Kwaliteitsvoorwaarden bij opdrachtnemer maar ook bij de opdrachtgever Kwaliteit aan beide kanten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Steven Nijhuis • Maart 2007 • 1/8 Authentieke projecten, een sprong in het diepe? Durf het roer aan studenten te geven
Advertisements

Op weg naar de landelijke toetsenbank lerarenopleidingen
Menno Karres Lead Auditor
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Definitiestudie.
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Contractvormen in de bouw Van traditioneel naar innovatief
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Systems Engineering 24 april 2007.
SysAdvise Systems Engineering.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Op weg naar de projectproducten
Vormgeving van onderwijs
ICTB/NB Projectmanagement.
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Proces en Product.
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
Informatiemanagement: ratio & gevoel
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Workshop De ingenieur als projectmanager 11 maart 2008.
De essentie van kwaliteit
Acquisitie.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
© de vries business consultancy, 2008
Projectmanagement product/markt- combinatie en andere
Projectmatig werken HvA IAM Projectmanagement Februari 2008 Week 3
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Projectplan <naam project>
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commercieel beleid en recht H9 Offertes Certificeerbare Eenheid Ondernemershap.
Programma Wat is projectmatig werken? Projectstart Projectfasering
Informatica afsluiting
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
H3 Inzicht.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Innovatie uit de markt d.m.v. Best Value Procurement Pilotproject Energietransitie Fietsverbinding Vlietpolderplein Marian van Aacken – Projectmanager.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Good thinking! Van VAR naar Modelovereenkomst De rol van de intermediair Marc Nijhuis, CFO De Staffing Groep.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
27/10/2016 Medische zorgen bij de politie Opportuniteiten voor uitbesteding, rationalisering en vereenvoudiging DGR.
Contractbeheersing op basis van kwaliteitsborging
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Best Value Procurement (Prestatieinkoop)
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Commercieel beleid en recht
Is testen een project op zich?
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitsvoorwaarden bij opdrachtnemer maar ook bij de opdrachtgever Kwaliteit aan beide kanten

De plaats van opdrachtmanagement opdrachtgever producten & diensten opdracht- voorbereiding opdracht- afsluiting OPDRACHTMANAGEMENT PROJECTMANAGEMENT projectvoering & -uitvoering ontwikkeling (veranderproces) verwachtingsmanagement oplevering & afronding project- voorbereiding

Globale opbouw van een aanpassing aan de IV tenderprocesproductieprocesvoltooiings- proces Begin- toestand Eind- toestand

Transacties in het tenderproces offerte- aanvraag offerte leveranciers- selectie contract- toewijzing beschrijft beoordeeltbeschrijft leveringenplan tenderproces

Transacties in het productieproces levering 1levering 2levering n leveringenplan productieproces wordt uitgevoerd in

Transacties in het voltooiingsproces beoordeling van eind- leveringen contract- voltooiing voltooiingsproces

Relatie opdrachtgever-opdrachtnemer eisen voldoen aan eisen producten diensten vaardiheden aanpassing aan IV doelen, randvoor- waarden informatie kennis Opdracht- gever Opdracht- nemer project mgt. productie relaties op contract- niveau relaties op projectniveau bron: Euromethod

Typen leveringen operationeel item operationeel item leveringenplan beschrijving van eisen beschrijving van eisen specificatie prototype ontwikkelplan, -rapport ontwikkelplan, -rapport kwaliteitsplan, -rapport kwaliteitsplan, -rapport conf.mgt. plan, -rapport conf.mgt. plan, -rapport project- status- rapport project- status- rapport doeldomeinprojectdomein doeldomein- levering doeldomein- levering projectdomein- levering projectdomein- levering Levering beschrijving projectplan projectrapport bron: Euromethod

Opstellen leveringenplan

Leveringen en beslissingen productieproces leveringen beslissing beslispunt opdrachtgever opdrachtnemer bron: Euromethod

De plaats van de stuurgroep STUUR- GROEP OPDRACHT- GEVER accountmanager contractmanager projectmanager klant- vertegenwoordiger OPDRACHT OPDRACHT- NEMER projectmanagercontractmanager

stuurgroep De stuurgroep als overkoepeld orgaan projectgroep III projectgroep II projectgroep I

Opdrachttypen V: Opdrachtnemer (mede)verantwoordelijk S: Opdrachtnemer signaleert P: Partnership