlo. 112 januari.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
C2C en Gebiedsontwikkeling
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
ERASMUS+. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren : Erasmus+
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HoekscheWaardDuurzaam
Welkom 1.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
“Instroomtraining binnen de BondsJeugdOpleiding”
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Op 23 september 2011 nam de Vlaamse Regering akte van de conceptnota “open data”. De conceptnota schetst de beleidscontext en het regelgevend kader voor.
Kwaliteit van leven in Limburg
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Prestaties en de omvang van de overheid Op zoek naar de kern van het debat Prof. Dr. Wouter Van Dooren Universiteit Antwerpen Onderzoeksgroep Management.
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
Kabels en leidingen nabij watergangen
De veranderende wereld van werk
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Welkom bij de MKB Ontbijtbijeenkomst Leveringen
H7: Productmanagement.
OMZETTING VAN DE KADERRICHTLIJN DIENSTEN Internal Market Information System (IMI) Sven Baeyens FOD Economie, KMO, Middenstand en.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Inkomen les t/m Begrippen Welvaart de mate waarin mensen in hun behoeften kunnen voorzien.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Het nieuwe gezicht van Attero
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Profiel van de Accell Group Accell Group is een groep van internationale ondernemingen, actief in het ontwerpen, de productie, marketing en verkoop.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
‘Denkdiner’ VWL Samenwerkend Limburg 31 maart 2010 Hans Bodt, Manager HRM a.i. Atrium Medisch Centrum Parkstad Langer doorwerken: Hoe maken we dat mogelijk.
European Fruit Co-operation
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
Kwaliteit van leven in Limburg Voordracht ten behoeve van politiek debat en maatschappelijke organisaties in Limburg Dr. Nol Reverda, lector Hogeschool.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
1 Praktijkopleiderscyclus Cursussessie 1 Begeleiden en beoordelen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
Kennis- en innovatiecluster Zorgeconomie Welkom op de KICZ-bijeenkomst Ondernemerschap in de zorg 11 november 2010.
WELKOM Professionele Sponsor
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
13 november Waterbouwen en onderhouden 13 november Waterbouwen en onderhouden Analyse Overstromingen Engeland Jaap Flikweert Royal HaskoningDHV.
Economische samenwerking in een topregio Even voorstellen… Wat willen we bereiken? Hoe werken we samen? Stellingen.
Internationale handel van onschatbare waarde Zeker voor agro Nederland! Henny Swinkels Director Corporate Affairs
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Transcript van de presentatie:

BLUE GREEN Peter Reyneveld preyneveld@bluegreen.com

BLUE GREEN Met zijn nu, 61 golfbanen in Frankrijk, Nederland, België en Spanje is Blue Green de nummer 1 golfbaanexploitant in Europa. Onze ambitie om met deze golfbanen een maximaal rendement te maken Een maximaal rendement in harmonie met de natuur, innovatie, dienstverlening en de sport Blue Green onderhoud haar golfbanen op duurzame wijze, waterbeheersingsprogramma’s, het gebruik van organische meststoffen en met respect voor de biodiversiteit, terwijl de hoogste kwaliteit voor het beoefenen van de golfsport wordt behouden.

Blue Green in perspectief 2012 61 golfbanen 18.000 abonnees 1.500.000 greenfees per jaar 9.000 beginnerscursussen per jaar 3.000 jongeren die deelnamen aan cursussen 650 medewerkers

GROUPE SAUR

GROUPE SAUR in perspectief 1.5 miljard Omzet (2010) 13.000 Medewerkers 10.000 Gemeenten onder contract in Frankrijk

Samen sterker!

Blue Green pluspunten De Groep: heeft een sterk merk en een grote bekendheid in Europa. Deze bekendheid is vele malen groter dan de bekendheid van één baan. (bijvoorbeeld, het benaderen van een grote sponsor zoals Peugeot mogelijk voor Blue Green). De Knowhow. Er is in de golfbranche een grote behoefte aan kennis om de gevolgen van de economische crisis het hoofd te bieden. Het Business model. De meeste golfbanen hebben een service business model terwijl een sales/ service model noodzakelijk is. Er is in feite behoefte aan een nieuwe standaard. Inkoopvoordelen. Blue Green heeft met diverse leveranciers zeer goede prijsafspraken waar golfbanen gebruik van kunnen maken.

Blue Green pluspunten Regionale, Nationale en internationale marketing campagnes Loyaliteitsprogramma voor leden BOOK & GOLF reserveringssysteem Golf academy formule als generator van nieuwe golfspelers Opleidingsmodel ‘Blue Green University’ (met uniek e-learning systeem).

BLUE GREEN ontwikkelingsprogramma’s

18 pijlers die een wereld van verschil maken Loyalty programma Management informatie programma Baan optimalisatie programma Juridisch programma Control programma F&B programma Helpdesk programma Duurzaamheidsprogramma Het merk Inkoopvoordelen ICT systemen Onderhoudsprogramma Marketing programma Sales programma Operationeel programma Opleidingsprogramma Golf academie programma HRM Programma

Vragen? Gezamenlijke marketing en sales Gezamenlijke inkoop Opleiding van medewerkers tbv service en kwaliteit Academy programma om nieuwe golf spelers te creëren Nieuwe golfspelers pro-actief omzetten naar verenigingssleden Samenwerking tussen andere golfbanen in Europa Voordelen voor leden (aanbiedingen e.d.)

Dank U