Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid 23 februari 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Advertisements

Wat is de invloed van de verlofstelsels op mijn pensioen?
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Infosessie betaald educatief verlof BEV
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Belang uitbreiding DmfA en DmfAPPL voor de PDOS
De nieuwe loopbanen Implementatie bij de FOD Financiën en de Administratie der pensioenen Niveau A Sectorcomité II - Financiën 14 februari 2005.
Leer de namen van de noten 1
SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
FAQ Activering – Nieuws. WINWIN Is WINWIN Activaplan ook van toepassing op OCMW- gerechtigden?
Capelo Carrière publique électronique – Elektronische loopbaan overheid 18 mei 2010.
Ontwerpakkoord 13 februari 2014
Capelo – Données historiques Carrière publique électronique Elektronische loopbaan overheid Nieuwe versie - Oktober 2012.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in of gebruik uw elektronische identiteitskaart.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
Economic Operators Registration and Identification
Scholengroep Sint-Rembert februari 2011
Weddeschalen & Weddebijslagen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
CBFA 6 December Modernisering van het systeem voor gegevensverzameling.
Paperless Douane en Accijnzen en Vereenvoudigde procedures
V.S.O.A. - Politie Lispet Manu - Vast Afgevaardigde
Leer de namen van de noten 2
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
HANDLEIDING: REGISTREREN VAN VACCINATIES Q-KOORTS
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid November 2009.
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid Mei 2009.
Dagorde Project 1 : aanpassing van de DmfA en de DmfAPPL
Capelo Carrière publique électronique – Elektronische loopbaan overheid Roadshow 2010.
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
Nieuwe regelgeving dienstencheques en de impact op de OCMW’s Werkgroep activering 7 juli 2012.
22/10/2002Dimona - niet-elektronische instellingen1 DIMONA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Digiflow - Télémarc Uitrol naar OCMW’s
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Forfaitaire kosten / Standaardkosten.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
User management voor ondernemingen en organisaties
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Inleiding tot de multifunctionele aangifte
Basisopleiding sociale wetgeving januari 2014 Dag 1 Eenheidsstatuut: Nieuwe opzeggingstermijnen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
E-Government binnen de sociale zekerheid
Hoe toegang aanvragen ?.
Meetinstrument Professionele & Sociale Activering Werkgroep sociale activering 28/11/2014.
Nieuwe financiering FAVV: stand van zaken dd 09/05.
Burger een elektronische brievenbus waarin de burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen de tool is zo ontworpen.
Info Instellingen en leerlingen Wijzigingen Een blik op de toekomst –wijzigingen instellingendatabank –wijzigingen leerlingendatabank Regeerakkoord.
Subsidie individueel vervoer:
Ontmoeting softwareleveranciers scholen – donderdag 8 juni 2006 Domein instellingen en leerlingen Wijzigingen voor het schooljaar
Aanpassingen PLDA 1/5/2016. Entrepots AV terugbetaling BOD Summiere aangifte voor tijdelijke opslag Overzicht.
Zelfstandigen die een activiteit opstarten.
Elektronische kennisgeving van geboorte
Algemene beschrijving van de toepassing
Balans en perspectieven na drie jaar
Roadshow Vlaams onderwijs – Augustus 2012
Subsidie individueel vervoer:
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”
De tewerkstellingsbarometer: de vinger aan de pols van de arbeidsmarkt
Transcript van de presentatie:

Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid 23 februari 2010

2  Project 1 : aanpassing van de DmfA en de DmfAPPL Stand van zaken Volgende stappen  Project 2 : historische gegevens Algemene aanpak Wijzen van inzameling van de gegevens Structuur van de gegevens Volgende stappen  Vragen - Antwoorden Dagorde

3 Aanpassing van de DmfA en de DmfAPPL

4 Bijdrage niet gebonden aan natuurlijk persoon Vermindering voor de tewerkstelling Weddenlijn Weddenbijslaglijn Bezoldigingslijn Gegevens openbare diensten Tewerkstelling - informatie Bijdrage voor WL Vermindering voor WL Tewerkstelling Natuurlijk persoon Aangifte Bedrijfsvoertuig Werknemerslijn (WL) Toevoeging codes in « Maatregel tot reorganisatie » Prestatielijn Toevoeging codes in « Arbeidstijdgegevens » Statutair / contractueel : bestaande codes Perioden van activiteit, uurrooster, … Nieuwe codificatie afwezigheden Nieuwe codes niet situeerbare afwezigheid (x dagen) Graad, tantième : nieuwe codificatie Schaal (code PDOS), weddenanciënniteit, … Code PDOS, type, bedrag Herhaling : nieuwe structuur

Stand van zaken  Het document met de beschrijving van de aanpassingen is nu beschikbaar op en weldra ook in de TechLib op (drafts).  Het gaat om een werkversie, d.w.z. waarin de nieuwe glossaria geen XML labels bevatten (bevoegdheid ploeg glossaria van de Smals).  Controles en anomalieën : een werkgroep zal de verdeling van de bevoegdheden vaststellen voor de behandeling van de anomalieën die op niveau van de DmfA zullen gesignaleerd worden.  Wat betreft de punctuele gegevens die via de portaal van de sociale zekerheid zullen moeten aangegeven worden werd het dossier bij de KSZ ingediend. 5

Volgende stappen  Simulatie omgeving: Vervroegd in productiestellen (facultatief) van de DmfA met de nieuwe blokken Capelo waarschijnlijk vanaf 2010/3 (te bevestigen). De uitbreiding van de codificaties in de bestaande zones komen niet in aanmerking. Bedoeling is: aan de werkgevers en hun sociaal secretariaten toegang tot de simulatie omgeving zes maanden op voorhand geven. Hierdoor kunnen ze hun aanpassingen testen en een zo volledig mogelijke feedback ontvangen. LET OP: de in de productie omgeving DmfA-aangiften zouden geen juridische waarde hebben. De officiële en verplichte in productiestelling van de aangepaste DmfA en DmfAPPL blijft voor 2011/1 vastgesteld.  De administratieve instructies 2010/3 zullen aangepast worden. 6

7 De historische gegevens

Algemene aanpak (1/2) 8  De laatste werkgever is verantwoordelijk voor de historische gegevens van de ganse loopbaan van de werknemer in de overheidssector.  Hij geeft de gegevens aan voor alle werknemers die in dienst bij hem zijn op  De aanvraag van een uitgesteld pensioen voor een werknemer die de overheidssector definitief heeft verlaten vóór het einde van 2010 wordt manueel behandeld.  Een overzicht van de ingezamelde gegevens wordt aan de werknemer voorgesteld vóór de automatische raming.  De bezoldigingsgegevens vóór worden niet gevraagd.

Algemene aanpak (2/2) 9  De aangevende werkgever geeft aan Sigedis elektronische attesten door. Met de “aangifte van de historische gegevens” stuurt de werkgever één attest per werknemer.  Attest -- Definitie Een attest bevat alle gegevens die betrekking hebben op de prestaties van de loopbaan van één werknemer. Naast die gegevens komen de gegevens die betrekking hebben op de diploma’s. De gegevens die betrekking hebben op de prestaties van de loopbaan bevatten de loopbaanlijn(en) et de afhangende lijnen. Dat attest wordt door de aangevende werknemer gegeven, d.w.z. de werkgever bij wie de werknemer in dienst is op 31 december 2010.

Wijzen van inzameling van de gegevens (1/5) 10 Drie wijzen  “Batch” De attesten die naar Sigedis worden gestuurd zijn volledig ingevuld. Die gegevens worden gecontroleerd en als er problemen zijn wordt een notificatie naar de werkgever gestuurd.  “On line” De attesten worden via een website ingevuld. Die worden gedurende het invullen “on line” gecontroleerd.  “Gemengd” De attesten die via “batch” naar Sigedis worden gestuurd zijn gedeeltelijk ingevuld. De ontbrekende gegevens worden via de website ingevuld. De gegevens worden gecontroleerd.

Wijzen van inzameling van de gegevens (2/5) 11 Batch : werkingsprincipes  De werkgever stuurt 1 tot n volledige attesten via de website van de sociale zekerheid.  Sigedis ontvangt en controleert die attesten en stuurt per attest naar de werkgever : een ontvangstbewijs een notificatie met het resultaat van de uitgevoerde controles. Als er fouten werden ontdekt bevat het bericht de fouttype. De werkgever wordt ook gevraagd die fouten recht te zetten.  In het geval dat de werkgever een tweede attest stuurt wordt het principe “cancel and replace” toegepast. In dat geval krijgt het nieuwe attest een verhoogde versienummer en het vorige attest wordt disabled (niet gewist).

Wijzen van inzameling van de gegevens (3/5) 12 On line : werkingsprincipes  De werkgever geeft de gegevens aan via de portaal van de sociale zekerheid en de controles worden interactief toegepast.  De attesten volgen een werkproces gelijkaardig aan dat van “tax-on-web”, namelijk invoer, opslaan en validatie van het attest.  De fouten worden gesignaleerd gedurende het invoer en op het moment van het opslaan van het attest. Een foutief attest zal niet kunnen gevalideerd worden.  Voor een bepaalde werkgever zal het systeem via de Dimona gestart kunnen worden.

Wijzen van inzameling van de gegevens (4/5) 13 Gemengd: werkingsprincipes  De attesten worden gedeeltelijk via “batch” aangegeven. De ontbrekende gegevens worden “on line” ingevuld. Een minimum aan gegevens per attest zal verplicht worden.  Let op: het zal onmogelijk zijn een tweede keer via “batch” aan te geven. Inderdaad zou een tweede “gemengd” attest de “on line” ingevoerde of aangepaste gegevens annuleren. De “on line” wijze is dus de master.

Wijzen van inzameling van de gegevens (5/5) 14 Algemene functionaliteiten  De volgende basisfunctionaliteiten zullen in het portaal van de sociale zekerheid moeten ontwikkeld worden: Download van een XML schema van het attest en upload door een werkgever van een geheel van attesten (“batch”). Visualisering en validatie door de werkgever van de via “batch” ingevoerde gegevens. On line invoer en aanpassing van de gegevens door de werkgever (“on line”- en gemengde wijze). Overzicht door de werkgever van de ingevoerde attesten (dashboard). ……

Structuur van de gegevens (1/6) 15 Attest: Aangevende werkgever-- Werknemer (Sleutels : KBO nr-- INSZ) Attest: Aangevende werkgever-- Werknemer (Sleutels : KBO nr-- INSZ) Werkgevers (KBO of RSZ nr, aangevende, benaming, …) Werkgevers (KBO of RSZ nr, aangevende, benaming, …) Wedde (Datums, schaal, anciënniteit, …) Wedde (Datums, schaal, anciënniteit, …) Weddebijslag (Datums, codes, …) Weddebijslag (Datums, codes, …) Loopbaanlijn (Datums, aard arbeidsrelatie, uurrooster (Q/S), afwezigheden, gegevens overheidssector, …) Loopbaanlijn (Datums, aard arbeidsrelatie, uurrooster (Q/S), afwezigheden, gegevens overheidssector, …) Diploma’s (Idem punctuele gegevens, …) Diploma’s (Idem punctuele gegevens, …)

Structuur van de gegevens (2/6) 16  Niveau “Attest” Functionele sleutels KBO nummer van de aangevende werkgever, INSZ, Versienummer Andere gegevens In onderzoek  Niveau “Diploma’s » Idem punctuele gegevens

Structuur van de gegevens (3/6) 17  Niveau “Werkgever” Functionele sleutels KBO nummer van de werkgever RSZ of RSZPPO nummer De identificatie van de werkgevers die op niet meer bestaan zal gebeuren op basis van de codificatie van de PDOS Andere gegevens Al dan niet aangevende werkgever Naam (beschrijving) …

Structuur van de gegevens (4/6) 18  Niveau “Loopbaanlijn” Functionele sleutels Begin- en eindedatum Aard van de arbeidsrelatie (5 codes) Afwezigheden = maatregels tot reorganisatie (uit te breiden codificatie) Wekelijks uurrooster (= Q/S), voltijds contract (Y or N) Personeelscategorie (codificatie te beëindigen), type instelling overheidssector (40tal codes), aard van de functie (2 codes) en aard van de dienst (2 codes) Andere gegevens Graad, taalrol, precair contract (te ontwikkelen codificatie), varend personeel, … …

Structuur van de gegevens (5/6) 19  Niveau “Wedde”  vanaf Functionele sleutels Begin- en eindedatum Weddeschaal (referentie PDOS) Datum van ranginneming (Date : YYYY/MM) Andere gegevens Bedrag Breuk (optioneel)

Structuur van de gegevens (6/6) 20  Niveau “Weddebijslag” Functionele sleutels Begin- en eindedatum Code bijslag (referentie PDOS) Andere gegevens Basisbedrag (met aantal uren weekend- of nachtprestaties of aantal prestaties)) Percentage (variabele) Aantal uren weekend- of nachtprestaties Aantal uren of prestaties Bedrag

Volgende stappen (1/2) 21  De fasering beëindigen Op basis van de resultaten van de bevraging (zie Formulier verzonden (= volledig): 931 Formulier niet verzonden maar voldoende ingevuld (= loopbaan + bezoldigingsgevens) : 40 Formulier niet verzonden en onvoldoende ingevuld (= geen of te weinig gegevens) : 1537 Aantal dossiers papier: (8,28%) Aantal dossiers gemengd : (60,39%) Aantal dossiers geïnformatiseerd : (31,33%) Probleem : wat met de werkgevers die aan de bevraging niet beantwoord hebben ?

Volgende stappen (2/2) 22  Starten van de functionele analyse Uitwerken van het unieke dossier voor het protaal van de sociale zekerheid. Kwaliteits- en coherentiecontroles van de ontvangen gegevens. Notificatie van de anomalieën aan de aangevende werkgever. Integratie van de gegevens met de attesten van het eerste kwartaal 2011 etc.  Ter beschikkingstellen ( van de nuttige informatie na validatiewww.capelo.be  2 de semester 2010 : communicatie campagne naar de werkgevers en hun sociale secretariaten

23 Dank u ! Vragen & antwoorden