VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Cursus SPD week 2 hoofdstuk 4
Marketing Communicatie Strategie
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
2013 HOOFDSTUK 9 e.v..
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
21 november 2012.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Commercialisatie Fietsen
Consumentengedrag bij communicatie
MCM LES 8 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Van concept naar realisatie
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Wat is een communicatieplan?
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Basisboek marketingcommunicatie
[passende afbeelding]
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
KICK OFF PROJECT INFUSIE
Marketingproject-communicatieplan
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Het nut van Business Planning
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
MARKETINGMIX.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
[Productnaam] Marketingplan
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Transcript van de presentatie:

VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering

BASIS KENNIS ANALYSE FASE (concurrenten, bedrijfstak, Afnemers, marktdefinieren) Doelstellingen Doelgroep Strategie Positionering Propositie Briefing

Mooie aanhaker.

WAT MOET ER IN EEN BRIEFING? 8 punten: STRATEGIE EN HUIDIGE POSITIONERING VAN HET MERK BESCHRIJVING VAN DE DOELGROEP COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN PROPOSITIE STIJL EN RICHTLIJNEN VOOR DE VORMGEVING VOORKEUR VOOR MARKETINGCOMMUNICATIEINSTRUMENTEN EN MEDIA BUDGET TIJDSPLANNING

BRIEFING STRATEGIE & HUIDIGE POSITIE VAN HET MERK? (achtergrondinformatie) Historie van het merk Een beschrijving van het product en dienst Omvang en ontwikkeling van de totale markt (welke fase van de levenscyclus verkeren product en merk) Belangrijkste distributiekanalen Belangrijkste concurrenten?

BESCHRIJVING van de doelgroep Doelgroep moet zo worden beschreven dat ze voor het creatieve team gaan leven. “ de Glamour vrouw is een vrouw van 24met jeugdige allure, stoer, ondernemend, fashion, food, life en vooral open minded. Een vrouw aan het begin van haar carriere, midden in het leven en erg zelfstandig. Kleur, geur en stralend”

COMMUNICATIE DOELSTELLINGEN Welke rol speelt marketingcommunicatie? Bekendheid vergroten? Positionering veranderen? Gevoel veranderen? Call for action?

PROPOSITIE Eerst propositie; HET WAT DAN het concept: WAARMEE of HOE Bijvoorbeeld: ‘Melk- en zuivelproducten bevatten veel belangrijke voedingstoffen’ wordt vertaald :’ je lijf schreeuwt om zuivel’ Voordelen voor de consument Consistentie Synergie van MCM en productgebruik Geloofwaardigheid Maatschappelijke aanvaardbaarheid

STIJL LOGO Consistentie Model Adaptie

VOORKEUR voor Instrumenten en media Heeft gevolgen voor conceptontwikkeling Rekening houden met de kenmerken van ieder medium.

BUDGET

TIJDSPLANNING

Budget (factoren) Wat er aan het budget wordt toegerekend De rol van MCM in het proces De omvang van het marktgebied De levenscyclus van het product De producteigenschappen en productdifferentiatie De winstmarge en omzetvolume De activiteiten van de concurrentie De mediakosten

METHODES SLUITPOST TAAKSTELLEND PARITEITEN OMZETPERCENTAGE

VOLGENDE WEEK