Vocabulaires SLO 2013 Allard Strijker 24 Januari 2013 Utrecht Werkgroep onderwijsbegrippenkader
Na publieke consultatie in te dienen Onderwijs soorten Vakken SO Vakken VSO Leerling kenmerken Leerling kenmerken SO Toegankelijkheidsrestricties SO Leeractiviteiten Kenmerken van leeractiviteiten Werkvormen
Na revisie in te dienen PO Engels, aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek VO tweede fase Engels, economie en natuurkunde VMBO aardrijkskunde, Engels en nask 1
Dit jaar te ontwikkelen PO Rekenen, Taal/Nederlands VO tweede fase Wiskunde, Nederlands, Biologie, Scheikunde, Aardrijkskunde VMBO bovenbouw Wiskunde, Nederlands, Biologie, Economie, Nask 2 Eindtermen
Referentiekader (Rekenen) PO rekenen (2009) WWTR http://vocabulaires.slo.nl/vocabulairesvo/00013/ en http://vocabulaires.slo.nl/vocabulairesvo/00009/ havo/vwo onderbouw wiskunde rekenen( 2011) http://www.slo.nl/downloads/documenten/tussendoelen-wiskunde-havo-vwo-onderbouw-vo.pdf/ vmbo onderbouw wiskunde rekenen (2011) http://www.slo.nl/downloads/documenten/tussendoelen-wiskunde-vmbo-onderbouw-vo.pdf/ Onderbouw wiskunde (2009) WWTR http://vocabulaires.slo.nl/vocabulairesvo/00012/ Domeinen vmbo (2007) http://vocabulaires.slo.nl/downloads/Domeinen_vmbo_20071115.html/download Domeinen havo/vwo (2007) http://vocabulaires.slo.nl/downloads/Domeinen_havo_vwo.xls/ Linked data proeftuin (2012) Common Core State Standards (2012)
SLO doorlopende leerlijnen PO kerndoelen VO onderbouw kerndoelen VO bovenbouw eindtermen
Referentiekader Taal en Rekenen Doorlopende leerlijn 1F PO 2F VO 3F MBO 4F HBO WO
VO Bovenbouw eindtermen Niveaus in eindtermen Doorlopende leerlijn PO Kerndoelen VO VO onderbouw VO Bovenbouw eindtermen Vmbo B K G T Havo/wvo Havo vwo
Wat moet er geleerd worden? Inhouden Doelen Niveau’s
Vocabulaires SLO op hoofdlijnen Niveau Vakkernen Vaksubkern Onderwerp Doel