Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F Mode met als hoofdonder - werp merken
Wat is mode??! Iets wat ‘in’ is Iets wat de meeste mensen hebben of kiezen Wat denkt de mensheid hierover ? Wat is hun oordeel - mensen zonder merk kleding zijn arm of horen er niet bij ?
Hoe ontstaat een merk? -ontwerper(s) -ck, d&g -origineel voor zijn/haar tijd
^CK was vrij apart en exotisch voor de jaren 80/90^
Wat is een merk? Geschiedenis Benelux Verdrag Soorten merk -Waarde Handelsnaam ’zelfs geuren en geluiden kunnen in sommige gevallen op merkenrechtel ijke bescherming rekenen’.
Geeft een merk een kledingstuk, schoen of een scooter een ander beeld… Wat voor rol spelen merken op producten?
Dit was deel één van onze research
Eigen onderzoek Wat vindt de mens dat mode is en maakt het merk wat uit? Hoe kiezen mensen hun spullen uit? Is er verschil tussen mannen en vrouwen?
Resultaten Uit ons onderzoek kwam naar voren dat jongens voor de gemakkelijke en comfortabele kleding gaan. Ongeacht het merk. De meiden in tegendeel willen dat het van een bekend merk is en vooral aandacht trekkend.’’
Conclusie De meerderheid vind iets mode als het veel gedragen word en/of het een bekend merk heeft. Andere mensen vinden mode een manier van communiceren of zichzelf uiten. Tot slot vinden wij dat mode op allerlei verschillende manieren invloed op ons heeft zonder dat wij het door hebben. Mode is en zal altijd complex en dynamisch zijn
N aNi Eigen ontwerp en merk ontwerpen
*Jurken demonstreren *Eigen merk/ logo
Einde Ckv masterclass, NANI, wenst jullie een fijne middag!